A pool of mess

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.694 visninger
18 svar
0 synes godt om
14. august 2009

LauraLW

Her er resultatet af min/vores første kage. - Bagt med kvalme, kvalme, en smule kærlighed og en anelse irritation.

Om fredagen lavede vi fyld, mmf og lagde den sammen. Det gik super godt, og jeg tænkte yes! jeg er den fødte kage-bager.

Om lørdagen skulle der så smørres med nutella.... what a mess. Og bagefter på med mmf... endnu mere mess. Synes desværre ikke det var så nemt, men tror det var fordi at dobbeltportion af mmf ikke var nok. Vi skulle ha lavet endnu mere, for så slap vi for at rulle det så tyndt ud, med det resultat at mmfen gik i stykker flere steder.

Men lavet blev den, og tror alle nød den (jeg selv lå på sofaen med kvalme, så fik aldrig smagt den.)

Laura
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. august 2009

Mca<3

LauraLW skriver:

Her er resultatet af min/vores første kage. - Bagt med kvalme, kvalme, en smule kærlighed og en anelse irritation.

Om fredagen lavede vi fyld, mmf og lagde den sammen. Det gik super godt, og jeg tænkte yes! jeg er den fødte kage-bager.

Om lørdagen skulle der så smørres med nutella.... what a mess. Og bagefter på med mmf... endnu mere mess. Synes desværre ikke det var så nemt, men tror det var fordi at dobbeltportion af mmf ikke var nok. Vi skulle ha lavet endnu mere, for så slap vi for at rulle det så tyndt ud, med det resultat at mmfen gik i stykker flere steder.

Men lavet blev den, og tror alle nød den (jeg selv lå på sofaen med kvalme, så fik aldrig smagt den.)

Laura

Årh gud den ser lækker ud

Er på skrump og spiser ikke søde sager så hold jeres lækre kager for jer selv

Anmeld

14. august 2009

LauraLW

Tanja.. skriver:

Årh gud den ser lækker ud

Er på skrump og spiser ikke søde sager så hold jeres lækre kager for jer selv

Tror bestemt ikke sådan en kage er god for nogen!

Anmeld

14. august 2009

Mca<3

LauraLW skriver:

Tror bestemt ikke sådan en kage er god for nogen!

He he he nej men elsker fedtede ting   Specielt nu hvor jeg skal holde mig fra det .

Anmeld

14. august 2009

mariamiss6

hey nu ved jeg jo ikke hvad du gjorde med nutallaen, men altså jeg gav lige mit smørechokolade 10 sekunde i microen, så hiver det ikke i kagen når man smører det på nemlig.... det gjorde det meget lettere for mig, men det var altså også nogen ret små kager jeg lavede....

Anmeld

14. august 2009

LauraLW

mariamiss6 skriver:

hey nu ved jeg jo ikke hvad du gjorde med nutallaen, men altså jeg gav lige mit smørechokolade 10 sekunde i microen, så hiver det ikke i kagen når man smører det på nemlig.... det gjorde det meget lettere for mig, men det var altså også nogen ret små kager jeg lavede....

til sidst puttede vi glasset i vandbad m kogende vand, og det hjalp idt. - men synes nu stadi det var noget mess. - måske var det på grund af købebundene... de blev ret våde af fyldet synes jeg.

Anmeld

14. august 2009

TbCp

Når jeg laver kagerne plejer jeg også at putte bund på sidderne i skålen, men det er måske slet ikke nødvendigt kan jeg se på din kage. Eller måske det er fordi din kage er firkantet at det vil holde....
Jeg er så bange for, hver gang, og det bar siger klask når jeg løfter skålen af.
Synes det er en rigtig fin kage du har fået lavet.
Hvordan blev den modtaget

Anmeld

14. august 2009

LauraLW

TbCp skriver:

Når jeg laver kagerne plejer jeg også at putte bund på sidderne i skålen, men det er måske slet ikke nødvendigt kan jeg se på din kage. Eller måske det er fordi din kage er firkantet at det vil holde....
Jeg er så bange for, hver gang, og det bar siger klask når jeg løfter skålen af.
Synes det er en rigtig fin kage du har fået lavet.
Hvordan blev den modtaget

- hmm... vi havde glemt siderne først, så dem klistrede vi på dagen efter. Så den endelige kage er med sider + poolkant. Ellers var jeg nemlig også bange for at det ville klaske sammen, og blive endnu mere umuligt at smøre op.

Anmeld

14. august 2009

ChatH

den er da bare kanon den kage

Anmeld

14. august 2009

ChatH

hvilken fyld er der i?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.