Bagudvendt livmoder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.731 visninger
21 svar
8 synes godt om
19. juni 2014

stm2812

Da jeg var til tryghedsscanning på privatklinik i uge 8 fik jeg af vide at jeg har en bagudvendt livmoder. Til nf scanningen i dag var der en praktikant til stede og da han skulle scanne mig siger scanningsdamen (ja ved altså ikke lige den korrekte betegnelse) til ham at han skulle nærmest ligge scanneren ned pga..... Så blev hun stille og kommer med det latinske ord for bagudvendt livmoder

Kunne ikke lige dy mig og da jeg i min sidste graviditet havde en moderkage der lå foran, måtte jeg høre om det var pga den førnævnte bagudvendte livmoder. Syntes hun blev lidt undvigende i sit svar og er ikke helt sikker på hun rigtig svarede på det... 

Men så vidt jeg kan læse mig til gør det ikke nogen forskel om den er bagudvendt eller ej... Så hvorfor denne underlige opførsel? 

Er der nogle som selv har det/haft det, som har fået noget mere/andet af vide af en læge der er rart at vide?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

Lise

Jeg har det. Det har 1/4 af alle kvinder  Det betyder ingenting i forhold til en graviditet. Fik du ikke det af vide da du var gravid første gang?

Anmeld

19. juni 2014

stm2812

Lise skriver:

Jeg har det. Det har 1/4 af alle kvinder  Det betyder ingenting i forhold til en graviditet. Fik du ikke det af vide da du var gravid første gang?

Nej der var ingen der sagde noget Og efter hendes reaktion så blev jeg faktisk lidt bekymret, på trods af jeg læste om det da jeg først fik det af vide og også kunne se det var helt normalt.

Men kan selvfølgelig være at når det netop ikke er et problem, at de så ikke ser nogen grund til at informere om det

Anmeld

19. juni 2014

AnnaK89

Jeg har det også og havde det også i min sidste graviditet - det er ikke nogen hindring for noget og ganske normalt

Anmeld

19. juni 2014

Sunsmile

Bare nysgerrig, er det sværere at se barnet ved scanning hvis man har bagudvendt livmoder?
Jeg har intet fået af vide om det er det ene eller det andet, så den er nok ikke bagudvendt.

Anmeld

19. juni 2014

Kamulla

havde/har også selv bagudvendt livmoderhals, den eneste ulæmpe for mig var at JM ikke vil lave hindeløsning på mig da hun sagde, og jeg citerer.:  "det vil gøre mere skade end gavn, og egentlig bare været et smertefuldt overgreb på dig, da der ikke vil komme andet en langvarrig smerte der ikke fører til en fødsel pga din livmoderhals er bagudvendt" .... 

der var ingen problemer her mht scanninger mm. og fødte på 3 timer fra første ve

Anmeld

19. juni 2014

stm2812

Kamulla skriver:

havde/har også selv bagudvendt livmoderhals, den eneste ulæmpe for mig var at JM ikke vil lave hindeløsning på mig da hun sagde, og jeg citerer.:  "det vil gøre mere skade end gavn, og egentlig bare været et smertefuldt overgreb på dig, da der ikke vil komme andet en langvarrig smerte der ikke fører til en fødsel pga din livmoderhals er bagudvendt" .... 

der var ingen problemer her mht scanninger mm. og fødte på 3 timer fra første ve

Havde også en nem fødsel første gang, så satser på det er det samme denne gang

Men det var da rigtig rart at hun tog det hensyn og lod være, så du ikke skulle have været igennem en masse unødvendige smerter

Anmeld

19. juni 2014

stm2812

Sunsmile skriver:

Bare nysgerrig, er det sværere at se barnet ved scanning hvis man har bagudvendt livmoder?
Jeg har intet fået af vide om det er det ene eller det andet, så den er nok ikke bagudvendt.

Hun sagde bare det med at selve scanneren skulle ligge mere ned, da han skulle scanne og så nævnte hun at det var derfor det var svært at få et billede af barnet i profil. Men syntes da mine scanningsbilleder er lige så gode som alle andres.

Anmeld

19. juni 2014

stm2812

AnnaKJ skriver:

Jeg har det også og havde det også i min sidste graviditet - det er ikke nogen hindring for noget og ganske normalt

Det lyder godt. Vil regne med hendes reaktion bare var lidt off på det tidspunkt

Anmeld

19. juni 2014

AnnaK89

stm2812 skriver:

Det lyder godt. Vil regne med hendes reaktion bare var lidt off på det tidspunkt

Jeg tror der er meget delte meninger fra JM til JM omkring bagudvendt livmoder. Min JM i sidste graviditet forsøgte med en hindeløsning og jeg var absolut ikke plaget af smerter efterfølgende.

Men har godt lagt mærke til at scanneren lagde meget ned når de skulle se barnet i profil.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.