Barsel på den nye Pædagoguddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

25. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Jeg er sat til 21. Januar og skal starte i praktik 1. December så kan jo under ingen omstændigheder nå at gøre praktik færdig ig synes derfor både for min egen skyld og praktikstedets at det ville være rarere at gå af inden :-)

Det kan jeg godt se ikke vil give meget mening. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. juni 2014

Kristina -

Anonym skriver:

Okey Så ligemeget hvad burde der ikke være problemer eller ændringer i barselsreglerne? Efter den gamle uddannelse skulle vi jo være startet i praktik efter sommerferien :-)

Ved faktisk ikke om der kommer ændringer.

Men vi har jo ret til barsel, så det handler jo bare om at de skal have fundet den endelige løsning for os 

Vi må vente tålmodigt til efter sommerferien. Har tænkt på at spørge PLS igen. Måske de ved mere nu.

Anmeld

28. juni 2014

Sjwf

Jeg er selv lige gået på barsel fra pædagog uddannelsen og jeg fik at vide at dem der var startet på uddannelsen før feb 13 skal færdig gøre sin uddannelse på den gamle ordning. Jeg går i Horsens men tør ikke sige at om det er sådan alle steder.

Med hensyn til praktik su osv, tror jeg du skal tage en snak med su kontoret på dit uddannelsessted. For 2.praktik for du jo ikke su så hvis du går i gang med praktikken og består den for efterfølgende at holde barsel kan du få barselsdagpenge men ingen su eller barselsklip. Tilgengæld vil du kunne få dine barselsklip når du skal i gang med 3. Semester, og så kan du vælge om det skal være enkeltklip, dobbeltklip eller miksklip.

Men hvis du vælger ikke at gå i gang med din praktik, også stadig har mere end 4 uger til termin, så tror jeg at det hedder overlov og så ved jeg ikke lige hvordan det fungere, så ja som sag tag en snak med su kontoret, for det er noget rod at stå i, har kun lige selv fået styr på min barsel

Anmeld

28. juni 2014

Anonym trådstarter

Sjwf skriver:

Jeg er selv lige gået på barsel fra pædagog uddannelsen og jeg fik at vide at dem der var startet på uddannelsen før feb 13 skal færdig gøre sin uddannelse på den gamle ordning. Jeg går i Horsens men tør ikke sige at om det er sådan alle steder.

Med hensyn til praktik su osv, tror jeg du skal tage en snak med su kontoret på dit uddannelsessted. For 2.praktik for du jo ikke su så hvis du går i gang med praktikken og består den for efterfølgende at holde barsel kan du få barselsdagpenge men ingen su eller barselsklip. Tilgengæld vil du kunne få dine barselsklip når du skal i gang med 3. Semester, og så kan du vælge om det skal være enkeltklip, dobbeltklip eller miksklip.

Men hvis du vælger ikke at gå i gang med din praktik, også stadig har mere end 4 uger til termin, så tror jeg at det hedder overlov og så ved jeg ikke lige hvordan det fungere, så ja som sag tag en snak med su kontoret, for det er noget rod at stå i, har kun lige selv fået styr på min barsel

Jeg er jo først startet i august 13 :-) Men hvis jeg går fra lige inden praktik burde jeg vel stadig at kunne bruge min 12 ekstra klip?

Anmeld

28. juni 2014

Sjwf

Anonym skriver:

Jeg er jo først startet i august 13 :-) Men hvis jeg går fra lige inden praktik burde jeg vel stadig at kunne bruge min 12 ekstra klip?

Hm ja det er er jo så et godt spørgsmål... Du kan få barselsklip 2 måneder før termin, men så vidt jeg ved kan du først gå på barsel 4 uger før termin når man er under uddannelse, og hvis du går fra d 1/12-14 er der mere end 4uger til din termin så det tør jeg ikke sige...
Snak med su kontoret på din uddannelse, de kan helt sikkert hjælpe dig bedst muligt

Anmeld

29. juni 2014

Anonym trådstarter

Sjwf skriver:

Hm ja det er er jo så et godt spørgsmål... Du kan få barselsklip 2 måneder før termin, men så vidt jeg ved kan du først gå på barsel 4 uger før termin når man er under uddannelse, og hvis du går fra d 1/12-14 er der mere end 4uger til din termin så det tør jeg ikke sige...
Snak med su kontoret på din uddannelse, de kan helt sikkert hjælpe dig bedst muligt

Synes bare jeg har læst et andet sted at man kan gå på barsel 8 uger før, men måske jeg er gal på den Må prøve at skrive en mail, men er det su kontoret eller studievejleder man skal have fat i?

Anmeld

29. juni 2014

tinemus79

hejsa

jeg er selv pædagogstuderende og er lige gået først på sommerferie og så barselorlov.

på pls hjemmeside står der at man har ret til at gå fra 4 uger før som pædagogstuderende. De har skrevet en ret god beskrivelse om både praktik og su.

Anmeld

29. juni 2014

Sjwf

Anonym skriver:

Synes bare jeg har læst et andet sted at man kan gå på barsel 8 uger før, men måske jeg er gal på den Må prøve at skrive en mail, men er det su kontoret eller studievejleder man skal have fat i?

Du kan gå fra 8 uger før hvis du er ansat i en institution, men ikke fra studiet.
Tror det su kontoret du skal tage fat i.

Anmeld

21. august 2014

Oktober12

Jeg er selv pædagogsturderende på 3. semester og er lige startet i min 2. praktik. Planlægger graviditet under uddannelsen (evt. 3. praktik) og nu bliver jeg lige pludselig i tvivl; hvis man går på barsel mens man er i praktik og dermed får barselsdagpenge, har man så også ret til de ekstra SU klip når man kommer tilbage i skole? eller er det enten eller? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.