Jer der har skippet barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

18. juni 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Hej
Jeg skriver da jeg gerne vil høre lidt erfaringer fra nogle der har valgt at lade være med at gå på barsel.
Jeg er nemlig en af dem der pr næste pr bliver fanget af den nye SU reform, så hvis ikke jeg starter en ungdomsuddannelse inden for dette år kan jeg ikke tage den og få SU.
Jeg havde egentlig fundet en anden vej, hvilket jeg troede jeg havde fundet mig okay med.
Nu er jeg dog blevet tilbudt at tage en HG online fra august af (jeg har termin i oktober), og tage ALT undervisning hjemme, så jeg har mulighed for at tage uddannelsen.
Det betyder dog at jeg ikke kan tage min fuldtidsbarsel, og derfor er jeg i tvivl.
Min kæreste er selv studerende, så han er hjemme hver aften og ville kunne hjælpe til der.
De sagde endda til mig, at de faktisk havde en elev ansat PÅ Niels Brock, som havde gjort det samme.

Hvad har i af erfaringer med lignede situationer? Er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre
Skal jeg tage mig en HG så jeg kan få mig en elevplads enten som lægesekretær eller lign, eller skal jeg tage min barsel og tage den anden vej, som ikke var min første prioritet, og tager længere tid??

Kan du ikke få barsel på SU?

Som alle andre kan?

For hvis du kan det, så GØR DET! For barslen er bare så skøn, og den tid, hvor de er helt lillebitte, kommer aldrig igen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

Anonym trådstarter

AnthonsMor skriver:

Kan du ikke få barsel på SU?

Som alle andre kan?

For hvis du kan det, så GØR DET! For barslen er bare så skøn, og den tid, hvor de er helt lillebitte, kommer aldrig igen!

Jo, hvis jeg vælger den uddannelsesvej jeg ikke 'rigtig ønsker'. Ikke hvis jeg gerne vil have mig min HG

Anmeld

18. juni 2014

AnthonsMor

Anonym skriver:

Jo, hvis jeg vælger den uddannelsesvej jeg ikke 'rigtig ønsker'. Ikke hvis jeg gerne vil have mig min HG

Ja okay.. Troede faktisk godt man kunne få barsel på en hg..

Anmeld

18. juni 2014

Mie89

Anonym skriver:

Hej
Jeg skriver da jeg gerne vil høre lidt erfaringer fra nogle der har valgt at lade være med at gå på barsel.
Jeg er nemlig en af dem der pr næste pr bliver fanget af den nye SU reform, så hvis ikke jeg starter en ungdomsuddannelse inden for dette år kan jeg ikke tage den og få SU.
Jeg havde egentlig fundet en anden vej, hvilket jeg troede jeg havde fundet mig okay med.
Nu er jeg dog blevet tilbudt at tage en HG online fra august af (jeg har termin i oktober), og tage ALT undervisning hjemme, så jeg har mulighed for at tage uddannelsen.
Det betyder dog at jeg ikke kan tage min fuldtidsbarsel, og derfor er jeg i tvivl.
Min kæreste er selv studerende, så han er hjemme hver aften og ville kunne hjælpe til der.
De sagde endda til mig, at de faktisk havde en elev ansat PÅ Niels Brock, som havde gjort det samme.

Hvad har i af erfaringer med lignede situationer? Er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre
Skal jeg tage mig en HG så jeg kan få mig en elevplads enten som lægesekretær eller lign, eller skal jeg tage min barsel og tage den anden vej, som ikke var min første prioritet, og tager længere tid??

Det er sku en svær situation .

Jeg fødte i april, men valgte at fortsætte på studiet og tage mine eksamener og det har vist sig at være den helt rigtige beslutning for mig, til trods for at det har været sygt hårdt! !

Min kæreste læser også, så vi har skiftedes til at passe baby og studere . Og så har mine forældre været en stor hjælp ! Både med pasning og hjælp til det huslige!

Jeg har så den fordel at jeg nu er færdig uddannet og får 8 måneders barsel fra nu af og dem har jeg hele tiden haft at se frem til !  

Du skal gøre hvad der føles mest rigtig for dig . Det vil uden tvivl være en mega hård kamp, men hold kæft hvor føles det bare godt når man er på den anden side af det !

Anmeld

18. juni 2014

modesty

Hej

Jeg ville aldrig have kunnet læse ved siden af da min søn var lille. Indtil han var 4 mdr. faldt han i søvn kl 23 om aftenen. Sov kun 45 min. af gangen i dagtimerne. Vågnede et par gange hver nat (bortset fra den første måneds tid, hvor han var vågen flere timer hver nat). O.s.v.

Det er et fuldstændigt normalt spædbarn jeg beskriver herover - nej, de fleste sov nok lidt mere i dagtimerne end min søn. Men at skulle bruge den eneste afslappende tid i døgnet, når baby sover i dagtimerne, på at læse lektier og tage undervisning? Nej tak. Og/eller har du tænkt dig at læse lektier kl. 23, når baby sover?

Så vidt jeg kan læse fra det du skriver, føder du midt i et uddannelsesforløb og skal derfor fortsætte uddannelsen nærmest lige efter du har født? Med helt nyfødt baby? Det er en helt anden situation end dem der skriver at de startede uddannelse da baby var 4-5 mdr.

Du kan jo forsøge og se hvordan det går. Men du skal være forberedt på at sandsynligheden er at du må stoppe undervejs. Og så vil det have givet dig en masse stress og bekymringer og taget tid fra at kunne slappe af med baby. Men hey - det kan være at du har et usandsynligt højt energiniveau og får en usandsynligt nem baby. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.