Hvor aktive er jeres vuggestue?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

21. juni 2014

Anonym trådstarter

lineog4 skriver:

Den vuggestue mine har gået i har ikke været verdens mest aktive i forhold til ag komme ud af huset, men tilgengæld var de de mest fantastiske voksne som var sammen med børnene, deres primære værested var på gulvet midt i børneflokken og det virkede som alle børn blev set og hørt.

Har haft børn i samme integrerede institution i nu 8 år og kan se hvordan man har måtte prioritere i takt med pengene blev mindre og mindre især til lønkroner og en af nedprioriteringrr har været ture ud af huset - må indrømme jeg som forældre anerkender den prioritering så der er flere hænder hjemme, mere overskud til at se den enkelte og så må jeg som forældre tage turene rundt.

Gad da godt der var lønkroner nok til der var nok voksne til både ture og hjemme, men det er der ikke.
Jeg kan fortælle at der på de 8 år er forsvundet to pædagog medhjælpere i vuggestuen den ene fuldtid og den anden deltid og stuen er forøget med et barn.
I børnehavedelen er der vist "kun" forsvundet halvanden fuldtidsstillinger til to grupper, me tilgengæld er der kommet to børn mere i hver gruppe og vikarkronerne er blevet skåret en del.

Nu er det ikke kun turer jeg efterlyser, men bare generel aktivitet med børnene...

det irriterer mig bare sindssygt meget, synes ikke hun bliver stimuleret der nede, kun ved leg af andre børn... 

Mangler måske bare en måde at "brokke" mig uden at være for irriterende

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. juni 2014

Anonym trådstarter

mor:) skriver:

Jeg synes ikke du skal rykke din datter hvis hun trives fint. Og du kan sagtens risikere samme forhold i en anden børnehave.

men har du prøvet at sige at du synes der mangler lidt kreativitet og har du spurgt ind til hvorfor de forskellige ture ud af huset bliver aflyst?

jeg ville efterspørge lidt rytmik og lidt kreativitet, evt. i små grupper af gangen mens resten er på legepladsen, så bliver det også mere kvalitetstid 

de kan jo også tage de kreative ting med ud på legepladsen hvis det er fordi børnene vil være ude i det gode vejr 

men i min drengs vuggestue er de gode til både at bage, male, tegne, klippe klistre osv. De har ikke været på særlig mange tur her på det sidste, men der har også været personalemangel. 

Nej det har jeg faktisk ikk :/

måske jeg bare skal overskride min egen grænse også komme med lidt konstruktiv kritik

og hvis nu jeg er rigtig smart gør jeg det i næste uge inden vi holder sommerferie så behøver jeg ikk føle mig skyldig når jeg ikke skal se dem i øjnene i fire uger

Anmeld

21. juni 2014

Anonym trådstarter

MysteriousAngel skriver:

For mig er det ikke vigtigt at de kommer ud og ser noget. For mig er det vigtigst at de oplever verdenen i trygge rammer. Jeg skal nok tage dem ud i verdenen i det omfang jeg synes. Jeg har desuden ikke oplevet at min 2 årige har klaget over de ikke kommer på tur. For sådan er det og har altid været sådan.. 

Tænker, at hvis ikke de ved at verdenen er anderledes så kan de ikke klage over de mangler noget. 

Nu er det også mere generel aktivering som lidt kreativitet, rytmik eller lign... Ikk kun turer

Anmeld

21. juni 2014

modesty

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg simpelthen synes min datters vuggestue/børnehave er så pisse dovne...

de laver aldrig, som i ALDRG noget med børnene til jul var der lavet to stykker pap klippet som nisser tegnet med blyant på, det var det...

De har tur dag en dag om ugen, men ofte kommer de ikke afsted... Synes sku det er for lavt et eller andet sted, børnene oplever ikke andet end at lege på legepladsen (tjoe nogle gange regner det også kan de hoppe i vandpytter PÅ LEGEPLADSEN) Har lidt insider viden om børnehaven og der sker ikke meget mere der...

måske jeg har for høje krav, ved det ikke.. Men jeg kommer fra en privat inst som altid lavede noget med børnene... Selvfølgeligt var der også fri leg, men der var også aktiviteter...

mit dilemma er at hun snart skifter til børnehaven (integreret) og overvejer virkeligt om jeg skal rykke hende til en anden når nu hun alligevel skal skifte... Derudover har vi lillebrøster på vej, som jo nok skal gå hvor storesøster går...

mit problem er jo bare at jeg i realiteten ikke ved on græsset er grønnere på den anden side, og at min datter jo har det godt med de voksne, har gode venner både i vuggestuen og børnehaven... Men bliver sku lidt gal...

det skal lige siges at de ikke har den værste normering i verden, ved godt at det kan være et problem... Men vel ikke hver eneste dag året rundt

På min drengs stue er de ikke så gode til at tegne/male o.s.v, men ellers synes jeg at de er rigtig fine til aktiviteter. 

Der er tur-dag hver torsdag. Og de kan også finde på at tage på tur derudover.

De leger sanglege med musik (medhjælperen spiller guitar) hver dag.

Når vejret er dårligt har de et stort aktivitetsrum hvor de laver rytmik (dette er dog mest i vinterhalvåret).

De går meget i små grupper á 4 børn og laver koncentrerede aktiviteter, det kan f.eks være boldleg hvor de skal trille en bold rundt til hinanden o.s.v.

I vuggestuen synes jeg ikke at det gør det store hvis der ikke er mange aktiviteter, men jeg kan godt forstå at du kan blive lidt bekymret for børnehaven. Så store børns hjerner og kroppe skal stimuleres af andet end fri leg.

Anmeld

21. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Nej det har jeg faktisk ikk :/

måske jeg bare skal overskride min egen grænse også komme med lidt konstruktiv kritik

og hvis nu jeg er rigtig smart gør jeg det i næste uge inden vi holder sommerferie så behøver jeg ikk føle mig skyldig når jeg ikke skal se dem i øjnene i fire uger

Hehe. Ja det ville da være et oplagt tidspunkt

synes i hvety fald det virker drastisk at flytte sine børn når man ikke har prøvet at italesætte problemet først 

nu skrev du også at du har insider viden om institutionen. Jeg ville frabede mig flere informationer fra den person du må kende. Det er med til at farve dit syn på pædagogerne og institutionen. 

Det kan være den person du kender er utilfreds med nogle ting, men det er ikke ensbetydende med at dine børn er utilfredse. 

Anmeld

21. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg simpelthen synes min datters vuggestue/børnehave er så pisse dovne...

de laver aldrig, som i ALDRG noget med børnene til jul var der lavet to stykker pap klippet som nisser tegnet med blyant på, det var det...

De har tur dag en dag om ugen, men ofte kommer de ikke afsted... Synes sku det er for lavt et eller andet sted, børnene oplever ikke andet end at lege på legepladsen (tjoe nogle gange regner det også kan de hoppe i vandpytter PÅ LEGEPLADSEN) Har lidt insider viden om børnehaven og der sker ikke meget mere der...

måske jeg har for høje krav, ved det ikke.. Men jeg kommer fra en privat inst som altid lavede noget med børnene... Selvfølgeligt var der også fri leg, men der var også aktiviteter...

mit dilemma er at hun snart skifter til børnehaven (integreret) og overvejer virkeligt om jeg skal rykke hende til en anden når nu hun alligevel skal skifte... Derudover har vi lillebrøster på vej, som jo nok skal gå hvor storesøster går...

mit problem er jo bare at jeg i realiteten ikke ved on græsset er grønnere på den anden side, og at min datter jo har det godt med de voksne, har gode venner både i vuggestuen og børnehaven... Men bliver sku lidt gal...

det skal lige siges at de ikke har den værste normering i verden, ved godt at det kan være et problem... Men vel ikke hver eneste dag året rundt

I ellas vuggestue er ugen ret fastlagt.

Hver dag 8.30 er der samling med sang som børnene vælger.

Tirsdag og torsdag skal børnene være afleveret 8.45 hvis de skal med i dagens aktivitet.
Der er en lille gruppe og en store gruppe på stuen storegruppe er så i motorik rummet tirsdag og på tur torsdag ( ikke noget stort ) en gåtur hen og se på hestene, eller et andet sted eller på cykel ud i den anden børnehave og kælke på helårs Bakken. Og så gør den anden gruppe det modsat. Og selvfølgelig sker det at de bliver hjemme

Der er altid noget til de forskellige højtider, klip klister bagning eller hvad det nu er feks bål på tirsdag.

Børnene har lov at være i børnehaven og lege med de store hvis de har lyst til det, og er altid sammen med BH om eftermiddagen.

Jeg er meget glad for vores vuggestue, de er bare fantastiske de mennesker der arbejder med mit barn

Om du skal skifte er jo svært at sige, mærk efter med dig selv, om det din datter får stilet sit behov.

Vi har en mor på stuen og om de så tog hendes dreng med til månen hver dag ville hun ikke være tilfreds, men drengen virker vildt glad
Og det er ikke fordi jeg siger det er sådan du er, men ofte skal der ikke så meget til ved de små

Anmeld

21. juni 2014

lineog4

Anonym skriver:

Nu er det ikke kun turer jeg efterlyser, men bare generel aktivitet med børnene...

det irriterer mig bare sindssygt meget, synes ikke hun bliver stimuleret der nede, kun ved leg af andre børn... 

Mangler måske bare en måde at "brokke" mig uden at være for irriterende

Hos os har det bølget i perioder, nogen gange var der meget aktivitet og emner og andre var mere stille. Må indrømme jeg først egentlig bed mærke i aktivitetsniveauet efter de var 2 (måske lidt før).

Men synes da du skal høre o. Hvor meget af ugeprogrammet det er muligt hver uge at gennemføre - og tror egentlig ikke de vil tage det som kritik men også være glade for at det kommer frem i lyset hvis det er pga underbemanding eller lignende.

Anmeld

21. juni 2014

Christine

Anonym skriver:

Min søns vuggestue har heller ikke lavet de helt vilde ting, og de "ikke-vilde" meget sjældent.

Tror desværre dp'ere (de gode af dem) kan finde på at lave noget sjovere.

Anmeld

21. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Christine skriver:

Min søns vuggestue har heller ikke lavet de helt vilde ting, og de "ikke-vilde" meget sjældent.

Tror desværre dp'ere (de gode af dem) kan finde på at lave noget sjovere.

Det er da en mærkelig kommentar at slutte af med - det er jo blot en forforståelse du har. 

Anmeld

21. juni 2014

camsko88

jeg kan godt forstå dig i vores vuggestue er de ude og gå når vejret er til det, de går aldrig lange ture i flere timer men de kommer ud og gå derudover er de på legepladsen, synger, leger med motorik baner, danser, er kreative og nogen gange kommer der besøg fra børnehaven ( det er en integreret vuggestue/børnehave og mange har søskende i børnehaven)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.