Er frugt nu os usundt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.385 visninger
19 svar
5 synes godt om
25. juni 2014

Anonym trådstarter

Er igang med et større vægttab og har lagt min kost om. Alt slik, sodavand, lyst brød, ris, pasta, sovs, kartofler, fedt kød osv er skåret væk. Spiser stortset kun frugt, grøntsager, magert pålæg på rugbrød med lav fedt og sukkerprocent og drikker kun vand. Men nu læser jeg så at frugt er fuld af frugtsukker som er usundt når man vil tabe sig. Hvad må man så snart spise?
Er frugt virkelig så usundt at et par stykker om dagen vil ødelægge alt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Leneur

Anonym skriver:

Er igang med et større vægttab og har lagt min kost om. Alt slik, sodavand, lyst brød, ris, pasta, sovs, kartofler, fedt kød osv er skåret væk. Spiser stortset kun frugt, grøntsager, magert pålæg på rugbrød med lav fedt og sukkerprocent og drikker kun vand. Men nu læser jeg så at frugt er fuld af frugtsukker som er usundt når man vil tabe sig. Hvad må man så snart spise?

Et par stykker frugt om dagen skader ikke... mere hvis du kom op og spiste 6-8 stykker...

Anmeld

25. juni 2014

B&J

nej det er 2 stk om dagen. for der er rigtigt meget frugt sukker i frugt og det kan gøre vægten står stille og man ikke taber mig det var en af synderne da jeg skulle tabe mig for jeg ELSKER FRUGT og spiste tit mellem 4-5 stk om dagen og min vægt stod stille men da jeg smed frugten ja så begyndte vægten igen at falde... men ja det er jo forskelligt fra kur til kur

Anmeld

25. juni 2014

L&V

Anonym skriver:

Ja mange frugter har et rigtig højt indhold af fruktose og det påvirker dit blodsukker på præcis samme måde som slik osv gør. Bær indeholder knap så meget. Også er kcal os ret højt i mange frugter

14 dage uden frugt ka tit være en go kickstarte. 

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

Men hvad skal man så spise?

Pt spiser jeg to stykker rugbrød med magert pålæg og tre stykker frugt om dagen. Dør da af sult uden. :-S

Anmeld

25. juni 2014

Aluka

Anonym skriver:

Pt spiser jeg to stykker rugbrød med magert pålæg og tre stykker frugt om dagen. Dør da af sult uden. :-S

grøntsager i stedet for frugt. Rød peber, broccoli, gulerødder (gulerødder må vist heller ikke spises i for store mængder, da der er stivelse i)

Anmeld

25. juni 2014

Matuk

Det er korrekt at frugt indeholder frugtsukker og når man er i gang med et vægttab skal man helst holde ens sukkerbalance neutral. 

Når du spiser meget frugt ryger din sukkerbalance i vejret og det er ikke godt for vægttabet. 

Det er meget bedre at spise masser af grøntsager, helst ovenjords, kød, æg, mandler og nødder. 

Anmeld

25. juni 2014

*Pingvinen*

Nej frugt er som sådan ikke usundt USUNDT. Men Ja der er frugtsukker i, så man ikke burde spise uhæmmet af det. 1-2 stk om dagen burde være OK. Dog kan man spise store mængder af bær, uden det gør noget.

Anmeld

25. juni 2014

*Pingvinen*

Anonym skriver:

Tænk på at rugbrød indeholder mel = kulhydrater.
Skær ned på melet, så oplever mange et vægttab.
OBS at kulhydrater ofte er synderen til store taljemål...

Anmeld

25. juni 2014

Maja88

Du må spise alt og husk kroppen skal have noget fedt..
Fra fx avocado, nødder..
Masser af grønt..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.