Børnehaven som 25 måneder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Nu er jeg ikke uddannet pædagog så har kun to praktikker hhv. børnehave og vuggestue at tale ud fra og jeg ville ikke sende mit barn i børnehave når han kun lige er blevet 2år. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

tossen93

LinLin skriver:

Hvor skiller man så helt præcist??

ja det er der nok en hel del delte meninger om d:

min personlige holdning er at når barnet er fyldt et år, så er barnet et år. hvis det er vigtigt for sammenhængen, er barnet 1 år og e.v.t. 3 måneder. 
1½ år ville jeg også selv sige når det altså blev 1½. år 

men bare fordi det er min holdning gør det jo ikke andres mindre rigtig.

men må indrømme at når det er over 2 år, så ser jeg ikke længere grund til at gøre det op i måneder.
i dette tilfælde ville jeg nok selv bare have skrevet at barnet lige var fyldt 2 år.
hvis det er vigtigt med måneder så igen, 2 år og 1 måned.

men igen, vi er alle forskellige 

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

tossen93 skriver:

ja det er der nok en hel del delte meninger om d:

min personlige holdning er at når barnet er fyldt et år, så er barnet et år. hvis det er vigtigt for sammenhængen, er barnet 1 år og e.v.t. 3 måneder. 
1½ år ville jeg også selv sige når det altså blev 1½. år 

men bare fordi det er min holdning gør det jo ikke andres mindre rigtig.

men må indrømme at når det er over 2 år, så ser jeg ikke længere grund til at gøre det op i måneder.
i dette tilfælde ville jeg nok selv bare have skrevet at barnet lige var fyldt 2 år.
hvis det er vigtigt med måneder så igen, 2 år og 1 måned.

men igen, vi er alle forskellige 

Jeg bruger det heller ikke over to år

Anmeld

18. juni 2014

JH12

Tusind tak for svar.. Kan se jeg er enig med jer, det er alt for tidligt .. Nu skal vi have et møde med kommunen også må vi jo se hvad det præcis er de har af planer .. 

Med hensyn til at skrive 2 år eller 25 måneder, ja det er egentligt forskelligt hvad jeg gør.. I denne sammenhæng hvor kommunen har planer om en børnehaven når barnet ikke er ældre, virket måneder bedre end år.. men hvis film spørger hvor gammel hun er siger jeg 2 år.. 

Anmeld

18. juni 2014

modesty

JH12 skriver:

Efter en meget uheldig dagpleje historie .. 

Skal vi nu have møde med kommunen, umiddelbart har de kun tænkt i børnehave tilbud... 

Personligt synes jeg det er ALT for tidligt, både i form af hendes alder men alligevel også personligt.. 

Hvad ad ville i synes og hvornår startet jeres? 

Alt for tidligt. Min søn starter når han er 2,8 år. Jeg vil mene at alt før to et halvt år er for tidligt. Også selvom de er langt fremme med sprog o.s.v. - så er der bare nogle følelsesmæssige og kognitive ting hvor de er for langt tilbage i udviklingen hvis de bliver yngre.

Det lyder da helt vildt mærkeligt at de vil rykke ham i BH i så ung en alder?? Hvorfor ikke en VS?

Anmeld

18. juni 2014

Pinkrose

JH12 skriver:

Skal vi nu have møde med kommunen, umiddelbart har de kun tænkt i børnehave tilbud... 

Personligt synes jeg det er ALT for tidligt, både i form af hendes alder men alligevel også personligt.. 

Min datter startede da hun var 28 mdr / 2,4 år
Inden problemer været hun har kun nydt det og været glad for de nye udfordringer

Anmeld

18. juni 2014

dola

JH12 skriver:

Willy blev 2 den 1 april i år og i midt Maj blev han rykket op i børnehaven(krattet). Han går i en integreret institution hvor de har 3 afdelinger, vandhul, krat og hulen. Det første er for de helt små, krat er for de små børnehavebørn og hule for de store.
Han elsker det, han leger meget bedre og på en helt anden måde nu ikke så baby agtig leg som før men rigtig leg! Var lidt skeptisk i starten men da de var en større gruppe der blev rykket op var det til at overskue. Han elsker det og vi elsker det. win win!!

Hygge

Anmeld

19. juni 2014

serinasmor

Hmm ... Vi flyttede da Serina var 2 år og 7 mdr ... Vi havde ønsket en bhplads for at undgå flere skift ... Det ville de dog ikke ... Hun fik plads i vs og startede da hun var 2 år og 8 mdr ... Det er en integreret institution ... Måneden efter gav pædagogerne os ret og fik hende flyttet i bh ..

Men hun var tæt på skiftet ... Synes 25 mdr vil være for tidligt ...

Anmeld

19. juni 2014

ano14316

I vores institution har de en lille bh gruppe hvor de starter når de er 2-2,5 år.. Det fungere rigtig godt..

Så jeg ville lægge op til at de fandt en god integreret institution med en gruppe der passer til din datters alder..

Medhensyn til Hvornår man siger barnets alder i måneder og i år .. så synes JEG at man kan sige måneder indtil 18 måneder herefter år... For så er det rigeligt dækkende at sige lidt over 2 år, knapt/snart 2,5 år osv.. hehe

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.