sertralin hertax

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.629 visninger
13 svar
3 synes godt om
19. juni 2014

Anonym trådstarter

Min mand fik idag en recept på dette,  pga symptomer på depression i et års tid on/off.  

Har i erfaringer med denne medicin?  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

FrkRaarup

Anonym skriver:

Min mand fik idag en recept på dette,  pga symptomer på depression i et års tid on/off.  

Jeg fik Sertralin i 7 måneder, og havde en kæmpe glæde af det

Anmeld

19. juni 2014

Anonym trådstarter

FrkRaarup skriver:

Jeg fik Sertralin i 7 måneder, og havde en kæmpe glæde af det

Havde du nogen bivirkninger til at starte med og hvornår (hvis du kan huske det) begyndte du at mærke en virkning? 

Anmeld

19. juni 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har fået det siden 2011, og jeg har haft kæmpe glæde af det, er nu ved at trappe ud af det igen

I skal dog være opmærksom på at humøret kan styrtdykke de første 2 uger (en af mange bivirkninger) jeg vågnede ofte med stærke selvmordstanker. Men efter 1 måneds tid lysnede det og har nærmest bare været "normal" siden da  

Dejligt at din mand tager imod hjælp

Anmeld

19. juni 2014

FrkRaarup

Anonym skriver:

Havde du nogen bivirkninger til at starte med og hvornår (hvis du kan huske det) begyndte du at mærke en virkning? 

Jeg havde enorm dårlig mave de første 3 uger. Omkring samme tid om jeg mærkede virkning.

Jeg er dog nu stoppet fra dag til anden, hvilket gav kæmpe problemer. Men sådan er det når man trodser andres råd

Anmeld

19. juni 2014

Sandratoft

FrkRaarup skriver:

Jeg havde enorm dårlig mave de første 3 uger. Omkring samme tid om jeg mærkede virkning.

Jeg er dog nu stoppet fra dag til anden, hvilket gav kæmpe problemer. Men sådan er det når man trodser andres råd

Hvor meget fik du? Vildt du kunne stoppe bare sådan. Jeg har været døden nær når jeg har skulle trappe ned bare Men man kommer nok langt med stærk vilje

Anmeld

19. juni 2014

FrkRaarup

Sandratoft skriver:

Hvor meget fik du? Vildt du kunne stoppe bare sådan. Jeg har været døden nær når jeg har skulle trappe ned bare Men man kommer nok langt med stærk vilje

Det var sku heller ikke smart, må jeg indrømme. Havde så dårlig mave, var så svimmel jeg knapt kunne gå, migræne og et hoved der var ved at eksplodere

Fik det højeste. 200Mg. om dagen.

Ugen efter jeg opdagede jeg var gravid, tog jeg ikke længere Sertralin Ellers var jeg bestemt ikke bare sådan hovedløst stoppet.

Anmeld

19. juni 2014

Sandratoft

FrkRaarup skriver:

Det var sku heller ikke smart, må jeg indrømme. Havde så dårlig mave, var så svimmel jeg knapt kunne gå, migræne og et hoved der var ved at eksplodere

Fik det højeste. 200Mg. om dagen.

Ugen efter jeg opdagede jeg var gravid, tog jeg ikke længere Sertralin Ellers var jeg bestemt ikke bare sådan hovedløst stoppet.

Men hvorfor stoppede du? (og jeg spørger ikke dømmende eller noget )

Jeg ville nemlig også have stoppet da jeg fandt ud af at jeg var gravid, men min læge rådede mig til at fortsætte da nye studier havde vist at der var minimalt med bivirkninger ift fosterskader. Så jeg er trappet ned på 25 mg, og først efter fødslen trapper jeg helt ud, så jeg har en "buffer" hvis jeg nu rammes af fødselsdepression

Anmeld

19. juni 2014

Laulund87

I 3 år tog jeg Sertralin 200 mg. Holdt pause i 1 år og er nu på 100 mg igen

Jeg har taget rigtig meget forskelligt antidepressiv og har haft mange bivirkninger, men ingen på Sertralin. Det hjælper mig rigtig meget

Anmeld

19. juni 2014

Masig

Jeg får Sertralin og har rigtig meget glæde af det, har prøvet at trappe ud, men det gik ikke. Jeg har ingen bivirkninger af det, så jeg tager det med glæde, når nu det virker og jeg ikke rigtig kan undvære det 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.