en smutter

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2014

Mama2012

Først og fremmest tillykke - lyder jo som om du har besluttet dig :-)

Der kommer aldrig et ideelt tidspunkt, det har din mor ret i... Men at få børn mens man studerer er i hvertfald ikke dårligt! Er selv gravid med nr to og skriver pt speciale, som bliver afleveret 3 uger før termin... Vi har begge været studrende de første to år af vores søns liv og det har været FANTASTISK!!! At have så meget tid til at være sammen med sit barn er virkelig en gave!

Håber I finder en rigtig god løsning 

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

maria_wlt

anjo01 skriver:

Tak vi er 23 og 24 år.

Nej vil ikke sige at der er kaos i vores liv, men det her bliver i hvert fald en omvæltning for os begge. big time! Uh, din historie giver mig håb for en god fremtid

Ja hvis vi kan så kan mange

Det er ihvertfald en super start at man rent faktisk ønsker barnet og ikke "bare" tager det når man nu er gravid

Det er en stor omvæltning men det er også den BEDSTE 

Anmeld

21. juni 2014

ano14316

anjo01 skriver:

Hej.

Jeg er ny på siden. Mig kæreste og jeg har været sammen i et halvt år, og er begge igang med uddannelser (forventet færdig om 2 år). Vi har haft et meget åbent forhold og kan snakke om alt. derfor har vi også snakket om børn, og var nået frem til den konklusion at vi gerne ville vente til vi var færdig med uddannelser. Der er så sket det at jeg er gået hen og blevet gravid, til trods for at jeg er på ppiller. jeg er ca 5 uger henne, og har en tid ved lægen på mandag for at få det endeligt bekræftet. har dog taget utallige tests som alle siger det samme - nemlig gravid. (stregen har dog kun været svag, men en streg er vel en streg, ikke?)

Vi fik selvfølgelig begge et chok, da denne graviditet ikke var planlagt, ligesom vi heller ikke bor sammen. 

Min kæreste siger at han støtter mig og er der for mig hele vejen uanset hvad jeg vælger at gøre. samtidig siger han også at han ikke synes det er det rigtige tidspunkt.

har et utrolig tæt forhold til min mor som jeg har snakket med det om, og som hun siger kommer der aldrig et helt rigtigt tidspunkt.

jeg har flere symptomer på at jeg er gravid (ligamentsmerter og ømme bryster).

Må nok indrømme at selvom det ikke er det idelle tidspunkt, fæler jeg mig allerede knyttet til tanken om at der er ved at blive skabt liv inde i mig. Har altid været meget åben omkring det faktum at jeg var imod abort, da jeg ikke ville have det godt med det, og det har han været indforstået med. 

som jeg sidder og skriver her kan jeg godt mærke at jeg allerede har taget en beslutning om at jeg skal beholde denne lille skabning der er ved at blive skabt, men vil rigtig gerne høre om i har nogle råd til hvad mit/vores skridt skal være. 

Jeg vil lige bruge lidt ordsprog her..

Hvor der er vilje er der en vej!
Hvor der er hjerterum er der husrum!

At være 2 under uddannelse er bestemt ingen hindring for at få børn, men selvfølgelig en udfordring - mest økonomisk... Men klarer man ik som regel de økonomiske udfordringer man står overfor - jooo!

Du skriver i har 2 år tilbage... Du vil have termin i slutningen af februar, og så vil du have barsel frem til december, så er der reelt set kun 6 mdr tilbage af din kærestes studie når du skal tilbage og jeres økonomi vil forhåbentlig hurtig se noget bedre ud..

På den mpde du skriver lyder du ganske fornuftig og velovervejet og jeg prøver egentlig bare at sige at det ikke er så umuligt og uansvarligt som det måske lige nu kan føles..

Fordelen ved at få børn under uddannelse er at man ofte har lidt bedre tid og det skal man bare være rigtig glad for..

Håber du finder ud af hvad der er bedst for jer..

Anmeld

21. juni 2014

ano14316

anjo01 skriver:

Tak, det kan godt være at jeg tager dig op på dit tilbud

Smed bomben igår, og han var selvfølgelig chokeret og meget mundlam. kunne næsten høre vinden suse inde i hovedet på ham

Vi skal snakke tingene igennem imorgen, hvor jeg fortæller ham at den endelige beslutning er at beholde det. 

Da vi snakkede om det igår sagde han at vi skulle til at flytte sammen så. det er noget vi har vendt før, men med hans boligsituation (lige flyttet sammen med kammerat) var holdningen at det kunne blive til foråret.  Han sagde selv at der var to valgmuligheder, og det var at flytte sammen eller gå hver til sit. Jeg synes da også det ville være rart at flytte sammen, nu hvor vi venter os. - Gud hvor er det mærkeligt at skrive !! 

I behøver jo sådan set ikke at flytte sammen i morgen, jeg ville klart tage det stille og roligt.. find noget sammen i råd til og hvor der evt er et ekstra værelse..
Skær ned på ultimatunerne og skru op for kompromiserne.. og regn med at din kæreste nok reagere på mærkelige måder det næste stykke tid, og prøv at vær en smule overbærende - de mænd der har ikke den samme oplevelse som vi har, man bliver mor når man bliver gravid og man bliver får når barnet kommer til verdenen..

Anmeld

21. juni 2014

anjo01

ano14316 skriver:

I behøver jo sådan set ikke at flytte sammen i morgen, jeg ville klart tage det stille og roligt.. find noget sammen i råd til og hvor der evt er et ekstra værelse..
Skær ned på ultimatunerne og skru op for kompromiserne.. og regn med at din kæreste nok reagere på mærkelige måder det næste stykke tid, og prøv at vær en smule overbærende - de mænd der har ikke den samme oplevelse som vi har, man bliver mor når man bliver gravid og man bliver får når barnet kommer til verdenen..

Sikke et fint ordsprog

Han mener jeg har været et mareridt de sidste par uger, og kan godt forstå hvorfor. Er utrolig følelsesladet, og kan godt mærke at jeg skal beherske mig for ikke at blive sur over ingenting. Hvilket jeg har haft en tendens til den sidste uges tid. Stakkels mand

Det med kompromiserne har du nok ret i. sad lige og tænkte over hvad jeg ikke ville gå på kompromis med, og det kan umiddelbart godt være lidt frustrerende. Er godt klar over at det bestemt ikke behøver at være imorgen, men vil godt prøve at bo sammen med ham inden der kommer et nyt medlem.. 
Hvordan har du det med ferie i graviditeten? vi har nemlig allerede bestilt ferie, og er lidt i tvivl om vi skal tage på den, eller om vi skal afbestille - dels på grund af graviditet, dels på grund af at det er penge der kan bruges andetsteds nu..

Anmeld

21. juni 2014

ano14316

anjo01 skriver:

Sikke et fint ordsprog

Han mener jeg har været et mareridt de sidste par uger, og kan godt forstå hvorfor. Er utrolig følelsesladet, og kan godt mærke at jeg skal beherske mig for ikke at blive sur over ingenting. Hvilket jeg har haft en tendens til den sidste uges tid. Stakkels mand

Det med kompromiserne har du nok ret i. sad lige og tænkte over hvad jeg ikke ville gå på kompromis med, og det kan umiddelbart godt være lidt frustrerende. Er godt klar over at det bestemt ikke behøver at være imorgen, men vil godt prøve at bo sammen med ham inden der kommer et nyt medlem.. 
Hvordan har du det med ferie i graviditeten? vi har nemlig allerede bestilt ferie, og er lidt i tvivl om vi skal tage på den, eller om vi skal afbestille - dels på grund af graviditet, dels på grund af at det er penge der kan bruges andetsteds nu..

Jeg har ikke selv været på ferie i mine graviditeter men det kan man da sagtens.. Vil måske være godt givet ud for jer med en ferie sammen, man taler somregek lidt anderledes sammen når man er på ferie..

De der graviditetshormoner kan godt tøjlesløs langt hen ad vejen, man behøver ikke være en heks at være sammen med, men det kræver lidt af en selv..
Tænk over hvad det lige var der tricket dig af inden du siger noget.. Det handler nemlig ofte om at man føler sig over det, nedprioriteret eller lign. Uden egentlig årsag..

Anmeld

21. juni 2014

anjo01

ano14316 skriver:

Jeg har ikke selv været på ferie i mine graviditeter men det kan man da sagtens.. Vil måske være godt givet ud for jer med en ferie sammen, man taler somregek lidt anderledes sammen når man er på ferie..

De der graviditetshormoner kan godt tøjlesløs langt hen ad vejen, man behøver ikke være en heks at være sammen med, men det kræver lidt af en selv..
Tænk over hvad det lige var der tricket dig af inden du siger noget.. Det handler nemlig ofte om at man føler sig over det, nedprioriteret eller lign. Uden egentlig årsag..

Endnu en ting vi skal snakke om imorgen! burde lave en liste Det bliver jo nok den sidste ferie vi kommer på, bare os to. ellers skal vi vente til jeg er i 2. trimester og tage på en lang weekend istedet. 

Mht hormonerne har jeg altid lidt haft den holdning at jeg godt kunne føle at folk overdrev lidt. Det tror jeg ikke længere. Har ikke set ham idag, men skrevet og snakket med ham, og kan godt mærke at jeg har en kortere lunte og at jeg skal trække vejret dybt og tælle til 10. - endnu en af de ting vi skal snakke om imorgen  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.