Hjælp med graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.187 visninger
20 svar
5 synes godt om
23. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej, min kæreste og jeg prøver, at blive gravide.. Vi har prøvet i et år nu og har stadig ikke haft den mindste spirer i maven endnu, hvad kan vi gøre for, at det måske lykkes? Er der noget der er specielt godt at spise, evt piller, altså de der folsyre? Stillinger? Efter sex? Osv. Hvad gjorde i, da i virkelig kæmpede???? 

En en anden ting, jeg skal til at have mens her D. 27 juni, hvornår er min ægløsning der så?? 

Knus fra mig 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. juni 2014

Anonym trådstarter

Og hvad er det for noget, med at man kan tage sin temperatur??? 

Anmeld

23. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Sex hver anden dag. Nul smøger, det er skidt for sæden. Bliv liggende lidt inden du går på toilet efter sex (ved ikk om det reelt virker, men måske

æl-tests. 

Hvor lang er din cyklus? 

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

Arthur satans, vi er begge rygere ..  når, det må stoppes..

- Det har jeg prøvet, tror bare ikke det virker ordenligt ..

jeg har købt tests, men hvornår skal jeg tage dem? 

Jeg har egentlig aldrig været inde i det med cyklus, men min sidste mens var D 27/5-1/6

Anmeld

23. juni 2014

Chellie

Sex hver anden dag. Nul smøger, det er skidt for sæden. Bliv liggende lidt inden du går på toilet efter sex (ved ikk om det reelt virker, men måske

æl-tests. 

Hvor lang er din cyklus? 

Hvad Mor11 sagde. Plus, det er forbudt for ham at sidde med laptop på skødet. Temperaturen omkring hans "løg" må ikke blive alt for høj, som den fx gør, hvis han sidder med laptop. Også selvom der er en pude imellem.

Ægløsningstest plejer at komme med en manual, hvor det også anslås hvornår det er bedst at teste, og hvordan testen aflæses  hvis du havde første mens-dag 27/5 er det for sent at teste i denne måned. Men begynd at teste ca. tre uger før forventet mens, og så én gang dagligt, indtil test-stregen er lige så tydelig som, eller tydeligere end kontrol-stregen. Når test-stregen er så tydelig, er testen positiv, men ikke før. Og så skal I ellers sexe deruda' så meget I orker de næste 48 timer. Lig gerne med bunden i vejret, eller benene op af væggen et stykke tid bagefter, det er der nogen, der mener skulle hjælpe.

Gravitamin inkl folsyre bør man tage allerede fra før man bliver gravid, så dem kan du med sindsro gå igang med allerede nu.

For godt resultat 

Anmeld

23. juni 2014

Anonym trådstarter

Mange tak det må vi prøve! Krydser også 

Anmeld

23. juni 2014

Frk.S

Hvis du skal have mens. her d. 27. juni, har du nok allerede haft ægløsning. Som hovedregel kan man regne med at ÆL ligger ca. 14 dage før mens. Dog kan der jo være forskel fra kvinde til kvinde, så jeg kan ikke love dig at din ligger der.

Der kan man bruge ÆL-tests for at teste for hvornår man har ÆL. Det med at måle temperatur er også en metode til at få en idé om hvornår man har ÆL, da ens temperatur stiger en anelse omkring ÆL. Men det kræver jo så at du måler din temperatur hver morgen et stykke tid inden ÆL, så du ved hvad den normalt ligger på.

Mht. folsyre, så kan det ikke hjælpe dig til at blive gravid. Men det anbefales at man tager det allerede når man prøver og så indtil uge 12 i graviditeten. Dette er for at undgå neuralrørsdefekt hos baby. Så hvis du ikke allerede tager det, er det bare med at gå i gang.

Jeg vil da også klart anbefale jer, at stoppe med at ryge. Det skal du vel alligevel hvis du bliver gravid?? Så hvorfor ikke stoppe nu, da det kan gøre det nemmere at blive gravid.

Jeg har hørt om nogen der har haft held med at spise efter bogen "spis dig gravid." Det er dog ikke noget jeg selv kender til, da vi heldigvis har haft nemt ved at bliver gravide.

Og så til sidst - og jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort (specielt når i har prøvet længe) - prøv at lade være med at tænke for meget over det og stresse over "projektet." Det i sig selv kan gøre, at der ikke sker noget samt du kan opleve en masse indbildte symptomer, så du tror du er gravid - det kan jo være ret frustrerende. 

for jer

Anmeld

23. juni 2014

TL89

Vi havde forsøgt i 13 måneder, hvor så vi valgte at prøve pre seed, og det gav pote, testede positiv små 14 dage efter æl, hvor vi brugte det pre seed

Anmeld

24. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Hvis i har prøvet så længe, syntes jeg i ska gå til lægen, og begge blive tjekket.

Har et hold venne, hvor det heller ik ville lykkes, de prøvede i 2 år uden held. De gik endelig til lægen, og fik en masse undersøgelser. De er uforklarlig barnløse. De fik hjælp, og har nu en dejlig lille søn på 4 mdr'er. 

Held og lykke med det hele! Vh stine

Anmeld

24. juni 2014

Anonym trådstarter

Hvad er Pree sperm? Undskyld hvis jeg spørg dumt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.