Spørgsmål ang. børnebidrag

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

19. juni 2014

MamaGulloev

Profilbillede for MamaGulloev
D. 4/7-14 kom min skønne pige D. 9/1-20 kom lillesøster
M_V skriver:

På den måde Tænkte også 500 kr. var lige optimistisk nok

Haha, jaa så skulle der i hvert fald tænkes kreativt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. juni 2014

TNBC

TanyaGR skriver:

Egentlig er jeg meget enig med dig, jeg synes det er 100% i orden at han skal af med de penge til vores datter, når han ellers ville have snollet dem op. 

Denne tråd var nok egentlig mest for at kunne sige at jeg da har gjort noget, spurgt nogen til råds, for ikke at skabe uvenskab mellem os

Ja, ok.. Det er også fair nok. men er det ham der håber han kan få støtte?

Anmeld

19. juni 2014

MamaGulloev

Yurie skriver:

Ja, ok.. Det er også fair nok. men er det ham der håber han kan få støtte?

Ja det er ham der håber på at kunne få noget støtte. - Han synes det er skævt fordelt at jeg kan få en masse økonomisk støtte og han intet får, selvom jeg alene kommer til at stå med udgifterne til vores datter, og i forvejen er den eneste af os der rent faktisk har faste udgifter i og med at jeg bor for migselv og han bor hos sine forældre. 

Anmeld

19. juni 2014

TNBC

TanyaGR skriver:

Ja det er ham der håber på at kunne få noget støtte. - Han synes det er skævt fordelt at jeg kan få en masse økonomisk støtte og han intet får, selvom jeg alene kommer til at stå med udgifterne til vores datter, og i forvejen er den eneste af os der rent faktisk har faste udgifter i og med at jeg bor for migselv og han bor hos sine forældre. 

Ja, selvfølgelig får du mere hjælp, når du står alene med alt omkring dig og din datter. Han har 3000 kun til sig selv. Han virker lidt egoistisk(Undskyld), når han ikke engang kan betaler 1270 til sit barn. Hvis han vil have flere penge, må han få sig et fritidsjob eller noget. 

Men bare fortæl; Nej, du kan ikke få støtte. (Dels fordi du har ingen udgifter) 

Man får jo støtte, fordi man netop har udgifter Og du skal jo gerne kunne holde dig selv og din datter i live. 

Anmeld

19. juni 2014

MamaGulloev

Yurie skriver:

Ja, selvfølgelig får du mere hjælp, når du står alene med alt omkring dig og din datter. Han har 3000 kun til sig selv. Han virker lidt egoistisk(Undskyld), når han ikke engang kan betaler 1270 til sit barn. Hvis han vil have flere penge, må han få sig et fritidsjob eller noget. 

Men bare fortæl; Nej, du kan ikke få støtte. (Dels fordi du har ingen udgifter) 

Man får jo støtte, fordi man netop har udgifter Og du skal jo gerne kunne holde dig selv og din datter i live. 

Hvor er jeg egentlig glad for at du skriver sådan. 

- Jeg var så småt begyndt at blive nervøs for at det var mig der var urimelig ved at kræve at han bruger næsten halvdelen af sin indtægt til det børnebidrag. 

Men ja, ung og egoistisk kan man nok godt kalde ham, men det er nok ikke så unormalt for en fyr på 18

Jeg er dog ikke et sekundt i tvivl om at han nok skal betale de penge når det kommer til stykket, selvom han gerne ville have haft noget støtte til det. - Tror hans forældre kommer efter ham hvis ikke han gør det af sig selv

Anmeld

19. juni 2014

TNBC

TanyaGR skriver:

Hvor er jeg egentlig glad for at du skriver sådan. 

- Jeg var så småt begyndt at blive nervøs for at det var mig der var urimelig ved at kræve at han bruger næsten halvdelen af sin indtægt til det børnebidrag. 

Men ja, ung og egoistisk kan man nok godt kalde ham, men det er nok ikke så unormalt for en fyr på 18

Jeg er dog ikke et sekundt i tvivl om at han nok skal betale de penge når det kommer til stykket, selvom han gerne ville have haft noget støtte til det. - Tror hans forældre kommer efter ham hvis ikke han gør det af sig selv

Det er hans barn, og så må han mande sig op og tage et ansvar. Så nej synes ikke du er urimelig. Du står med alt ansvaret, alle indtægterne. Hvis din datter ender som flaskebarn, skal du købe flasker, mme.. Der er mange indtægter, når man har barn. Og hvis I havde boet sammen, skulle alligevel også betale til hende, og ville nok hellere ikke have så mange penge til sig selv. 

Og han kan stadigvæk "leve" sit teenageliv, mens du passer hans barn(Regner selvfølgelig med at han kommer på besøg).

Altså 1730 er jo også nogle penge, og det er bare til ham selv. 

Anmeld

19. juni 2014

MamaGulloev

Yurie skriver:

Det er hans barn, og så må han mande sig op og tage et ansvar. Så nej synes ikke du er urimelig. Du står med alt ansvaret, alle indtægterne. Hvis din datter ender som flaskebarn, skal du købe flasker, mme.. Der er mange indtægter, når man har barn. Og hvis I havde boet sammen, skulle alligevel også betale til hende, og ville nok hellere ikke have så mange penge til sig selv. 

Og han kan stadigvæk "leve" sit teenageliv, mens du passer hans barn(Regner selvfølgelig med at han kommer på besøg).

Altså 1730 er jo også nogle penge, og det er bare til ham selv. 

Tusind tak for opbakningen! 
Det letter lidt at vide at det ikke bare er mig der er træls. 

Og du har jo fuldstændig ret, 1730 kr er da også en slat når det går op i sjov og ballade. Og ja han har jo massere af tid til at være teenager når han ikke skal være far i hverdagen.

Anmeld

19. juni 2014

TNBC

TanyaGR skriver:

Tusind tak for opbakningen! 
Det letter lidt at vide at det ikke bare er mig der er træls. 

Og du har jo fuldstændig ret, 1730 kr er da også en slat når det går op i sjov og ballade. Og ja han har jo massere af tid til at være teenager når han ikke skal være far i hverdagen.

Det var så lidt. 

Ja, det er en god slat penge, og så sagt, hvis han vil have flere penge til sig selv, jamen så må han jo arbejde for dem, du arbejder jo også for de penge, du passer jeres barn, mens han kan gå rundt og passe sig selv. 

Og hun er på vej, du har termin om 4dage Glæder du dig ikke helt vildt til at møde hende?

Anmeld

19. juni 2014

MamaGulloev

Yurie skriver:

Det var så lidt. 

Ja, det er en god slat penge, og så sagt, hvis han vil have flere penge til sig selv, jamen så må han jo arbejde for dem, du arbejder jo også for de penge, du passer jeres barn, mens han kan gå rundt og passe sig selv. 

Og hun er på vej, du har termin om 4dage Glæder du dig ikke helt vildt til at møde hende?

Om jeg gør! Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af spænding

Og utålmodigheden er godt nok ved at presse på, efter en ikke helt nem graviditet

Jeg går bare og venter på at hun laver nogle seriøse veer, efter at hun tog fusen på mig med opstartsveer der gik i sig selv igen natten til mandag 

Anmeld

19. juni 2014

TNBC

TanyaGR skriver:

Om jeg gør! Jeg er ved at gå ud af mit gode skind af spænding

Og utålmodigheden er godt nok ved at presse på, efter en ikke helt nem graviditet

Jeg går bare og venter på at hun laver nogle seriøse veer, efter at hun tog fusen på mig med opstartsveer der gik i sig selv igen natten til mandag 

Uhh hun er en cheeky lille en. 
Du må fortælle hende, at hun lige kan vove på at være stædig og gå over tid 

Kan godt forstå hvis det ikke har været let. 

Krydser fingre for at hun kommer ud snart måske over weekenden.. Det ville være et dejligt vejr at blive født i.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.