Kender og kender... Jeg læser meget om hunde racer, da det er noget der intereserre mig....
Personligt er jeg ikke til denne race, men jeg syntes det er vigtigt at du sætter dig ned at læser en masse om hvad det for det første vil sige at have hund og hvor meget der kræver og koster at have en hund. Mange tror desværre bare man skal finde 5000 kr (bare et eks.) og så er hunden købt, men den skal chippes vaccineres og passes med dyrlæge en gang om året med vacciner og i tilfælde at at der skulle ske noget i løbet af dette år er det selvfølgelig også en tur til dyrlægen... det er altså ikke for at lyde bedre vidende, men jeg har haft en del hunde nu og jeg har virkelig fundet ud af med tiden hvor meget der kræver og koster - VI har tiden, men er du sikker på I også har det... og har I råd... da vi købte hund nr. 2 lavede vi en "hundekonto" simpelthen fordi vi en gang har prøvet at stå hos dyrlægen med en syg hund og ikke have pengene (selvfølgelig har vi også en forsikring- det er jo lovpligtigt, men den dækker ikke alt) igen noget der koster penge...
Foder er også en meget vigitg ting (og et godt foder giver en sund og glad hund) og igen noget der koster mange penge...
En hund, den kan ikke bare være alene på samme måde som en kat... - pludselig kan man ikke bare sige ja tak til at komme med kort varsel (jo hvis du kan have din hund med ud til vennerne)
Ej hvor lyder jeg altså klog, og det var ikke min mening, men der bliver anskaffet alt for mange hunde på deres nuttede udsende og det bliver desværre også deres død - i væreste fald....
Håber det er noget I har snakket godt igennem og at det ikke bare er en erstatning på jers tab af det lille foster.... - hvis du forstår...
Held og lykke med det....
http://www.gipote.dk/racehunde/Fransk+bulldogDu kan læse lidt her inde om forskellige hunde, og dens race... jeg har mange andre gode sider hvis det er...
Knus fra Pia, som ikke håber jeg lyder alt for skrap.... ;)
P.s husk det koster også en sko i ny og næ eller hjørnet på en sofa... *GG*
Anmeld