Abort eller beholde? :-/

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. juni 2014

Mathilde

Jeg ville klart beholde barnet!! Af den grund at du allerede er ked af det ved tanken om at få det fjernet...

Du ønsker jo barnet og man fortryder kun de børn man ikke får

Held og lykke med det hele.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

BinaMor

sys ikke du er "kandidat" til en abort. tror det ville gøre noget ved dig efterfølgende hvis du allerede nu helst vil beholde.

så behold.. og han kommer efter det

Anmeld

28. juni 2014

MysteriousAngel

Gør op med dig selv  om du vil være alenemor. Det kan jo være konsekvensen. 

Anmeld

28. juni 2014

put

Jeg blev selv gravid 2 gange under pædagog uddannelsen. Det kan godt anbefales sidste gang fødte jeg lige før pædagogik opgaven/eksamen så gennemførte den efter jeg havde født og lavede derefter barcheloropgaven samt eksamen. Så jeg gik først på barsel flere måneder efter jeg havde født. Skriver dette for at fortælle at det sagtens kan lade sig gøre at gøre uddannelsen færdig selvom man har en baby hvis det er det man vælger. 

Anmeld

28. juni 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Beholde du har alderen, snart uddannelsen jeg kan ikke se nogen ulemper ved at du beholder babyen. Du ønsker tydligt denne graviditet.

Anmeld

28. juni 2014

Frk. Petersen

Anonym skriver:

Der er sket det at jeg er blevet gravid selvom jeg har taget mine minipiller. 

Jeg er 30 år, i forhold og vi har været sammen i snart 4 år. Vi bor sammen på 3. År. Han er 27, fast job, jeg er pæd.studerende, mangler 1,5 år. 

Vi bor i andel, 3 vær. Inkl en hundehvalp. Vi har også en gammel bil. 

Pengene er små men vi klarer den. 

Jeg er 7+0 i dag, og har set liv ved scanning. 

Han ser gerne jeg får en abort, jeg vil gerne beholde..

vi havde faktisk aftalt at droppe p pillerne her til sommer, men i nat siger han, at han gerne så jeg var færdiguddannet før vi fik et barn. 

Jeg har virkelig ikke lyst til en abort, jeg elsker ham, og vil ikke leve uden ham. Men jeg vil faktisk gerne undgå en abort som 30 årig i fast forhold. Jeg føler mig klar

hvad fanden gør jeg

behold dit barn. den er ikke længere.. Han må tage sit ansvar.. At få en abort bare fordi tidspunktet ikke lige passer, er barbarisk syntes jeg! (selv mor til en lille smutter)

Anmeld

28. juni 2014

fru holm

Anonym skriver:

Der er sket det at jeg er blevet gravid selvom jeg har taget mine minipiller. 

Jeg er 30 år, i forhold og vi har været sammen i snart 4 år. Vi bor sammen på 3. År. Han er 27, fast job, jeg er pæd.studerende, mangler 1,5 år. 

Vi bor i andel, 3 vær. Inkl en hundehvalp. Vi har også en gammel bil. 

Pengene er små men vi klarer den. 

Jeg er 7+0 i dag, og har set liv ved scanning. 

Han ser gerne jeg får en abort, jeg vil gerne beholde..

vi havde faktisk aftalt at droppe p pillerne her til sommer, men i nat siger han, at han gerne så jeg var færdiguddannet før vi fik et barn. 

Jeg har virkelig ikke lyst til en abort, jeg elsker ham, og vil ikke leve uden ham. Men jeg vil faktisk gerne undgå en abort som 30 årig i fast forhold. Jeg føler mig klar

hvad fanden gør jeg

Uuuh den er svær... vi snakkede om at få barn mig og min mand.. alt er gået meget stærkt for os.. 

Vi har kendt hinanden i 4 år.. kommet sammen i et halvt år, været gift i en mdr og venter nu barn.. jeg gjorde klart for ham da vi startede  med at kæreste at mit største ønskr var at blive mor.

Han sagde så at han gerne ville være far igen.. 

Den ene dag tog den anden og efter nogen dage med kvalme tog jeg en test.. og så var den der.. vi gik begge i panik ogpludselig var jeg i tvivl..  

Vi satte os og snakkede godt om det og blev enige om at beholde det.. 

Tror man skal passe på med at fortælle hvad i skal gøre.. men man kan råde så godt man nu kan.. men i sidste ende er det kun jer 2 der kan sige til eller fra.. 

Jeg ønsker dig alt held og lykke med beslutningen

Anmeld

28. juni 2014

HKMK86

Jeg ville beholde....

Du ønsker jo det barn...

Måske din mand lige skal "sluge" tanken om en baby? Sandsynligvis bløder han op efterhånden.. Ihvertfald hvis det kun er pga din uddannelse, han gerne vil vente.. Den skal du nok få alligevel...

Tror det kommer til at gøre for ondt på dig, hvis du får fjernet barnet..  

Anmeld

28. juni 2014

gry+20

isabellasmor skriver:

Uden tvivl ville jeg da beholde! For det første har i faktisk snakket om at smide p piller inden for kort tid, at din mand så pludselig mener din uddannelse skal Være færdig først er jo fair nok.. hvis du IKKE var gravid. Men det er du, og jeg ville personligt i din situation ikke kunne redegøre for en abort, og derfor ville jeg heller ikke overveje det. Men det er udelukkende jeres valg. 

I min verden er en abort ikke bare en løsning der skal misbruges fordi man får kolde fødder eller andet. I din situation og med din alder i betragtning, i det hele taget det du beskriver i dit indlæg, ville jeg personligt mene at en abort ville Være et misbrug af muligheden. 

Håber i finder en god løsning 

Hej.

Jeg synes lige som de andre du skal snakke med ham om hvordan du har det og fortælle ham hvorfor du gerne vil beholde barnet.

Jeg ved fra erfaring, at det med at få lavet en abort kan belaste en psykisk. Især når man så brande gene vil beholde barnet og når du følger dig klar til det.

Studierne render ingen steder. og hvis han virkelig gerne vil have børn, så render han heller ingen steder.

så mærk godt efter hvad du har det bedst med og tag din beslutning ud fra det.

Anmeld

29. juni 2014

Mariam90

Studier løber ikke nogen vejne. Man er vel næsten aldrig parat indtil det sker 

Jeg håber han kan forstå at det er et rigtig liv som snart ligner et menneske. Og sig også når hjertet er begyndt at slå så er det liv og det er synd at stoppe det liv inde i maven. 

Du skal ikke føle dig pressed til noget du måske vil fortryde bagefter. Bare snakke sammen Håber I kommer overens.

Held og lykke med graviditen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.