Skejbys sparerunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

Christine

Pikku Myy skriver:

Er det ikke muligt for jer at tage en madpakke med? Og hvis I så bliver sendt hjem med besked om at komme igen næste dag, så tage en ny madpakke med?

Mens I venter, kan I gå i kantinen og købe mad, så det skal bare være de ting du skal spise umiddelbart efter (og under) kejsersnittet(/fødslen). Du skriver selv at du ikke forventer andet end lidt ristet toastbrød og lidt saftevand. Kan I ikke finde på et eller andet tilsvarende som du kan have med i tasken?

På barselsgangen er jeg ret overbevist om at man stadig får mad. Partner skal betale.

Ok tak for svar. Må lige se på det. Forventer selvfølgelig ikke fuld forplejning, men det fik man nu heller ikke før 

Regner med at prøve at føde, men det er meget sandsynligt at det ender i aks og derfor ville det jo være meget rart med en skive toastbrød og et glas saftevand, hvis det bliver aften/nat og vi allerede har spist madpakken!

Men forhåbentligt er det til at finde ud af. Altså info om hvor meget osv. Sidst havde vi en gigantisk taske pakket med dyne, tøj, snacks osv. men ved faktisk ikke hvor den landede da vi skulle til aks så de gav os bare en hospitalsdyne og babytøj, så det er jo heller ikke sikkert det er så nagelfast.

Håber dog at alle fødende får tilbudt et eller andet. Bare fordi det da ellers er lidt trist. Det plejer at være hyggeligt med et flag og lyseblå/lyserøde servietter og en kop kaffe  Og jeg har svært ved at se at det = en jm løn, derfor undrer jeg mig over hvis det lige er dét der spares væk. Men mon dog...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Christine

et-ønske skriver:

Først - ro på
Jeg fik pks i Skejby den 26/5 og kom på y1 - der var på stuerne tøj til mor og barn/børn, samt bleer også til mor og barn og dyne fik de små med fra operationsgangen. Jeg havde fuld forplejning på afdelingen - men ja der er begrænsninger på hvor meget man må tage, men der er mad morgen/middag/aften og eftermiddagsmad - derudover er der frugt og gulerødder
Jeg havde taget alt med, det lignede nærmest at vi flyttede ind havde også juice, mad og slik med - og kom til at tage det meste med hjem igen, dog ikke juicen

Jeg synes det værste var at skulle vente lang tid på personalets hjælp!!

Held og lykke

Tak for dit svar! Det er meget oplysende   Og tak for "ro på" - det behøver jeg, for jeg kan slet ikke gennemskue Skejbys "regler og metoder" men alle fødsler er selvfølgelig forskellige.

Det lyder godt at det er til at få mad hvis alt andet glipper. Og bleer havde jeg helt glemt! Tror vi havde dem med sidst, men det er jo igen meget rart at de er på hospitalet for en sikkerheds skyld.

Var du på afdeling Y eller hvad det hedder? Afsnit Y? Og hvor mange dage?

For mig var det værste at personalet var så p*sse sure, stort set alle sammen. Og nogen hjælp var de overhovedet ikke, så vi var lykkelige for at komme hjem. Desuden var de meget dårlige til at give hinanden beskeder, så man blev forstyrret nogle gange fordi de ikke havde fået besked om at kateter var fjernet mv. Lidt træls når baby og selv lige er faldet i søvn!

Men synes da sådan set det lyder udmærket med faciliteter. Og tøj, det vil jeg selvfølgelig helst tage med til mig og barnet, men det er rart at vide at det ikke er en kæmpe ulykke hvis man skal være der flere dage.

Anmeld

16. juni 2014

et-ønske

Der er forøvrigt køleskab i kantinen på y1 - husk at skrive navn på.
Jeg fik tilbudt mad på opvågning - der er en jm og sygepl der følger en og tjekker blødning mv.

Altså fra jeg fødte til jeg kom på opvågning gik der ca 4 timer - så kørte min mand til Herning efter de store, og jeg lå alene med pigerne - uden nogen form for panik

Tænker du er ramt af graviditets hormoner - prøv om du kan tage det roligt omkring situationen

Anmeld

16. juni 2014

tweety2060

Christine skriver:

Må helt ærligt sige at jeg synes det er for dårligt hvis man ikke få et stykke toastbrød som minimum, når man er blevet opereret. Det er da helt skørt. Nu må vi se. Må hellere spørge jm i morgen. Men selvfølgelig kan noget lade sig gøre, ved bare ikke hvad og jeg synes det er dybt godnat at spare på dét punkt.

Er sikker på at der vil være noget mad af en eller anden art du kan få... Men må indrømme at når du ved hvad dag du skal indlægges og at de fra sygehusets side af beder om I selv forbereder jer med lidt mad, dyne mm og du ser det Som et problem uanset hvad der bliver forslået, så lyder det altså lidt forvent... Sorry
De er Jo nødt til at melde besparelserne ud for der vil altid være nogen som 'glemmer' det Og forventer hotelservicering....
KAn sagtens forstå du bekymrer dig om ks og hvordan det skal gå, især hvis det tidl har været voldsomt... Men kommer du ikke på opvågn. Efterfølgende? Så er der jo personale til at passe på dig og baby mens manden henter lidt mad... Alternativt hvis du stiller dig tilfreds med ristet toastbrød så tag det med i tasken + evt brødrister...
Men snak med din jm så du får klarhed i stedet for at bekymre dig unødigt og så ved du HVAD du selv skal stå for

Anmeld

16. juni 2014

et-ønske

Christine skriver:

Tak for dit svar! Det er meget oplysende   Og tak for "ro på" - det behøver jeg, for jeg kan slet ikke gennemskue Skejbys "regler og metoder" men alle fødsler er selvfølgelig forskellige.

Det lyder godt at det er til at få mad hvis alt andet glipper. Og bleer havde jeg helt glemt! Tror vi havde dem med sidst, men det er jo igen meget rart at de er på hospitalet for en sikkerheds skyld.

Var du på afdeling Y eller hvad det hedder? Afsnit Y? Og hvor mange dage?

For mig var det værste at personalet var så p*sse sure, stort set alle sammen. Og nogen hjælp var de overhovedet ikke, så vi var lykkelige for at komme hjem. Desuden var de meget dårlige til at give hinanden beskeder, så man blev forstyrret nogle gange fordi de ikke havde fået besked om at kateter var fjernet mv. Lidt træls når baby og selv lige er faldet i søvn!

Men synes da sådan set det lyder udmærket med faciliteter. Og tøj, det vil jeg selvfølgelig helst tage med til mig og barnet, men det er rart at vide at det ikke er en kæmpe ulykke hvis man skal være der flere dage.

Jeg lå på y1 - og JA personalet er IKKE noget at råbe hurra for..... Men jeg prøvede at sige til mig selv at de sikkert er presset et andet sted fra

Da jeg kommer fra Herning skulle jeg overflyttes fra Skejby - jeg fik at vide at jeg ville blive hentet kl 15, så jeg skulle være klar!! Jeg var klar, havde sat pigerne i autostolen - der skete INTET! Kl 15.30 tager jeg den ud og rykker personalet for hvad der sker kl 16.20 kommer en sygepl og meddeler at der kommer en chauffør kl 16.55 - skal ugen være færdig! Kl 17.20 kommet chaufføren..... Jeg var ødelagt!! Spurgte flere gange om min mand ikke bare kunne hente mig, men nej nej....

Jeg var indlagt fra mandag til onsdag i Skejby, og blev udskrevet fra Herning om fredagen

Anmeld

16. juni 2014

tweety2060

Og håber ikke at personalet er så sure at de nægter dig et glas saft hvis du ikke selv har mere at drikke eller nægter baby en ble, hvis jeres sidste er overskidt eller glemt hjemme.... Hvis de gør det så er de sure og dum..
Ovenstående er stadig alm sygepleje!!!
Pøj pøj

Anmeld

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Christine skriver:

Det ville han måske, men jeg vil ikke spise daggamle sandwich! Og jeg vil helst heller ikke være alene med en baby, ubevægelig, på morfin og måske efter en nærdødsoplevelse 

Men må lige høre dem hvordan de har tænkt sig det skal foregå.

Den er da ikke daggammel hvis han laver en madpakke om morgen inden i kører. Selvom i risikerer at vente et par timer. En køletaske er jo også mulig at tage med. 

Men forstår ikk helt din holdning til madpakker hvis du gerne vil nøjes med kedeligt toastbrød fra sygehuset?  En hjemmesmurt madpakke er da lækrere, også efter 5-6-7 timer i en (køle)taske. 

Anmeld

16. juni 2014

Mama85

Christine skriver:

Just-eat er ikke lige så lækkert efter min smag!  Eller sundt som sådan.. Og jeg kommer jo heller ikke lige til at gå, så er lidt i tvivl om hvor mange timer efter ks jeg skal ligge sulten alene. Det lyder ikke specielt hyggeligt.

Der er da alt fra pizza, sandwich og sushi, dvs. Ikke kun usundt og noget for enhver smag og hospitalsmad er jo hellere ikke det mest spændende.. Men som de andre nævner, så er der jo også kantine  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.