Hej
Jeg skriver da jeg gerne vil høre lidt erfaringer fra nogle der har valgt at lade være med at gå på barsel.
Jeg er nemlig en af dem der pr næste pr bliver fanget af den nye SU reform, så hvis ikke jeg starter en ungdomsuddannelse inden for dette år kan jeg ikke tage den og få SU.
Jeg havde egentlig fundet en anden vej, hvilket jeg troede jeg havde fundet mig okay med.
Nu er jeg dog blevet tilbudt at tage en HG online fra august af (jeg har termin i oktober), og tage ALT undervisning hjemme, så jeg har mulighed for at tage uddannelsen.
Det betyder dog at jeg ikke kan tage min fuldtidsbarsel, og derfor er jeg i tvivl.
Min kæreste er selv studerende, så han er hjemme hver aften og ville kunne hjælpe til der.
De sagde endda til mig, at de faktisk havde en elev ansat PÅ Niels Brock, som havde gjort det samme.
Hvad har i af erfaringer med lignede situationer? Er lidt i vildrede om hvad jeg skal gøre

Skal jeg tage mig en HG så jeg kan få mig en elevplads enten som lægesekretær eller lign, eller skal jeg tage min barsel og tage den anden vej, som ikke var min første prioritet, og tager længere tid??
Anmeld