nogen som kender hunderacen Fransk bulldog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

28. marts 2008

SaNiNa

Kloster skriver:

Hej Sanne.

Jeg vil IKKE lyde kritisk ell mistroisk!!
Men men men... Er I nu helt sikre på, I skal have en hun NU i en lejlighed??
Var det ikke dig, der før har skrevet om, at snart skal flytte i hus?? Det kan også være, jeg forveksler dig med en anden...

Du skriver, at I har læst/vil læse meget om det at have en hund. Men det at have hund i en lejlighed, er ikke altid sagen.

Langt de fleste hunde, har et STORT aktivitetsniveau... OGSÅ små hunde.
Små hunde er faktisk tit mere aktive og gøende end store hunde er.
Jeg tænker ikke så meget i pengene, men på selve hundens velfærd.
Og jeg er HELT sikker på, I giver hunden kærlighed og omsorg. Men hvad med aktiviteter, træning og tid de næste 10-15 år?

Min mand er hundetræner i DcH og vi har draget meget erfaring af hans læredom ang hunde.

Håber IKKE du tager det som negativt. Er ikke ment negativt.

Venlig hilsen
Kloster

hej Kloster

Ja vi er helt sikkere på det skal være nu vi skal have vi flyttede ind i vores lejlighed fordi vi aftalte med vores udlejer at vi kunne have hund men sidst vi hvade fundet en lille sød hun måtte vi lige pludselig ikke have en af ligevel...

vi er helt sikkre på det er det rigtig tidspunkt osse så den kan nå at vende sig til ose enden vi finder hus og skal flytte (vi ved godt dyr ikke syntes det er så sjovt at flytte men nu går jeg hjemme og har tid til at hygge mig med den og lærer den at kender der går jo nok osse 1års tiden ende vi kan flytte herfra... (vi vlæger at få hund selvom vores udlejer siger nej men så skulle have ikke have sagt at vi måtte da vi sagde ja til lejligheden)

ang aktivitetsniveau tror vi ikke det blive noget problem vi har masser af parker og vand rund om os og vi går selv mange ture. når vi flytte vil den jo bare muligheder for at være ude hele dagen...

ang lejlighed så er den jo ikke helt lille så der er masse af plads til vovsen hvis den vil lege vores katte benytter gerne pladsen til at lege og slås...

vores størrste problem er vores hunkat som vi ved ikke er så godt til hund men hun har osse kun set kenny (min svigerforældres hund han bor osse i lejlighed en formel 1) men hun skal nok lærer det er jeg helt sikker på vores hankat bliver der nok ikke nogen problemer med bare han får mad så han glad;)

det skal selvfølgelig være den helt rigtige hund og ikke bare den første og den bedste vi skal have fundet den hunde race som vi syntes passer bedste til os.

håber du kan bruge det...

sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. marts 2008

Mimic

den eneste med parabol ører jeg lige kan komme i tanke om er welsh corgien, men ellers prøv at lede her...:
http://www.hundeleksikon.dk/

Anmeld

28. marts 2008

SaNiNa

det er desværre ikke den... men må jeg spøger næste gang jeg snakker med den... den har det med at hvergang jeg gå den i møde så stoppe den op og skal bare snakke...

og så kan jeg jo ikke lade være elsker bare dyr...

men rigtig mange tak for hjælpen vil prøve at lede på den sider der.

Anmeld

28. marts 2008

Rasmine

Eehh.. Hvis jeg lige må komme med en indskudt?
Jeg synes det lyder som en dårlig idé at få hund nu
(Ved godt du bare spurgte til racen, men alligevel kommer jeg lige på banen)

1: Udlejeren siger nej!1 Hvad så hvis I bliver smidt ud, eller får besked på at skille Jer af med hunden igen? - Hvad ville I så gøre?
2: Hva så når I får en baby? Vil der så være tid til hunden?
3: Vi har selv hund og kat, ja og så 2 børn. Og vores hund er altså noget "forsømt" for tiden :$
(siden vi fik Rasmus i juli, har der godt nok ikke været meget overskudsenergi til hunden Charlie)
4: Hvad med de der katte? Vil de kunne tåle at der kommer en hund? Hvis ikke, hvad gør I så? Skiller Jer af med hunden, eller de elskede katte?

Mette - som ville overveje det en ekstra gang, hvis hun skulle have hund nu.

Anmeld

28. marts 2008

SaNiNa

Mebach skriver:

Eehh.. Hvis jeg lige må komme med en indskudt?
Jeg synes det lyder som en dårlig idé at få hund nu
(Ved godt du bare spurgte til racen, men alligevel kommer jeg lige på banen)

1: Udlejeren siger nej!1 Hvad så hvis I bliver smidt ud, eller får besked på at skille Jer af med hunden igen? - Hvad ville I så gøre?
2: Hva så når I får en baby? Vil der så være tid til hunden?
3: Vi har selv hund og kat, ja og så 2 børn. Og vores hund er altså noget "forsømt" for tiden :$
(siden vi fik Rasmus i juli, har der godt nok ikke været meget overskudsenergi til hunden Charlie)
4: Hvad med de der katte? Vil de kunne tåle at der kommer en hund? Hvis ikke, hvad gør I så? Skiller Jer af med hunden, eller de elskede katte?

Mette - som ville overveje det en ekstra gang, hvis hun skulle have hund nu.

1) hvis vores udlejer vil smide os ud skal have smide to andre ud af ejendommen osse og vi har muligheder for at få en lejlighed imorgen...

2) den har været oppe og vende og hvis vi ikke mente vi hvade tid til en hund ville vi slet ikke overveje at købe en.

4) det kan vi jo ikke rigtig svare på om de kan de er jo ikke vand til hund osse derfor det skal være en lille hund... og vi ville aldrig købe en hund og ikke er vand til katte.

Anmeld

1. april 2008

SaNiNa

ja vi valgt ikke at få os en fransk bulldog... vi er kommet frem til en formel 1 da vi kender racen og nu når vi er ved at købe hus så passer det jo meget godt med en lidt større hund...

Sanne "vi fik båden i vandet i går:)

Anmeld

1. april 2008

Nan

Tillykke med valget af dyret og held og lykke med den :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.