nogen som kender hunderacen Fransk bulldog?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.971 visninger
16 svar
0 synes godt om
27. marts 2008

SaNiNa

vi overvejer at købe en hund vi bor pt i lejlighed så vi syntes det ville være synd at få en stor hund og jeg er falde pladaskl for den Fransk bulldog men kender ikke så meget til den... vi har to katten den gerne skulle kommer overens med...

Sanne

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

27. marts 2008

SaNiNa

27. marts 2008

Pia.

Kender og kender... Jeg læser meget om hunde racer, da det er noget der intereserre mig....
Personligt er jeg ikke til denne race, men jeg syntes det er vigtigt at du sætter dig ned at læser en masse om hvad det for det første vil sige at have hund og hvor meget der kræver og koster at have en hund. Mange tror desværre bare man skal finde 5000 kr (bare et eks.) og så er hunden købt, men den skal chippes vaccineres og passes med dyrlæge en gang om året med vacciner og i tilfælde at at der skulle ske noget i løbet af dette år er det selvfølgelig også en tur til dyrlægen... det er altså ikke for at lyde bedre vidende, men jeg har haft en del hunde nu og jeg har virkelig fundet ud af med tiden hvor meget der kræver og koster - VI har tiden, men er du sikker på I også har det... og har I råd... da vi købte hund nr. 2 lavede vi en "hundekonto" simpelthen fordi vi en gang har prøvet at stå hos dyrlægen med en syg hund og ikke have pengene (selvfølgelig har vi også en forsikring- det er jo lovpligtigt, men den dækker ikke alt) igen noget der koster penge...
Foder er også en meget vigitg ting (og et godt foder giver en sund og glad hund) og igen noget der koster mange penge...

En hund, den kan ikke bare være alene på samme måde som en kat... - pludselig kan man ikke bare sige ja tak til at komme med kort varsel (jo hvis du kan have din hund med ud til vennerne)

Ej hvor lyder jeg altså klog, og det var ikke min mening, men der bliver anskaffet alt for mange hunde på deres nuttede udsende og det bliver desværre også deres død - i væreste fald....

Håber det er noget I har snakket godt igennem og at det ikke bare er en erstatning på jers tab af det lille foster.... - hvis du forstår...

Held og lykke med det....

http://www.gipote.dk/racehunde/Fransk+bulldog

Du kan læse lidt her inde om forskellige hunde, og dens race... jeg har mange andre gode sider hvis det er...

Knus fra Pia, som ikke håber jeg lyder alt for skrap.... ;)

P.s husk det koster også en sko i ny og næ eller hjørnet på en sofa... *GG*

Anmeld

27. marts 2008

Mimic

Googlede lige lidt og fandt dette, ellers skal du gå ind på bulldog klubben. dk...:D
kan sige at det er en fantastisk lille vovse... godt humør og fart over feltet...
selv er jeg mere til den engelske bulldog:D
held og lykke med det hele
her er det jeg fandt:

Fransk bulldog
Den franske bulldog er en aktiv og frimodig hund, som fungerer udmærket som vagthund. Det er en typisk selskabshund, som kræver megen kontakt med mennesker. En fransk bulldog egner sig ikke til at være alene i længere tid.

Den er normalt venlig over for børn, men kan være lidt aggressiv over for andre hunde. Ejere af fransk bulldog kan nogle gange fortælle, at især hunnerne kan være lidt aggressive over for andre hunner. Vælger man således at købe hund nummer to, er det en god ide at vælge en af det modsatte køn.

En fransk bulldog er et udmærket valg for folk, som bor i lejlighed. Dens størrelse og motionsbehov gør, at den hurtigere end mange andre hunderacer vil kunne tilpasse sig lejligheden og bylivet. I en hundebog bliver den omtalt som ”the ideal citydog”. - I hvert fald egner denne hunderace sig ikke til apportering i vand. Med sin tunge og kompakte krop vil den have svært ved at svømme.

Dens egenskaber kan dog, som hos de andre hunderacer, variere meget. Det gælder eksempelvis hundens energiniveau. Nogle omtaler deres franske bulldog som en meget energifuld ven med relativt stort behov for motion, mens andre ser den som tilbagelænet og rolig. Men for meste siges det, at den franske bulldog kan være stædig og bør derfor trænes i en tidlig alder og med ejere med gode overtalelsesevner.

Vægt og størrelse:
En fransk bulldog vejer normalt 8 – 14 kg. Vægten kan variere meget, men den bør ikke veje under 8 kg. Eller over 14 kg. Den er mellem 25 – 35 cm høj.

Krop:
Kompakt og muskuløs. Kort hals og hale (halen er naturligt kort), og ryggen er bred. En Fransk bulldog kan have næsten alle farver, ligesom spættet pels er normalt. De store og strittende ører hos en fransk bulldog sammenlignes til tider med flagermusens ører.

Oprindelsesland:
Frankrig

knus fra linda

Anmeld

27. marts 2008

SaNiNa

PiaR skriver:

Kender og kender... Jeg læser meget om hunde racer, da det er noget der intereserre mig....
Personligt er jeg ikke til denne race, men jeg syntes det er vigtigt at du sætter dig ned at læser en masse om hvad det for det første vil sige at have hund og hvor meget der kræver og koster at have en hund. Mange tror desværre bare man skal finde 5000 kr (bare et eks.) og så er hunden købt, men den skal chippes vaccineres og passes med dyrlæge en gang om året med vacciner og i tilfælde at at der skulle ske noget i løbet af dette år er det selvfølgelig også en tur til dyrlægen... det er altså ikke for at lyde bedre vidende, men jeg har haft en del hunde nu og jeg har virkelig fundet ud af med tiden hvor meget der kræver og koster - VI har tiden, men er du sikker på I også har det... og har I råd... da vi købte hund nr. 2 lavede vi en "hundekonto" simpelthen fordi vi en gang har prøvet at stå hos dyrlægen med en syg hund og ikke have pengene (selvfølgelig har vi også en forsikring- det er jo lovpligtigt, men den dækker ikke alt) igen noget der koster penge...
Foder er også en meget vigitg ting (og et godt foder giver en sund og glad hund) og igen noget der koster mange penge...

En hund, den kan ikke bare være alene på samme måde som en kat... - pludselig kan man ikke bare sige ja tak til at komme med kort varsel (jo hvis du kan have din hund med ud til vennerne)

Ej hvor lyder jeg altså klog, og det var ikke min mening, men der bliver anskaffet alt for mange hunde på deres nuttede udsende og det bliver desværre også deres død - i væreste fald....

Håber det er noget I har snakket godt igennem og at det ikke bare er en erstatning på jers tab af det lille foster.... - hvis du forstår...

Held og lykke med det....

http://www.gipote.dk/racehunde/Fransk+bulldog

Du kan læse lidt her inde om forskellige hunde, og dens race... jeg har mange andre gode sider hvis det er...

Knus fra Pia, som ikke håber jeg lyder alt for skrap.... ;)

P.s husk det koster også en sko i ny og næ eller hjørnet på en sofa... *GG*

Hej Pia...

vi har i længer tid gerne have en hund men har aldrig rigtig kunne tage os sammen til at finde ud af hvilken race det skulle være vi er begge to opvokset med hund...

jeg elsker dyr og vil give mit liv til dem...

du lyder ikke klog for det er helt rigtig der finde alt for mange hunde som bare er legetøj... det med den på ingen måder blive hos os.

ja vi har råd og har spare op til de siden vi begynde at snakke om det da det bedstem ikke er billigt.

har har osse snakket om en formel 1 men det er en meget aktiv hund (mine svigerforældre har en) men kræver ikke det helt store kun plads... men jeg vil rigtig gerne have en lille hund det passe nok lidt bedre til vore to misser osse...

det betyder meget for os at hund kan med katte da vores ikke er vand til hunde (endnu) og det ville passe rigtig godt ind i vores liv lige nu og få en lille valp osse fordi jeg går hjemme så den ikke kommer og så tager vi begge på arbejde med det sammen...

men kom endelig med jeres erfaringer om flere små hundracer... min veninde har en dansk/svensk gård hund (en kvik hund) men det er nok ikke lige racen for os...

sanne

Anmeld

27. marts 2008

SaNiNa

Linda skriver:

Googlede lige lidt og fandt dette, ellers skal du gå ind på bulldog klubben. dk...:D
kan sige at det er en fantastisk lille vovse... godt humør og fart over feltet...
selv er jeg mere til den engelske bulldog:D
held og lykke med det hele
her er det jeg fandt:

Fransk bulldog
Den franske bulldog er en aktiv og frimodig hund, som fungerer udmærket som vagthund. Det er en typisk selskabshund, som kræver megen kontakt med mennesker. En fransk bulldog egner sig ikke til at være alene i længere tid.

Den er normalt venlig over for børn, men kan være lidt aggressiv over for andre hunde. Ejere af fransk bulldog kan nogle gange fortælle, at især hunnerne kan være lidt aggressive over for andre hunner. Vælger man således at købe hund nummer to, er det en god ide at vælge en af det modsatte køn.

En fransk bulldog er et udmærket valg for folk, som bor i lejlighed. Dens størrelse og motionsbehov gør, at den hurtigere end mange andre hunderacer vil kunne tilpasse sig lejligheden og bylivet. I en hundebog bliver den omtalt som ”the ideal citydog”. - I hvert fald egner denne hunderace sig ikke til apportering i vand. Med sin tunge og kompakte krop vil den have svært ved at svømme.

Dens egenskaber kan dog, som hos de andre hunderacer, variere meget. Det gælder eksempelvis hundens energiniveau. Nogle omtaler deres franske bulldog som en meget energifuld ven med relativt stort behov for motion, mens andre ser den som tilbagelænet og rolig. Men for meste siges det, at den franske bulldog kan være stædig og bør derfor trænes i en tidlig alder og med ejere med gode overtalelsesevner.

Vægt og størrelse:
En fransk bulldog vejer normalt 8 – 14 kg. Vægten kan variere meget, men den bør ikke veje under 8 kg. Eller over 14 kg. Den er mellem 25 – 35 cm høj.

Krop:
Kompakt og muskuløs. Kort hals og hale (halen er naturligt kort), og ryggen er bred. En Fransk bulldog kan have næsten alle farver, ligesom spættet pels er normalt. De store og strittende ører hos en fransk bulldog sammenlignes til tider med flagermusens ører.

Oprindelsesland:
Frankrig

knus fra linda

hej linda

har googlet hele formiddagen... vi har osse snakket om en hund der minder om den franske bulldog men den har meget store runde ører og den kan jeg bare ikke finde ved heller ikke hvad racen hedder...

Anmeld

27. marts 2008

Mimic

er det den engelske bulldog eller boston terrieren du tænker på..??

Anmeld

27. marts 2008

Kloster

Hej Sanne.

Jeg vil IKKE lyde kritisk ell mistroisk!!
Men men men... Er I nu helt sikre på, I skal have en hun NU i en lejlighed??
Var det ikke dig, der før har skrevet om, at snart skal flytte i hus?? Det kan også være, jeg forveksler dig med en anden...

Du skriver, at I har læst/vil læse meget om det at have en hund. Men det at have hund i en lejlighed, er ikke altid sagen.

Langt de fleste hunde, har et STORT aktivitetsniveau... OGSÅ små hunde.
Små hunde er faktisk tit mere aktive og gøende end store hunde er.
Jeg tænker ikke så meget i pengene, men på selve hundens velfærd.
Og jeg er HELT sikker på, I giver hunden kærlighed og omsorg. Men hvad med aktiviteter, træning og tid de næste 10-15 år?

Min mand er hundetræner i DcH og vi har draget meget erfaring af hans læredom ang hunde.

Håber IKKE du tager det som negativt. Er ikke ment negativt.

Venlig hilsen
Kloster

Anmeld

28. marts 2008

SaNiNa

Linda skriver:

er det den engelske bulldog eller boston terrieren du tænker på..??

hej linda...

nej det er ikke en boston terrieren eller engelske bulldog vi har set den ligner den franske bulldog bare lidt mindre og meget større ører hvor de er runde som parboler...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.