Tålmodighed....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

982 visninger
5 svar
3 synes godt om
26. juni 2014

mullesmith2

Min mand og jeg har besluttet at vi gerne vil have et barn mere. Vi fik tvillingedrenge i nov. 2010 så de er nu 3år og 7 mdr. Så jeg vil egentlig sige at aldersmæssigt er de nok klar til at blive storebrødre. Men da jeg stadig er studerende og pga det økonomiske i det nok er smartest at vente med at få et barn mere indtil jeg er færdig og har fået job, så virker det bare som om at der er uendeligt lang tid til at vi kan begynde projekt baby. Jeg er færdig med min uddannelse til februar 2015 så det er jo ikke mere end 6 mdr. Men hvis jeg også først skal finde et fast job så er det jo helt uvist hvornår vi kan begynde.  Ville allerhelst bare begynde nu og så have termin 3-4-5 mdr (alt efter hvor lang tid det tager at blive gravid) efter jeg afslutter min uddannelse, men er bange for om det bliver for stramt med økonomien.  Det er så galt med mine babytanker at jeg har købt 4 bodystockings, et dejligt blødt sæt i velour, to par strømpebukser, strømper, futter, huer og to par bukser med fødder i.... Alt i neutrale farver da vi heller ikke ønsker at vide kønnet. Puuuh jeg er sådan i tvivl med hvor længe der skal ventes, mine drenge når jo nemt at blive 5-6 år inden der kommer en baby.

de er helt galt med æggestokkene. Hilsen skråkken

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

26. juni 2014

ønskebørn74

mullesmith2 skriver:

Min mand og jeg har besluttet at vi gerne vil have et barn mere. Vi fik tvillingedrenge i nov. 2010 så de er nu 3år og 7 mdr. Så jeg vil egentlig sige at aldersmæssigt er de nok klar til at blive storebrødre. Men da jeg stadig er studerende og pga det økonomiske i det nok er smartest at vente med at få et barn mere indtil jeg er færdig og har fået job, så virker det bare som om at der er uendeligt lang tid til at vi kan begynde projekt baby. Jeg er færdig med min uddannelse til februar 2015 så det er jo ikke mere end 6 mdr. Men hvis jeg også først skal finde et fast job så er det jo helt uvist hvornår vi kan begynde.  Ville allerhelst bare begynde nu og så have termin 3-4-5 mdr (alt efter hvor lang tid det tager at blive gravid) efter jeg afslutter min uddannelse, men er bange for om det bliver for stramt med økonomien.  Det er så galt med mine babytanker at jeg har købt 4 bodystockings, et dejligt blødt sæt i velour, to par strømpebukser, strømper, futter, huer og to par bukser med fødder i.... Alt i neutrale farver da vi heller ikke ønsker at vide kønnet. Puuuh jeg er sådan i tvivl med hvor længe der skal ventes, mine drenge når jo nemt at blive 5-6 år inden der kommer en baby.

Pengene finder man.. Man prioriterer anderledes og så går det.. 

Anmeld

26. juni 2014

mullesmith2

ønskebørn74 skriver:

Pengene finder man.. Man prioriterer anderledes og så går det.. 

Ja det har du nok ret i. :-)

Anmeld

27. juni 2014

ønskebørn74

mullesmith2 skriver:

Ja det har du nok ret i. :-)

I fik jo som os tvillinger hvilket også økonomisk kan være en udfordring især i starten.. Kan man klare det kan man klare alt.. 

Anmeld

27. juni 2014

serinasmor

mullesmith2 skriver:

Er han også studerende? For så vil jeres indkomst højest sandsynligt falde når du er færdig ...

Giver din uddannelse ret til dagpenge? - ellers hedder det jo kontanthjælp - måske hvis du er berettiget ...

Hvis han har job og du kan få dagpenge tror jeg ikke jeg ville have de store skrubler ved at begynde pb til efteråret ...

Hvis ikke ville jeg sætte al skrukhedsenergi i at klare uddannelsen bedst muligt og søge så mange stillinger inden skoleslut søn muligt ... Og håbe på at få job hurtigt

Anmeld

27. juni 2014

lille-fisen

Sæt jer ned regn på det. For mig at se afhænger det lidt af om din mand har job eller også er studerende? Hvis han har job og du får dagpenge efter endt uddannelse ville jeg nok sige at det da ville være fint at blive gravid meget snart så du har termin efter endt uddannelse. Men altså... I må jo regne på om i synes der er penge til det når du er færdig

Jeg er ikke så stor tilhænger af den der "man finder råd til en baby" tilgang - få skrevet alle tallene ned og se om det kunne gå op  Det mener jeg faktisk også på trods af jeg selv er død skruk 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.