Er frugt nu os usundt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2014

Maja88

*Pingvinen* skriver:

Tænk på at rugbrød indeholder mel = kulhydrater.
Skær ned på melet, så oplever mange et vægttab.
OBS at kulhydrater ofte er synderen til store taljemål...

Grøntsager er også kulhydrater...
Så man kan ikke sige ingen kulhydrater..

Ts husk at spise godt med protein

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

*Pingvinen*

Grøntsager er også kulhydrater...
Så man kan ikke sige ingen kulhydrater..

Ts husk at spise godt med protein

Ja, men nu var det også bare korn og mel jeg mente, der var de dårlige og hurtige kulhydrater.
Grøntsager er jo bare en fantastisk kulhydrat.
I stedet for at spise fx 2 skiver rugbrød, så Spis 1 Skive også Spis alle de grøntsager man orker.
For mig er et sundt hovedmåltid gode kulhydrater, sundt fedt og særdeles protein. Ene gode sager for kroppen...  Man kommer ret langt, hvis man ikke spiser sukker og mel. Giv kroppen det, den har brug for og KAN bruge til noget.

Anmeld

25. juni 2014

Zelinasmor

1-2 frugter om dagen (helst bær)

Ville skære rugbrød væk, da det er fyldt med stivelse.

Spis skyr, mager yoghurt f.eks cheasy vanilje 0,1%. 

Nødder

Grøntsager (så du får de sunde kulhydrater)

Masser af kød og gerne æg også (spar på blommerne)

Og for guds skyld, sørg for at spis NOK. Spiser du under 1200 kcal dagligt begynder din krop pludselig at gå i strejke og tror du sulter. Derfor vil du også stoppe med at tabe dig hvis du spiser for lidt.

Anmeld

25. juni 2014

L&V

Det er der ikke noget at sige til du får stort set kun hurtige kulhydrater. Som ordet siger bruger din krop dem rigtigt hurtigt og de bliver let omdannet i din krop og ja så er de bare ik gode for dig. Du skal ikke være fedt forskrækket det ska bare være det gode og sunde fedt. Det vil os holde dig mæt længere sammen med de over jordisk grønsager.

Tjek evt lchfs principper. 

Anmeld

25. juni 2014

fo82

Jeg bliver altså nødt til at pippe - det er SÅ misforstået at man ikke må få kulhydrater - vi SKAL faktisk bruge kulhydrater. 

Man skal heller ikke undgå fedt totalt... 

MEN!!! Man skal tænke over hvad man spiser - hvor meget man spiser - holdt op mod hvor meget man bevæger sig...

varieret kost er alfa og omega for et sundt liv.

vil man tabe sig skal man indtage færre kalorier en man forbrænder... Og så gælder det om at indtage noget med lavt kalorie indhold som mætter længe...

en fornuftig sund og varieret kost kombineret med motion er bedre både på kort og lang sigt frem for hurtige (sulte) kure som ikke er varig omlægning af livsstil.

Anmeld

25. juni 2014

L&V

fo82 skriver:

Jeg bliver altså nødt til at pippe - det er SÅ misforstået at man ikke må få kulhydrater - vi SKAL faktisk bruge kulhydrater. 

MEN!!! Man skal tænke over hvad man spiser - hvor meget man spiser - holdt op mod hvor meget man bevæger sig...

vil man tabe sig skal man indtage færre kalorier en man forbrænder... Og så gælder det om at indtage noget med lavt kalorie indhold som mætter længe...

en fornuftig sund og varieret kost kombineret med motion er bedre både på kort og lang sigt frem for hurtige (sulte) kure som ikke er varig omlægning af livsstil.

Man skal ha kulhydrat ja men i moderate mængder.. Mere og mere peger jo på at det er den store synder ved mave fedet. Og hvis man vil være mæt længere er kulhydrater ik den bedste løsning.

Anmeld

25. juni 2014

fo82

Man skal ha kulhydrat ja men i moderate mængder.. Mere og mere peger jo på at det er den store synder ved mave fedet. Og hvis man vil være mæt længere er kulhydrater ik den bedste løsning.

Jeg skrev heller ikke at kulhydrater er løsningen - hvis du læser hele indlægget igennem vil du se at jeg slår et slag for varieret kost.

vi har brug for kulhydrat lige som vi har brug for protein og andre byggesten til kroppen, og fælles er at alt er godt i moderate mængder - men for lidt er faktisk skadeligt - og det er for meget også.. 

F.eks er for meget protein skidt for nyrene 

så igen: variation... Og livsstilsomlægning ;-)

Anmeld

25. juni 2014

L&V

fo82 skriver:

Jeg skrev heller ikke at kulhydrater er løsningen - hvis du læser hele indlægget igennem vil du se at jeg slår et slag for varieret kost.

vi har brug for kulhydrat lige som vi har brug for protein og andre byggesten til kroppen, og fælles er at alt er godt i moderate mængder - men for lidt er faktisk skadeligt - og det er for meget også.. 

F.eks er for meget protein skidt for nyrene 

så igen: variation... Og livsstilsomlægning ;-)

Læser fint hvad du skriver men der er jo faktisk heller ikke nogle der skriver 0 kulhydrat. Men 20g er langt rigeligt og det får man nemt..

Alle der har skrevet i træden foreslår varieret men med omtanke også må man jo gøre op med sig selv hvad foe en leve vis man er til og tror på

Anmeld

25. juni 2014

fo82

L&V skriver:

Læser fint hvad du skriver men der er jo faktisk heller ikke nogle der skriver 0 kulhydrat. Men 20g er langt rigeligt og det får man nemt..

Alle der har skrevet i træden foreslår varieret men med omtanke også må man jo gøre op med sig selv hvad foe en leve vis man er til og tror på

Rigtigt :-) jeg hælder meget til at følge sundhedsstyrelsens kostråd og så regulere mængden efter aktivitets niveau :-)

det giver godt nok et lidt langsommere (men sundere og blivende) vægttab i forhold til lynkure :-) 

og lad os da lige slå et slag for at vi går en lækker periode i møde med masser af friske råvarer og fedtfri stegning på grill :-D

Anmeld

25. juni 2014

Maja88

fo82 skriver:

Halleluja

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.