Øv :( Vækstscanning gik ikke som håbet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

27. juni 2014

liten-mamma

BabyFreia skriver:

Bliver rigtig glad,  når jeg hører,  at hun trives rigtig godt idag Det må være så dejligt. 

Nej, jeg ved jo et eller andet sted godt, at det ikke er min skyld,  men kan ikke lade være med,  at tænke den tanke. 

Det er nemlig rigtig dejligt! Skidt pyt med om hun er en lille en af slagsen, så længe hun er sund og rask 

Det forstår jeg godt, bare pas på med ikke at fylde dit hovede for meget med den tanke, det kommer det intet godt ud af. 

Din baby er måske lidt for lille, men sund og rask! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

Mor til F

tinemus79 skriver:

Det kan jeg godt forstå. Man er også pludselig meget skrøbelig og har enormt let til bekymring og tårer som gravid. 

Jeg siger til mig selv, der er gudskelov ikke så lang tid igen og vi er kommet så langt så vi er nødtil at tage det sidste med som det kommer. Men det gør jeg også kun i kraft af den enorme opbagning jeg har fra min kæreste. 

Er det dit første barn ? jeg har en dreng på 9 

Ja,  jeg kan godt mærke på mig selv,  at jeg bekymrer mig meget mere under min graviditet end normalt.  Lige pludselig,  har jeg et lille menneske i maven,  som jeg ønsker skal have det bedste og så er det lidt svært,  at forholde sig til, at det ikke går som jeg havde ønsket. 

Bekymrer mig meget mere end min kæreste og det er svært,  at han ikke ser den mindste grund til,  hvorfor jeg er bekymret. 

Ja, det er mit første barn ♥ 

Havde en MA med tvillinger i september 2013 og tror at den oplevelse gør mig mere bange for,  at der skal ske noget med baby igen.

Anmeld

27. juni 2014

Mor til F

Mor til Frederic og Freya skriver:

Hun er jo langt over de 1700 g som du vejede og hun øger jo sin vægt stille og roligt...

Ja, det har du ret i Det må jeg tage som et godt tegn 

Anmeld

27. juni 2014

Mor til F

Mor til Frederic og Freya skriver:

Hun er jo langt over de 1700 g som du vejede og hun øger jo sin vægt stille og roligt...

Ja, det har du ret i Det må jeg tage som et godt tegn 

Anmeld

27. juni 2014

MoartilMarc

BabyFreia skriver:

:-) ♥ Han er virkelig kommet godt efter det allerede.  Hvor må det være dejligt.  Håber på, at min lille pige vokser sig stor, når hun kommer ud til os.  Puha,  3 uger føles som lang tid nu.

Ja allerede da han var 4 måneder, var han på normale kurve.

Anmeld

28. juni 2014

asff

BabyFreia skriver:

Idag var jeg til vækst scanning igen, da min baby i maven er for lille. 

Jeg håbede virkelig på, at hun var vokset godt siden sidste scanning - men øv!

Jeg er 36+0 idag og baby blev målt til at veje 2269 g. Øv, det er ikke meget

Hun bliver ved med at falde i % af forventet vægt.

Fra 12, til 15 og nu 18 % under gennemsnittet : (

Jeg skal scannes igen om 2 uger,  hvor jeg vil være 38+0, 1 uge før planlagt kejsersnit,  hvor de også vil måle flow. 

Øv hvor er jeg ked af,  at hun er så lille

Min datter faldt også i procenterne.. Men hun var også kun 45 cm lang, så hun passede faktisk fint mht vægt og længde. Hun er stadig meget lille, men hendes far og jeg, er heller ikke de største.

Anmeld

28. juni 2014

Mor til F

asff skriver:

Min datter faldt også i procenterne.. Men hun var også kun 45 cm lang, så hun passede faktisk fint mht vægt og længde. Hun er stadig meget lille, men hendes far og jeg, er heller ikke de største.

Her er vi heller ikke de største forældre,  og selvfølgelig kan det have noget at sige

Måske føler jeg bare at hun er alt for lille, fordi jeg hele tiden skal høre om andres børn (familie og venner).  Og hvis jeg ser på min babys størrelse,  i forhold til deres, bliver hun en lille en. 

Dog har hun utroligt mange kræfter inde i maven og kan ikke helt forstå hvordan man kan være så lille, men samtidig kunne møve sig rundt på den måde. 

Anmeld

28. juni 2014

asff

BabyFreia skriver:

Her er vi heller ikke de største forældre,  og selvfølgelig kan det have noget at sige

Måske føler jeg bare at hun er alt for lille, fordi jeg hele tiden skal høre om andres børn (familie og venner).  Og hvis jeg ser på min babys størrelse,  i forhold til deres, bliver hun en lille en. 

Dog har hun utroligt mange kræfter inde i maven og kan ikke helt forstå hvordan man kan være så lille, men samtidig kunne møve sig rundt på den måde. 

Jeg tror bare du skal slappe af. Jeg hører også hele tiden på at min baby er lille. Hun er også kun 5,5kg og 5,5 måned Men tilgengæld foran i udviklingen

Anmeld

28. juni 2014

missehxx

Jeg synes du skal tage det med et gran salt - selvom det er svært - stod selv i det da jeg var gravid med min søn som jeg fødte for halvanden måned siden.
De scanninger er ofte til mere skade en gavn.

Jeg gik også hver 14 dag, for min som var "for lille" sagde de. Jeg var vildt bekymret, og ifølge dem faldt han mere og mere i procent og blev mere og mere for lille.

Nå men blev sat i gang 38+2 og var gjort opmærksom på at jeg nok skulle forvente en dreng på 22-2300 g. Ud kom en skøn dreng på 2960g. altså lige knap 3 kg, hvilket svarede til 8% under gennemsnittet, og det er altså fuldstændig normalt!!
Jeg synes det er super ærgeligt at jeg gik og var bekymret hele sidste halvdel af min graviditet fordi de sagde han var for lille, og så viste det sig at der slet ikke var hold i det.

Hvis du mærker liv som du plejer, så synes jeg du skal nyde din graviditet og stole på at din baby har en fin størrelse. Nogen skal være lidt mindre end andre, og nogen større, uden der er noget galt!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.