hjælp til valg af garn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2014

Kay

Aabye skriver:

Hihi... Nej det er ikke helt nemt fra telefonen...  

Lundagers har noget rigtig fint garn, og i hammer god kvalitet.. Jeg køber næsten alt mit garn hos hende..  

Hun har blandt andet også Pima Gloss, som et en bomuldsgarn der skinner en smule... Super flot

UhH 

Skal bare finde noget der ikke kradser, er blødt ikke for varmt og fås i de rigtige farver 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Christine

Kay skriver:

Men hvordan er det? Blødt meget varmt eller?

Står der i opskriften hvor tykt garnet skal være, eller hvilken str. hæklenål du skal bruge?

Merceriseret bomuld har sådan en lidt glat overflade og er forholdsvis fast i det, men jeg synes godt det kan være blødt alligevel.

Hvis du går efter det varmeste, så ville jeg nok selv vælge uld eller uld/silke-blanding.

Anmeld

21. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Står der i opskriften hvor tykt garnet skal være, eller hvilken str. hæklenål du skal bruge?

Merceriseret bomuld har sådan en lidt glat overflade og er forholdsvis fast i det, men jeg synes godt det kan være blødt alligevel.

Hvis du går efter det varmeste, så ville jeg nok selv vælge uld eller uld/silke-blanding.

vil helst ikke havde det bliver for varmt

Anmeld

21. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Opskriften er her  http://www.lutteridyl.dk/2011/08/diy-haeklet-firkant-med-huller.html

Anmeld

21. juni 2014

Christine

Kay skriver:

vil helst ikke havde det bliver for varmt

Jeg ville vælge bomuld så! Og hvis du kan lide det lidt glatte look som det mereceriserede har, så ville jeg vælge det.

Det ser ud til opskriften lægger op til at man selv vælger str. nål og garn. Umiddelbart ville jeg vælge garn der er 4/8 eller det LIDT tykkere 8/8 og så nok en hæklenål hhv. 3,5 eller 4.

-så bliver tæppet i hvert fald ikke voldsomt tykt og det er stadig rimelig standard og forholdsvis hurtigt med nål 4 og 8/8 garn.

Drops Muskat som pt. er billig hos Krestoffer.dk ville jeg vælge, det er vist 8/8 så en nål 4 ville være fin dertil. Hvis du ikke kan lide det merceriserede, så tror jeg Kvickly har rimeligt billigt bomuldsgarn i 8/8 nogle gange  Synes bare deres farveudvalg er ret begrænset.

Det er nogle flotte firkanter i opskriften! 

Anmeld

22. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Jeg ville vælge bomuld så! Og hvis du kan lide det lidt glatte look som det mereceriserede har, så ville jeg vælge det.

Det ser ud til opskriften lægger op til at man selv vælger str. nål og garn. Umiddelbart ville jeg vælge garn der er 4/8 eller det LIDT tykkere 8/8 og så nok en hæklenål hhv. 3,5 eller 4.

-så bliver tæppet i hvert fald ikke voldsomt tykt og det er stadig rimelig standard og forholdsvis hurtigt med nål 4 og 8/8 garn.

Drops Muskat som pt. er billig hos Krestoffer.dk ville jeg vælge, det er vist 8/8 så en nål 4 ville være fin dertil. Hvis du ikke kan lide det merceriserede, så tror jeg Kvickly har rimeligt billigt bomuldsgarn i 8/8 nogle gange  Synes bare deres farveudvalg er ret begrænset.

Det er nogle flotte firkanter i opskriften! 

Ja jeg syntes også de er rigtig fine mange tak for dine god råd 

Anmeld

22. juni 2014

Christine

Kay skriver:

Ja jeg syntes også de er rigtig fine mange tak for dine god råd 

Det var så lidt! Jeg håber det bliver sjovt at lave 

Anmeld

22. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Det var så lidt! Jeg håber det bliver sjovt at lave 

Det tror og håber jeg... men øv vores pc er meget død... så kan ik bestille det lige nu  

Overvejer at smutte forbi garan butikken tirsdag da jeg ikke har mere nu 

Anmeld

22. juni 2014

Aabye

UhH 

Skal bare finde noget der ikke kradser, er blødt ikke for varmt og fås i de rigtige farver 

Så vil jeg anbefale en uld/bomuld.. Eller en uld/silke.. 

Uld/silke fra BlackHill kradser lidt når den kommer på spolen (jeg bestiller altid cones), men så snart den er vasket er den sååååå blød.. 

Uld/bomuld er lige blød før og efter vask..

Blackhill Highland er også lidt krads, men faktisk også rigtig blød når den lige er blevet skyllet op
Den trøje knægten har på her på billedet er lavet i en tråd highland og en tråd uld/silke.. Begge fra blackhill.. Og den er simpelthen så suuuuuuper lækker

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

22. juni 2014

Kay

Aabye skriver:

UhH 

Så vil jeg anbefale en uld/bomuld.. Eller en uld/silke.. 

Uld/silke fra BlackHill kradser lidt når den kommer på spolen (jeg bestiller altid cones), men så snart den er vasket er den sååååå blød.. 

Uld/bomuld er lige blød før og efter vask..

Blackhill Highland er også lidt krads, men faktisk også rigtig blød når den lige er blevet skyllet op
Den trøje knægten har på her på billedet er lavet i en tråd highland og en tråd uld/silke.. Begge fra blackhill.. Og den er simpelthen så suuuuuuper lækker

Ja total krævende men mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.