Øv :( Vækstscanning gik ikke som håbet.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.315 visninger
28 svar
8 synes godt om
27. juni 2014

Mor til F

Idag var jeg til vækst scanning igen, da min baby i maven er for lille. 

Jeg håbede virkelig på, at hun var vokset godt siden sidste scanning - men øv!

Jeg er 36+0 idag og baby blev målt til at veje 2269 g. Øv, det er ikke meget

Hun bliver ved med at falde i % af forventet vægt.

Fra 12, til 15 og nu 18 % under gennemsnittet : (

Jeg skal scannes igen om 2 uger,  hvor jeg vil være 38+0, 1 uge før planlagt kejsersnit,  hvor de også vil måle flow. 

Øv hvor er jeg ked af,  at hun er så lille

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. juni 2014

Christine

BabyFreia skriver:

Jeg skal scannes igen om 2 uger,  hvor jeg vil være 38+0, 1 uge før planlagt kejsersnit,  hvor de også vil måle flow. 

Øv 

Har selv prøvet at få en alt for lille baby og desværre kom han med aks da moderkagen løsnede sig. 

Men jeg håber det kan give dig ro at du bliver fulgt tæt, selv om man selvfølgelig bliver bekymret.

Har de planer om at fremrykke ks hvis næste scanning ikke er helt som håbet?

Anmeld

27. juni 2014

Mor til F

Christine skriver:

Øv 

Har selv prøvet at få en alt for lille baby og desværre kom han med aks da moderkagen løsnede sig. 

Men jeg håber det kan give dig ro at du bliver fulgt tæt, selv om man selvfølgelig bliver bekymret.

Har de planer om at fremrykke ks hvis næste scanning ikke er helt som håbet?

Tak for dit svar

Puha,  det lyder ikke godt,  at du endte med at få aks,  fordi din baby var alt for lille og endda slet ikke,  at din moderkage også løsnede sig

Jeg håber at alt endte godt, trods omstændighederne.  Hvor langt var du henne,  da du fik aks?

Hvis flowet er dårligt,  håber jeg virkelig,  at de vælger at tage hende ud 38+0. Det burde de jo gøre,  hvis hun ikke trives i maven - og vil have bedre muligheder for at vokse udenfor maven. 

Anmeld

27. juni 2014

Mor til Frederic og Freya

BabyFreia skriver:

Tror du sagtens kan ligge lidt af din bekymrig på hylden, hvis de var vildt beymret for den lille's vægt - ville de ikke lade dig gå 14 dage mellem tjek, men flere gange om ugen. Det samme hvis dit flow er årligt.

Freya var 14% under stort set hele vejen igennem og fik at vide at hun nok blev en 'under 3000g' baby.

Begge kom ud ved pks i uge 38+2 og 38+4

Anmeld

27. juni 2014

Loan

Tror godt du kan slappe af, min søn var de ufattelig obs på og blev hele tiden scannet. De satte mig igang 36+6 fordi de scannede ham til 2200g, han kom ud 37+0 med en vægt på 2490g og en jordemoder der var totalt uforstående over hvorfor de satte mig igang fordi han var præcis som han skulle vær, lille ja men størrelsen var helt fin.

Anmeld

27. juni 2014

liten-mamma

BabyFreia skriver:

Puha øv bøv Men tror godt du kan slappe lidt af. Hvis de var meget bekymrede for din lille baby, ville de se dig mere end hver 14. dag. 

Kender godt selv til at have en lille baby i maven. Min pige lå 28% under gennemsnittet. Den sidste tid gik jeg til kontrol hele 3 gange om ugen. Jeg endte med at blive sat igang 38+3 og fødte en pige på 2206 gram. 

Kram til dig 

Anmeld

27. juni 2014

Christine

BabyFreia skriver:

Tak for dit svar

Puha,  det lyder ikke godt,  at du endte med at få aks,  fordi din baby var alt for lille og endda slet ikke,  at din moderkage også løsnede sig

Jeg håber at alt endte godt, trods omstændighederne.  Hvor langt var du henne,  da du fik aks?

Hvis flowet er dårligt,  håber jeg virkelig,  at de vælger at tage hende ud 38+0. Det burde de jo gøre,  hvis hun ikke trives i maven - og vil have bedre muligheder for at vokse udenfor maven. 

Var flowet ok sidst?

Jeg tror jeg var 38+0 eller 1. Det hele fik fint og den lille havde det fint, så der var faktisk ikke problemer bortset fra at vi næsten døde af skræk 

Men jeg tror flow blev målt onsdag og var ok og jeg begyndte at bløde lørdag hvor han så kom ud. Havde desværre en inkompetent jordemoder der ikke mente det var nødvendigt at holde øje med mig da baby var for lille i uge 37 så vi købte privat scanning, men skulle nok have fået en igen efter nogle dage. Så jeg synes det er virkelig godt at de holder øje med dig og baby!

Lige moderkageløsning er sværtbat opdage på scanning og tror heller ikke man kan gøre meget, men havde altså rigtigt stærke smerter som jeg tror startede nogle dage før fødslen. Så tror bestemt ikke det behøver være tilfældet for jer! Håber ikke det skræmmer dig.

Men jeg vil tro de flytter ks til 38+0 hvis de er bekymrede. Og der er baby jo klar og kan netop bedre tage på som du siger

Anmeld

27. juni 2014

Mor til F

Mor til Frederic og Freya skriver:

Tror du sagtens kan ligge lidt af din bekymrig på hylden, hvis de var vildt beymret for den lille's vægt - ville de ikke lade dig gå 14 dage mellem tjek, men flere gange om ugen. Det samme hvis dit flow er årligt.

Freya var 14% under stort set hele vejen igennem og fik at vide at hun nok blev en 'under 3000g' baby.

Begge kom ud ved pks i uge 38+2 og 38+4

Mange tak for dit svar Bliver bare så nervøs for, om der er noget galt også fordi jeg selv var meget lille - 1700 g og derfor var meget syg som lille. 

Anmeld

27. juni 2014

Mor til F

Loan skriver:

Tror godt du kan slappe af, min søn var de ufattelig obs på og blev hele tiden scannet. De satte mig igang 36+6 fordi de scannede ham til 2200g, han kom ud 37+0 med en vægt på 2490g og en jordemoder der var totalt uforstående over hvorfor de satte mig igang fordi han var præcis som han skulle vær, lille ja men størrelsen var helt fin.

Det er jeg glad for at høre

Ønsker mig bare en lille buttet prinsesse, men så må hun blive en lille tyksak,  når hun kommer ud.

Anmeld

27. juni 2014

Mor til F

liten-mamma skriver:

Puha øv bøv Men tror godt du kan slappe lidt af. Hvis de var meget bekymrede for din lille baby, ville de se dig mere end hver 14. dag. 

Kender godt selv til at have en lille baby i maven. Min pige lå 28% under gennemsnittet. Den sidste tid gik jeg til kontrol hele 3 gange om ugen. Jeg endte med at blive sat igang 38+3 og fødte en pige på 2206 gram. 

Kram til dig 

Ja hun var en lille en, din pige.  Håber hun trives

Føler bare lidt,  at noget af det er min skyld selvom de siger,  at det bestemt ikke er. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.