Barsel under uddannelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.422 visninger
16 svar
0 synes godt om
29. juni 2014

Anonym trådstarter

Hejsa..
Jeg læser til pædagog og har termin omkring 21 januar 2014 Er der nogen det ved hvor langtid før termin man må gå fra? Jeg skal starte i praktik 1/12 og havde egentlig tænkt at det nemmeste for både mig og praktikplads ville være hvis jeg gik på barsel allerede fra 1 december, men kan jeg det? :s

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

29. juni 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen der ved noget?

Anmeld

29. juni 2014

tinemus79

Anonym skriver:

Hejsa..
Jeg læser til pædagog og har termin omkring 21 januar 2014 Er der nogen det ved hvor langtid før termin man må gå fra? Jeg skal starte i praktik 1/12 og havde egentlig tænkt at det nemmeste for både mig og praktikplads ville være hvis jeg gik på barsel allerede fra 1 december, men kan jeg det? :s

Jeg mener at det er 4 uger. Jeg er selv pædagog studerende og er lige gået på sommerferie for så at gå direkte på orlov 1 august hvor jeg har termin. Bare husk du skal være studieaktiv op til hvis du skal have su. Og er der ikke noget om at hvis du er i praktik så får du barsel penge.  Jeg ville ringe til semi. De hjalp mig. Ellers kig på portalen. 

Anmeld

29. juni 2014

CharlotteA

Jeg tror det valgtfrit 

Jeg har termin i uge 42, men vil gerne gøre min anden sidste modul færdig inden barsel. Eksamen er i uge 40! Så tror det lidt op til en selv når man er studerende. 

Anmeld

29. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hejsa..

Du kan få udbetalt su-barselsklip tidligst to måneder før terminsdatoen. 

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

Anmeld

29. juni 2014

Anonym trådstarter

Demosan skriver:

Du kan få udbetalt su-barselsklip tidligst to måneder før terminsdatoen. 

http://www.su.dk/SaerligStoette/foraeldre/dufaarbarn/vu/Sider/default.aspx

Det ved jeg godt
Men betyder det man kan gå på barsel 2 måneder før termin? :/ Der er jo næsten 2 måneder fra d. 1 december hvor min klasse starter i praktik og så til min termin :s

Anmeld

29. juni 2014

Anonym trådstarter

CharlotteA skriver:

Jeg tror det valgtfrit 

Jeg har termin i uge 42, men vil gerne gøre min anden sidste modul færdig inden barsel. Eksamen er i uge 40! Så tror det lidt op til en selv når man er studerende. 

Tror du så godt man kan vælge at gå fra allerede 2 måneder før termin hvis det passer bedst? :-)

Anmeld

29. juni 2014

Anonym trådstarter

tinemus79 skriver:

Jeg mener at det er 4 uger. Jeg er selv pædagog studerende og er lige gået på sommerferie for så at gå direkte på orlov 1 august hvor jeg har termin. Bare husk du skal være studieaktiv op til hvis du skal have su. Og er der ikke noget om at hvis du er i praktik så får du barsel penge.  Jeg ville ringe til semi. De hjalp mig. Ellers kig på portalen. 

Jeg har jo undervisning indtil 1 december og skulle jo så starte i praktik, men synes bare det ville være nemmest for både praktiksted og jeg at jeg ikke kommer for at være der en måned :-)

Anmeld

29. juni 2014

Isabella_mor

Anonym skriver:

Slet ingen der ved noget?

Tal med din studievejleder. Og kig på SU.dk

Anmeld

1. juli 2014

CharlotteA

Anonym skriver:

Tror du så godt man kan vælge at gå fra allerede 2 måneder før termin hvis det passer bedst? :-)

Det jeg næsten sikker på  Spørger SU styrelsen på dit studie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.