Børnehaven som 25 måneder??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.233 visninger
18 svar
11 synes godt om
18. juni 2014

JH12

Efter en meget uheldig dagpleje historie .. 

Skal vi nu have møde med kommunen, umiddelbart har de kun tænkt i børnehave tilbud... 

Personligt synes jeg det er ALT for tidligt, både i form af hendes alder men alligevel også personligt.. 

Hvad ad ville i synes og hvornår startet jeres? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

Misscbn

JH12 skriver:

Skal vi nu have møde med kommunen, umiddelbart har de kun tænkt i børnehave tilbud... 

Personligt synes jeg det er ALT for tidligt, både i form af hendes alder men alligevel også personligt.. 

Min søn bliver 3 år den 23 okt og han startede i BH her den første juni

Det går super godt, over alt forventning men han var også 110 % klar

Anmeld

18. juni 2014

tossen93

jeg synes det er meget tidligt, og ville klart spørge om der ikke er andre muligheder.

nu er det virkelig ikke for at træde dig eller andre over tærene, men 25 måneder????  det må altså hedde 2 år, når vi er oppe i de tal

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

Jeg synes det er alt for tidligt! Hun er jo kun lige blevet 2 år. Der sker SÅ meget fra 2 til 3 år....

Synes virkeligt du skal holde på at du vil have en vs plads!

Mine har været 2,11 (minus hhv 1 og 8 dage )

Anmeld

18. juni 2014

LinLin

tossen93 skriver:

jeg synes det er meget tidligt, og ville klart spørge om der ikke er andre muligheder.

nu er det virkelig ikke for at træde dig eller andre over tærene, men 25 måneder????  det må altså hedde 2 år, når vi er oppe i de tal

Hvor skiller man så helt præcist??

Anmeld

18. juni 2014

TNBC

JH12 skriver:

Min første tanke er, ja 2 år er for tidligt, men når det er de foreslår, må de jo også have en plan/ide om hvordan det skal foregå. Sådan at hun ikke bliver trumlet ned af de store. For hvis der ikke er plads andre steder, er det jo svært at sende hende et andet sted hen. 

Men find ud af hvordan det kommer til at foregå, tage ned i børnehaven og snak med dem. Og hvis I synes det er for voldsomt for hende, jamen så må man gå andre vej(måske er der en privat børnepasser, ung pige der kan have hende ind til hun er ældre og kan starte i børnehave) 

Men undersøg det. 

Anmeld

18. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Tror det kommer meget an på hendes personlighed! Hvis hun er en robust pige, med masser ag gå på mod, ka det sikkert sagtens gå.

Hvis hun er mere forsigtigt anlagt, og nem at tromle, ville jeg være mere betænkelig.

Tror feks godt at thea ku ha klaret at starte i bh, da hun var 25 mdr. Vh stine

Anmeld

18. juni 2014

lycly

JH12 skriver:

Jeg synes det er alt for tidligt.. Min datter er næsten 3 og er næsten lige startet i børnehave og hun er først lige blevet klar synes jeg. Der kræves rigtig meget af børnehavebørn, meget mere end en 2-årig kan og bør kunne.

Så jeg ville foreslå en integreret institution hvor hun kan starte i vuggestuen og rykke over i børnehaven næste år. Nu hvor hun kun har under et år igen, så hun ikke får for mange skift

Anmeld

18. juni 2014

Mumto3

I vores børnehave er det helt almindeligt at børnene starter når de er to år. Rent bemandningsmæssigt tæller de 2årige børn for 2 pladser.

Anmeld

18. juni 2014

TbCp

Min søn starter her d. 1/8. Der er han 2 år og 8 mdr.
Han skulle egentlig først starte når han var 2 år og 10 mdr. men da hans dagplejer går på efterløn, og vi ikke vil rykke ham et nyt sted hen for 2 mdr., har vi sagt ja tak til børnehave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.