Barsel på den nye Pædagoguddannelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.267 visninger
18 svar
1 synes godt om
24. juni 2014

Anonym trådstarter

Hejsa..
Jeg er idag 9+4 og har termin i midten af januar Jeg læser til pædagog og vil høre om nogle ved om der kommer nye regler på den nye uddannelse? Jeg hat endnu ikke snakket med studievejledningen, da det er så nyt.. Jeg skulle egentlig starte i 2. praktik 1/12-14, men håber jeg kan gå på barsel der, så både praktiksted og jeg slipper for at skulle være der så kort tid for at gå på barsel - lyder det helt urealistisk? :-) Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. juni 2014

Anonym trådstarter

Slet ingen der ved noget? ??

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

25. juni 2014

LJMNA

Anonym skriver:

Er man ikk på su under pædagog uddannelsen?

Er du det har du ihvertfald lov til at gå fra 8 uger før forventet termin.

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

LJMNA skriver:

Er man ikk på su under pædagog uddannelsen?

Er du det har du ihvertfald lov til at gå fra 8 uger før forventet termin.

Jo det er man
Jeg må prøve at skrive en mail til studievejledningen :-)

Anmeld

25. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Hvornår ville du skulle gå fra? Du kan jo godt nå at bestå din praktik hvis du er der 50% af tiden og så skal du selvfølgelig nå dine mål. 

Så vil du kunne få barselsdagpenge fra praktiksted og de 12 ekstra klip kan du så få efter barsel på tre forskellige måder. 

Du kan vælge: 

1. Få alle 12 klip udbetalt på en gang

2. Få et klip udbetalt pr. måned 

3. Få dobbeltklip i 6 måneder. 

Vælger du at gå fra før praktik vil du skulle bruge de 12 ekstra klip til din barsel. 

Anmeld

25. juni 2014

Kristina -

Anonym skriver:

Hejsa..
Jeg er idag 9+4 og har termin i midten af januar Jeg læser til pædagog og vil høre om nogle ved om der kommer nye regler på den nye uddannelse? Jeg hat endnu ikke snakket med studievejledningen, da det er så nyt.. Jeg skulle egentlig starte i 2. praktik 1/12-14, men håber jeg kan gå på barsel der, så både praktiksted og jeg slipper for at skulle være der så kort tid for at gå på barsel - lyder det helt urealistisk? :-) Knus

Det lyder lidt som om du beskriver mig 

Jeg læser også til pædagog er 10+4 og sat til 16. januar.
Vi starter så godt nok først praktik i februar 2015 - hvilket jeg jo så ikke kan nå at være med til 

Jeg har snakket med kontoret og ledelsen og der er ikke fastlagt noget endnu ift. dem som skal på orlov.
Der er tale om at alle dem som er langt i uddannelsen og som skal på barsel og orlov kan få lov at fortsætte på den gamle uddannelse i nogle enkelte klasser rundt omkring i landet. Men indtil videre er det kun snak. De ved ikke noget før efter sommerferien.

Anmeld

25. juni 2014

Cat93

Står i præcis samme situation så følger lige med

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Hvornår ville du skulle gå fra? Du kan jo godt nå at bestå din praktik hvis du er der 50% af tiden og så skal du selvfølgelig nå dine mål. 

Så vil du kunne få barselsdagpenge fra praktiksted og de 12 ekstra klip kan du så få efter barsel på tre forskellige måder. 

Du kan vælge: 

1. Få alle 12 klip udbetalt på en gang

2. Få et klip udbetalt pr. måned 

3. Få dobbeltklip i 6 måneder. 

Vælger du at gå fra før praktik vil du skulle bruge de 12 ekstra klip til din barsel. 

Jeg er sat til 21. Januar og skal starte i praktik 1. December så kan jo under ingen omstændigheder nå at gøre praktik færdig ig synes derfor både for min egen skyld og praktikstedets at det ville være rarere at gå af inden :-)

Anmeld

25. juni 2014

Anonym trådstarter

Kristina - skriver:

Det lyder lidt som om du beskriver mig 

Jeg læser også til pædagog er 10+4 og sat til 16. januar.
Vi starter så godt nok først praktik i februar 2015 - hvilket jeg jo så ikke kan nå at være med til 

Jeg har snakket med kontoret og ledelsen og der er ikke fastlagt noget endnu ift. dem som skal på orlov.
Der er tale om at alle dem som er langt i uddannelsen og som skal på barsel og orlov kan få lov at fortsætte på den gamle uddannelse i nogle enkelte klasser rundt omkring i landet. Men indtil videre er det kun snak. De ved ikke noget før efter sommerferien.

Okey Så ligemeget hvad burde der ikke være problemer eller ændringer i barselsreglerne? Efter den gamle uddannelse skulle vi jo være startet i praktik efter sommerferien :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.