Barsel under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. juli 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria
Anonym skriver:

Det ved jeg godt
Men betyder det man kan gå på barsel 2 måneder før termin? :/ Der er jo næsten 2 måneder fra d. 1 december hvor min klasse starter i praktik og så til min termin :s

Ja.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. juli 2014

Papillon

Anonym skriver:

Det ved jeg godt
Men betyder det man kan gå på barsel 2 måneder før termin? :/ Der er jo næsten 2 måneder fra d. 1 december hvor min klasse starter i praktik og så til min termin :s

Ja, det kan du

Jeg gik selv fra i uge 30 af graviditeten, da det passede med afslutningen af et modul. Skulle jeg have taget et modul til, ville jeg enten skulle til eksamen i graviditetens uge 40-41 eller hoppe fra modulet før tid og tage det om alligevel. Fødte 40+1 (og havde en indlæggelse 37+2-38+1), så endte med at være rigtig glad for mit valg!

Havde termin i juni, gik fra i april. Fik så almindelig SU i april og fødselsklip fra maj.

Håber det kunne hjælpe lidt

Anmeld

2. juli 2014

Anonym trådstarter

CharlotteA skriver:

Det jeg næsten sikker på  Spørger SU styrelsen på dit studie.

Håber du har ret
Nu har jeg forsøgt at sende en mail :-)

Anmeld

2. juli 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Ja.. 

Håber du har ret :-)

Anmeld

2. juli 2014

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Ja, det kan du

Jeg gik selv fra i uge 30 af graviditeten, da det passede med afslutningen af et modul. Skulle jeg have taget et modul til, ville jeg enten skulle til eksamen i graviditetens uge 40-41 eller hoppe fra modulet før tid og tage det om alligevel. Fødte 40+1 (og havde en indlæggelse 37+2-38+1), så endte med at være rigtig glad for mit valg!

Havde termin i juni, gik fra i april. Fik så almindelig SU i april og fødselsklip fra maj.

Men jeg er ko nødtil at bruge su klip fra 1 dec fordi de andre overgår til lønnet praktik der - tror du stadig det kan lade sig høre? Og kan jeg godt bruge su klip fra 1 december selvom jeg jo egentlig fra 1 december skulle starte i lønnet praktik og derfor ikke har ret til su? :-)
Uh som jeg håber - det ville redde min dag :-)

Anmeld

2. juli 2014

Anonym trådstarter

Papillon skriver:

Ja, det kan du

Men jeg er ko nødtil at bruge su klip fra 1 dec fordi de andre overgår til lønnet praktik der - tror du stadig det kan lade sig høre? Og kan jeg godt bruge su klip fra 1 december selvom jeg jo egentlig fra 1 december skulle starte i lønnet praktik og derfor ikke har ret til su? :-)

Anmeld

2. juli 2014

Papillon

Anonym skriver:

Jeg har desværre ikke sat mig ind i det i forbindelse med praktik, da vi slet ikke har lønnet praktik på min uddannelse. SU- eller studievejlederen er nok til større hjælp så

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.