hjælp til valg af garn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.485 visninger
19 svar
1 synes godt om
21. juni 2014

Kay

Ville igang med at hækle et baby tæppe i fine firkanter men er jo ret ny i hækling og især i garn valg og er helt lost.? 

Nogle gode råd? Og er der nogle gode internet sider at købe garn på billigt?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Christine

Kay skriver:

Ville igang med at hækle et baby tæppe i fine firkanter men er jo ret ny i hækling og især i garn valg og er helt lost.? 

Garnstudio.com har gode opskrifter og deres garn er Drops garn, som jeg synes er godt til pengene.

Jeg ville vælge bomuld, uld eller en blanding. Evt. med silke i.

Rent bomuldsgarn kan dog godt splitte lidt op hvis det ikke er merceriseret, så det kan drille lidt hvis man er lidt ny i hækling 

Anmeld

21. juni 2014

Christine

Kay skriver:

Skal vist selv i gang med et hæklet babytæppe i et garn fra Drops, som hedder Muskat. Det er mercericeret og økotex 

Krestoffer.dk har ofte billigt Drops garn, så smutter selv lige forbi og tjekker der.

Anmeld

21. juni 2014

ano14316

Kay skriver:

Krestoffer.dk har -35 på en del af drops garner..

Er det til et sommerbarn ville jeg vælge bomuld, det kan tåle mere vask end andet og er ikke monster varmt til gengæld er det lidt tungt, men det kan jeg godt lide...

Til vinterbarn ville vælge noget uld.. Det er lidt mere sart i vask, men super lækkert..

Jeg har hæklet 2 til Jonatan (14 dage gammel) og det ene er hæklet i pima gloss bomuld (det hvide) købt hos frupugalopp.dk det bruger jeg hele tiden.. Han har bare det på om dagen når han sover indenfor.. og har hæklet et i sandness alpakka/silke (det grå) virkelig virkelig lækkert garn, men også dyrt, det har vi brugt om natten i stedet for dyne her hvor det har været rigtig varmt.. men bliver mere aktuelt til efteråret..

Anmeld

21. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Garnstudio.com har gode opskrifter og deres garn er Drops garn, som jeg synes er godt til pengene.

Jeg ville vælge bomuld, uld eller en blanding. Evt. med silke i.

Rent bomuldsgarn kan dog godt splitte lidt op hvis det ikke er merceriseret, så det kan drille lidt hvis man er lidt ny i hækling 

Har en opskrift som jeg syntes er rigtig fin men syntes det med garnet er svært da der ikke står noget om hvilket garn der er meningen man bruger men det er jo også lige meget for man kan jo bruge andet end det der står, resultatet bliver bare anderledes

Anmeld

21. juni 2014

Kay

Christine skriver:

Skal vist selv i gang med et hæklet babytæppe i et garn fra Drops, som hedder Muskat. Det er mercericeret og økotex 

Krestoffer.dk har ofte billigt Drops garn, så smutter selv lige forbi og tjekker der.

Men hvordan er det? Blødt meget varmt eller?

Anmeld

21. juni 2014

Kay

ano14316 skriver:

Krestoffer.dk har -35 på en del af drops garner..

Er det til et sommerbarn ville jeg vælge bomuld, det kan tåle mere vask end andet og er ikke monster varmt til gengæld er det lidt tungt, men det kan jeg godt lide...

Til vinterbarn ville vælge noget uld.. Det er lidt mere sart i vask, men super lækkert..

Jeg har hæklet 2 til Jonatan (14 dage gammel) og det ene er hæklet i pima gloss bomuld (det hvide) købt hos frupugalopp.dk det bruger jeg hele tiden.. Han har bare det på om dagen når han sover indenfor.. og har hæklet et i sandness alpakka/silke (det grå) virkelig virkelig lækkert garn, men også dyrt, det har vi brugt om natten i stedet for dyne her hvor det har været rigtig varmt.. men bliver mere aktuelt til efteråret..

Altså hun bliver efterårs barn men både mig. Min mand og vores datter på snart 2 er meget varme mennesker, vores datter bliver for varm af at havde uld på om vinteren men tænker måske en blanding af uld og bomuld ? Men syntes det er svært at overskue da de hedder en masse sjove navne og så skal mand ind og kigge igennem, og vil helst ikke havde det bliver for varmt eller for kradsende 

Anmeld

21. juni 2014

Aabye

Jeg er rigtig glad for den uld/bomuld mix der kommer fra Geilsk. Det er godt nok lidt dyrt, men det er super lækkert, og super blødt, og kommer i nogle ganske udemærkede farver.. 

Garnet kan købes her: www.lundagers.com

Ellers er jeg også meget begejstret for Blackhills uld/silke mix.. Også et super lækkert garn, der løber utrolig langt.. 
Blackhills højlandsuld er også super lækker at arbejde med..  
Det kan fås hos www.garnudsalg.dk

Anmeld

21. juni 2014

Kay

Aabye skriver:

Jeg er rigtig glad for den uld/bomuld mix der kommer fra Geilsk. Det er godt nok lidt dyrt, men det er super lækkert, og super blødt, og kommer i nogle ganske udemærkede farver.. 

Garnet kan købes her: www.lundagers.com

Ellers er jeg også meget begejstret for Blackhills uld/silke mix.. Også et super lækkert garn, der løber utrolig langt.. 
Blackhills højlandsuld er også super lækker at arbejde med..  
Det kan fås hos www.garnudsalg.dk

Tak det vil jeg se nærmere på, når min pc er oppe og køre igen den vil ikke tænde og det der med at lede efter sådanne ting på nettet fra en telefon duer jeg ikke til :p

Anmeld

21. juni 2014

Aabye

Kay skriver:

Tak det vil jeg se nærmere på, når min pc er oppe og køre igen den vil ikke tænde og det der med at lede efter sådanne ting på nettet fra en telefon duer jeg ikke til :p

Hihi... Nej det er ikke helt nemt fra telefonen...  

Lundagers har noget rigtig fint garn, og i hammer god kvalitet.. Jeg køber næsten alt mit garn hos hende..  

Hun har blandt andet også Pima Gloss, som et en bomuldsgarn der skinner en smule... Super flot

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.