Jer der har skippet barsel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.470 visninger
14 svar
9 synes godt om
18. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej
Jeg skriver da jeg gerne vil høre lidt erfaringer fra nogle der har valgt at lade være med at gå på barsel.
Jeg er nemlig en af dem der pr næste pr bliver fanget af den nye SU reform, så hvis ikke jeg starter en ungdomsuddannelse inden for dette år kan jeg ikke tage den og få SU.
Jeg havde egentlig fundet en anden vej, hvilket jeg troede jeg havde fundet mig okay med.
Nu er jeg dog blevet tilbudt at tage en HG online fra august af (jeg har termin i oktober), og tage ALT undervisning hjemme, så jeg har mulighed for at tage uddannelsen.
Det betyder dog at jeg ikke kan tage min fuldtidsbarsel, og derfor er jeg i tvivl.
Min kæreste er selv studerende, så han er hjemme hver aften og ville kunne hjælpe til der.
De sagde endda til mig, at de faktisk havde en elev ansat PÅ Niels Brock, som havde gjort det samme.

Hvad har i af erfaringer med lignede situationer? Er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre
Skal jeg tage mig en HG så jeg kan få mig en elevplads enten som lægesekretær eller lign, eller skal jeg tage min barsel og tage den anden vej, som ikke var min første prioritet, og tager længere tid??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Jeg ville helt klart tage barslen med mit barn - den tid kommer ALDRIG tilbage

Anmeld

18. juni 2014

LilleChelle

Jeg ville også tage barslen med mit barn - for tiden kommer aldrig igen. 

Anmeld

18. juni 2014

Annemette07

Anonym skriver:

Hej
Jeg skriver da jeg gerne vil høre lidt erfaringer fra nogle der har valgt at lade være med at gå på barsel.
Jeg er nemlig en af dem der pr næste pr bliver fanget af den nye SU reform, så hvis ikke jeg starter en ungdomsuddannelse inden for dette år kan jeg ikke tage den og få SU.
Jeg havde egentlig fundet en anden vej, hvilket jeg troede jeg havde fundet mig okay med.
Nu er jeg dog blevet tilbudt at tage en HG online fra august af (jeg har termin i oktober), og tage ALT undervisning hjemme, så jeg har mulighed for at tage uddannelsen.
Det betyder dog at jeg ikke kan tage min fuldtidsbarsel, og derfor er jeg i tvivl.
Min kæreste er selv studerende, så han er hjemme hver aften og ville kunne hjælpe til der.
De sagde endda til mig, at de faktisk havde en elev ansat PÅ Niels Brock, som havde gjort det samme.

Hvad har i af erfaringer med lignede situationer? Er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre
Skal jeg tage mig en HG så jeg kan få mig en elevplads enten som lægesekretær eller lign, eller skal jeg tage min barsel og tage den anden vej, som ikke var min første prioritet, og tager længere tid??

Jeg ville tage barslen.
Jeg er på barsel men har lige været indlagt 1 1/2 måned uden mit barn og det har virkelig været hårdt trods han har været sammen med sin far. Jeg har ikke kunne følge hans udvikling og der er sket SÅ meget i den tid jeg ikke har set ham. Jeg har set ham 1-3 timer dagligt, men alligevel føler jeg jeg er gået glip af ALT i den tid. Dog er han 8 måneder, men du kan jo bare gøre som mig og stoppe barslen i august/september også begynde der på uddannelsen. Så er det "kun" et år længere.

Anmeld

18. juni 2014

Anonym trådstarter

Annemette07 skriver:

Jeg ville tage barslen.
Jeg er på barsel men har lige været indlagt 1 1/2 måned uden mit barn og det har virkelig været hårdt trods han har været sammen med sin far. Jeg har ikke kunne følge hans udvikling og der er sket SÅ meget i den tid jeg ikke har set ham. Jeg har set ham 1-3 timer dagligt, men alligevel føler jeg jeg er gået glip af ALT i den tid. Dog er han 8 måneder, men du kan jo bare gøre som mig og stoppe barslen i august/september også begynde der på uddannelsen. Så er det "kun" et år længere.

Jamen jeg ser hende jo hele tiden, da jeg jo laver opgaver hjemmefra, skal slet ikke møde op på nogen skole :-)
Jeg kan ikke tage næste år, da den nye SU reform gør at jeg SKAL starte en ungdomsuddannelse inden året er færdigt hvis jeg vil have SU. Jeg har først termin i oktober, så derfor skal jeg gøre det sådan hvis jeg vil have en chance for at få uddannelsen.
Og tænkte nemlig at jeg ville jo stadig gå hjemme hele tiden, om aftnen hvor andre slapper af, ville jeg bare lave skolearbejde.

Anmeld

18. juni 2014

Trekløver(:

Jeg er i gang med HF og er færdig til december :-) Jeg har studeret hjemmefra siden min datter var 5 måneder og det går fint. Jeg læser når hun sover og når manden er hjemme.

Min mor kommer hver onsdag og hjælper mig, så der når jeg en del så hvis du har nogle til at hjælpe og støtte dig, så ville jeg sige go. Men kommer meget an på ens mentalitet omkring det tror jeg.

Anmeld

18. juni 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hej

Tag barslen og du kan heller ikke regne med at få elevplads.

Anmeld

18. juni 2014

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Anonym skriver:

Jamen jeg ser hende jo hele tiden, da jeg jo laver opgaver hjemmefra, skal slet ikke møde op på nogen skole :-)
Jeg kan ikke tage næste år, da den nye SU reform gør at jeg SKAL starte en ungdomsuddannelse inden året er færdigt hvis jeg vil have SU. Jeg har først termin i oktober, så derfor skal jeg gøre det sådan hvis jeg vil have en chance for at få uddannelsen.
Og tænkte nemlig at jeg ville jo stadig gå hjemme hele tiden, om aftnen hvor andre slapper af, ville jeg bare lave skolearbejde.

Men når baby er 1-3 mdr. vil du bare sove om aften, så der bliver slet ikke tid til, at læse op om aften

Anmeld

18. juni 2014

Bertris

Jeg begyndte på HF da min datter var 4 1/2 måned hvor jeg kunne sidde hjemmefra 90% af timerne, men gud hvor har det været hårdt, har haft meget stress på med undervisning, afleveringer og at være en god mor med tid og overskud. kæresten har også studeret. Jeg er lykkelig over jeg denne gang kan komme til at gå på barsel et helt år! 

Anmeld

18. juni 2014

SKbaby

Det kan sagtens lade sig gøre, men det afhænger nok af hvilket barn man får.
Min datter har været nem. Jeg fødte 2 uger efter min eksamen på medicinstudiet hvorefter jeg holdt pause i 5 mdr. Herefter fulgte jeg næste fag hjemmefra og har lige været til eksamen i sidste.

Jeg læste imens hun sov om dagen og så om aftenen og hvis jeg var træt sov jeg bare, så det kan SAGTENS lade sig gøre.

Min datter og jeg har samtidig haft tid til at hygge og jeg føler ikke jeg er gået glip af noget.

Spring ud i det hvis du motivationen er der :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.