Eksperthjælp: Alt for meget fokus på incest

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.036 visninger
0 svar
1 synes godt om
25. juni 2014

Vivi Hollænder

"Alt for meget fokus på incest"

Kære Vivi

Jeg har det problem at min mor var udsat for incest som baby/barn og har fortalt mig alt for mange detaljer herom i mine tidligere teenage år og som er blevet blandet med min egen sexuelle udvikling og har gjort mig noget så bange for endten selv at være insestiøs eller at min mand er det (eller pædagogerne i mit barns vuggestue er det).
det er en frygt jeg må konfrontere et par gange om ugen når min datter er rød mellem benene eller lign. men det er blevet meget bedre end det var i starten, da jeg lige havde født og var særligt bange.
Jeg har dog stadig den udfordring at min mand ofte vågner med morgenrejsning og kan have det en times tid eller noget. Og når han så leger med vores datter skal jeg kæmpe meget med alle mulige ubehagelige tanker og det er ganske vanskeligt. Er det i orden at bede ham - og kan man - få den til at blive slap før han leget med vores datter?
vh. Anna

Vivis svar

Kære Anna

For din egen skyld og ikke mindst for din datters er det vigtigt, at du får bearbejdet dit forhold til seksualitet og incest.

Din nuværende angst kan ikke undgå at påvirke din datters fremtidige forhold til seksualitet og således vil du føre den negative arv videre. Som din egen mor førte sine incestoplevelser videre til dig.
Det er således ikke kun dit eget sexliv og parforhold, der lider under din mors "overgreb". .

Nej, din mor har ikke begået overgreb i gængs forstand eller fordi hun var et ondt menneske - hun har nemlig heller ikke fået den hjælp, som hun havde brug for i sin ulykkelige situation.

Men hun har udsat dit unge sind og spirende seksualitet for nogle grænseoverskridende mentale påvirkninger, som præger dit liv i dag.

Nu er det op til dig, at bryde den onde cirkel. Bed din læge om henvisning til en sexologisk klinik eller til en anden kompetent terapeut.

Morgenrejsning er en naturlig kropslig reaktion, som viser at din mand fungerer fint fysisk og hormonelt. Den har ikke sammenhæng med liderlighed og din mand kan ikke selv kontrollere den.

De bedste hilsner
Vivi

I Vivis brevkasse kan du få svar på alle spørgsmål, der vedrører din eller din partners seksualitet eller jeres fælles sexliv.

Se Vivis hjemmeside på: Bedresexliv.dk

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.