Sertralin og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

30. juni 2014

Laulund87

missehxx skriver:

Jeg undrer mig en del over at din psykiater siger sådan.

jeg fil af vide af lægen at det var vigtigt at jeg var trappet ud og havde været medicinfri i en måned inden jeg blev gravid, da det ville være farligt for fosteret...

Jeg fik nu samme besked..

Der er jo stor forskel på hvor vigtig medicinen er for én og lige netop Sertralin mener de jo er ok at tage. Der er ikke beviser for andet.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. juni 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Ok, lyder jo fornuftigt alt sammen.. Var der nogle bivirkninger/abstinenser hos dine børn da de kom ud?

Vi så ikke nogen ved min datter... Lillebror ved jeg ikke endnu, da han stadig er i maven...

Uden at vide det, så tror jeg også der er en sammenhæng på abstinenser og amning. For jeg ammede min datter, det vil sige i starten malkede jeg ud, og hun fik i sonde. Men med så meget andet tror jeg det er vigtigt at babyer også bliver trappet stille ud, og det gør de igennem amning, da du stille og roligt trapper ud af amning også... Dette er dog bare en formodning, og ikke noget jeg ved noget om på nogen måder

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Laulund87 skriver:

Jeg fik nøjagtig samme besked af en psykiater på psykiatrisk afdeling!

Tog Sertralin gennem graviditeten uden problemer

Dejligt at høre  Håber heller ikke det giver nogle problemer her...

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Vi så ikke nogen ved min datter... Lillebror ved jeg ikke endnu, da han stadig er i maven...

Uden at vide det, så tror jeg også der er en sammenhæng på abstinenser og amning. For jeg ammede min datter, det vil sige i starten malkede jeg ud, og hun fik i sonde. Men med så meget andet tror jeg det er vigtigt at babyer også bliver trappet stille ud, og det gør de igennem amning, da du stille og roligt trapper ud af amning også... Dette er dog bare en formodning, og ikke noget jeg ved noget om på nogen måder

Det lyder logisk nok.... Nu ammede jeg ikke den første, men håber da den næste vil, og det kan fungere.... 

Anmeld

30. juni 2014

VIPpigen

Anonym skriver:

Det lyder logisk nok.... Nu ammede jeg ikke den første, men håber da den næste vil, og det kan fungere.... 

Jeg syntes hvertfald at så længe der er både læge og psykiater inde over, så er det iorden...

Bare husk både under graviditeten, men også efter at vær opmærksom på dig selv, og din psyke, sig ja tak til alt den hjælp du kan få, for den er til for at hjælpe dig....

Som jeg har fået at vide hver gang, så har både sp med min datter, og nu også sp med sønnike syntes det er fantastisk at jeg er så åben, og jeg takker ja til hjælpen, af den simple grund, jeg skal have et baglandskab til at gribe mig HVIS jeg vælter... Jeg er stabil, har været det i mange år, men hellere være sikker, end tro jeg er supermor

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg syntes hvertfald at så længe der er både læge og psykiater inde over, så er det iorden...

Bare husk både under graviditeten, men også efter at vær opmærksom på dig selv, og din psyke, sig ja tak til alt den hjælp du kan få, for den er til for at hjælpe dig....

Som jeg har fået at vide hver gang, så har både sp med min datter, og nu også sp med sønnike syntes det er fantastisk at jeg er så åben, og jeg takker ja til hjælpen, af den simple grund, jeg skal have et baglandskab til at gribe mig HVIS jeg vælter... Jeg er stabil, har været det i mange år, men hellere være sikker, end tro jeg er supermor

Helt sikkert... Min SP var også meget obs på mig sidst, der tog jeg nemlig ikke medicin, og det gik bare rigtig dårligt, og fik det så ca 5 mdr efter fødslen, og har ikke kunne trappe ud af det igen (Havde fået det on/off i årene inden også)... Så hvis det er samme SP jeg får, så er hun obs på mig også, og jeg ved jo også selv hvad jeg skal være opmærksom på... 

Anmeld

30. juni 2014

Mother-love

Anonym skriver:

Kan der selvfølgelig være noget om 

Jeg vil prøve at tage den lidt med ro, jeg kan jo heller ikke bare stoppe med det.... Og der må jo, som du siger, være en grund til psykiateren råder mig til at fortsætte...

Men det gipper altså lidt i mig hver aften, når jeg tager den 

Jeg har det på samme måde. Men jeg husker Mig selv på at det er for mit eget bedste og dermed også for barnets bedste.
For hvis man er stresset og ked af det så påvirker det også barnet.

Anmeld

30. juni 2014

Anonym trådstarter

Mother-love skriver:

Jeg har det på samme måde. Men jeg husker Mig selv på at det er for mit eget bedste og dermed også for barnets bedste.
For hvis man er stresset og ked af det så påvirker det også barnet.

Ja det er jo det, var også hvad psykiateren sagde, og jeg ved jo hvad der sker uden medicinen: stress, tristhed, ingen appetit = stort vægttab, ingen motion eller udendørs aktivitet, bare stillesiddende/-liggende hele dagen... Og ja det kan næppe være meget bedre for barnet jo... 

Prøver jeg også at minde mig selv om, men det er bare et dilemma altså...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.