Hvis du skal have mens. her d. 27. juni, har du nok allerede haft ægløsning. Som hovedregel kan man regne med at ÆL ligger ca. 14 dage før mens. Dog kan der jo være forskel fra kvinde til kvinde, så jeg kan ikke love dig at din ligger der.
Der kan man bruge ÆL-tests for at teste for hvornår man har ÆL. Det med at måle temperatur er også en metode til at få en idé om hvornår man har ÆL, da ens temperatur stiger en anelse omkring ÆL. Men det kræver jo så at du måler din temperatur hver morgen et stykke tid inden ÆL, så du ved hvad den normalt ligger på.
Mht. folsyre, så kan det ikke hjælpe dig til at blive gravid. Men det anbefales at man tager det allerede når man prøver og så indtil uge 12 i graviditeten. Dette er for at undgå neuralrørsdefekt hos baby. Så hvis du ikke allerede tager det, er det bare med at gå i gang.
Jeg vil da også klart anbefale jer, at stoppe med at ryge. Det skal du vel alligevel hvis du bliver gravid?? Så hvorfor ikke stoppe nu, da det kan gøre det nemmere at blive gravid.
Jeg har hørt om nogen der har haft held med at spise efter bogen "spis dig gravid." Det er dog ikke noget jeg selv kender til, da vi heldigvis har haft nemt ved at bliver gravide.
Og så til sidst - og jeg ved godt det er nemmere sagt end gjort (specielt når i har prøvet længe) - prøv at lade være med at tænke for meget over det og stresse over "projektet." Det i sig selv kan gøre, at der ikke sker noget samt du kan opleve en masse indbildte symptomer, så du tror du er gravid - det kan jo være ret frustrerende.

for jer
Anmeld