Sparetips, kom hid.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. juni 2014

Anonym trådstarter

mor88 skriver:

Får man ikke SU i sommerferien? det vil jeg da håbe jeg får

Jeg ved ikke hvordan og hvorledes, men min kæreste får i hvert fald ikke.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2014

Louise H.

mor88 skriver:

Får man ikke SU i sommerferien? det vil jeg da håbe jeg får

Man får ikke su i sommerferien, hvis man afslutter eller skifter uddannelse
Fortsætter du efter ferien på den samme uddannelse, får du su

Anmeld

20. juni 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg ved ikke hvordan og hvorledes, men min kæreste får i hvert fald ikke.

Men er han mellem uddannelse i sommerferien? Altså f.eks. skifter fra gymnasie til uni, eller noget andet?

Anmeld

20. juni 2014

stm2812

Anonym skriver:

Hej de damer 

Vi står desværre i en rigtig træls situation hvor min kæreste ikke får SU til Juli måned. 

Banken (hverken min eller hans) er villige til at hjælpe os, trods vi faktisk næsten intet lån har, men ikke at gøre ved.

Derfor søger vi nu jeres bedste sparetips. Vi har gjort vores for at få nogle regninger udsat osv og heldigvis har vi fryseren godt fyldt 

Hvad kan vi ellers gøre for at spare?

På forhånd tak. 

Øv hvor er det bare en rigtig træls situation at stå i. 

Det er ikke rigtig et sparetip, men I kan f.eks gøre det at I sætter nogle flyers op i de forskellige supermarkeder rundt omkring, om at I kan udføre noget havearbejde, rengøring, whatever.... Bare så I kan tjene lidt ekstra penge og ikke er på helt bar bund

Håber I klarer jer igennem det

Anmeld

20. juni 2014

DKTiha

kender godt den situation...

vigtigst af alt... få betalt huslejen og det der hører til med jeres lejlighed/hus.

også få købt ind af billige madvare....

her der fylder vi altid skabene med ris, pasta, kartoffelmos pulver, og diverse til forskellige kødretter (tomat pure, hakkede tomat - majs osvosvosv).
- fryseren skal selvfølgelig også fyldes og det kan jeg læse den er, men altid godt lige at få lidt mere til den samling...
- og som andre altid sagde til os dengang vi oplevede det, spis ude (hos venner, familie) et eller andet...

køb det ind i skal bruge til børnene (barnet). vådservietter-engangsklude-bleer-mme hvis barnet får det osvosvosv!

Håber i kommer til at klare den trods alt ...
du velkommen til at skrive privat hvis der er andet du vil vide
har som skrevet, selv stået i den situation desværre op til flere gange (dog ikke med su)

Anmeld

20. juni 2014

VIPpigen

Køb kød på bud, fordi det nærmer sig sidste dato... Tag enten i supermarkedet tidligt om formiddagen, eller inden lukketid, der har de gerne sat kødvarer ned... Noget pålæg kan også købes billigt fordi det nærmer sig sidste dato, og bare fordi det overskrider dato bliver det ikke for gammelt fra den ene dag til den anden.. 

Anmeld

20. juni 2014

A.n.onym.

Det eneste jeg kan komme i tanke om, er at spare på maden. Feks gå i netto tidligt om morgnen, der er til kød til halv pris pga dato og ellers lave en eller flee dage med rester. 

Er begyndt at handle i lidl - det sparer vi meget på.

held og lykke med at spare :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.