Skejbys sparerunde

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

Sandratoft

Christine skriver:

Må helt ærligt sige at jeg synes det er for dårligt hvis man ikke få et stykke toastbrød som minimum, når man er blevet opereret. Det er da helt skørt. Nu må vi se. Må hellere spørge jm i morgen. Men selvfølgelig kan noget lade sig gøre, ved bare ikke hvad og jeg synes det er dybt godnat at spare på dét punkt.

Er din mand ikke med derude? Så kan han jo hente noget mens dit kejsersnit bliver forberedt eller han kan suse ned efter noget lige efter det er overstået Ellers får i vel besøg af jeres forældre/svigerforældre, de kan da have noget med til jer? Det regner vi da med at høre om de gider

Tjekkede også lige patienthotellet ud, det ser da ud til at moderen får fuld forplejning på patienthotellet? eller ser jeg fejl?

Patienthotellets restaurant er for patienter og pårørende.
Frokostbuffet  kr. 84.00
Aftenbuffet      kr. 92.00
Børn fra 3 - 12 år  ½ pris
Fra 0 - 3 år gratis

Priser per døgn for overnatning incl. moms:

Én forældre indlagt på hotellet sammen med et indlagt barn, 
inkl.morgenbuffet                                                                
  Gratis           
Én medindlagt forældre til barn på Intensiv, inkl. morgenbuffet                                                      Gratis
2. forældre til barn på Intensiv, inkl. morgenbuffet                           265.00
Pårørende i samme værelse som patienten, inkl. morgenbuffet        265.00
Pårørende i eget værelse,inkl. morgenbuffet                                    590.00
Ekstra opredning til pårørende, inkl. morgenbuffet                          265.00
Ordinært barselsophold for mor og nyfødt barn, 
inkl. fuld forplejning                                    
Gratis
Pårørende i samme værelse som mor og nyfødt barn, 
inkl. morgenbuffet                                                                       
265.00
Barn/søskende 0 - 1 år.    50.00
Barn/søskende 1 - 12 år, inkl. morgenbuffet                                185.00

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Altså nu er jeg ret tit på ouh, og går udfra Skejby er større. Her er der kiosk og kantine. Kiosken åbner kl 7 eller 7.30 og der kan købes morgenbrød, frisk frugt og alm kiosk varer fra morgenen, og fra ved t8-9 tiden er der også sandwich og smørrebrød. Mon ikk Skejby har noget lignende i kan benytte jer af, hvis din mand ikk vil smører et par sandwiches inden i tager afsted? 

Anmeld

16. juni 2014

Christine

Mor11 skriver:

Altså nu er jeg ret tit på ouh, og går udfra Skejby er større. Her er der kiosk og kantine. Kiosken åbner kl 7 eller 7.30 og der kan købes morgenbrød, frisk frugt og alm kiosk varer fra morgenen, og fra ved t8-9 tiden er der også sandwich og smørrebrød. Mon ikk Skejby har noget lignende i kan benytte jer af, hvis din mand ikk vil smører et par sandwiches inden i tager afsted? 

Det ville han måske, men jeg vil ikke spise daggamle sandwich! Og jeg vil helst heller ikke være alene med en baby, ubevægelig, på morfin og måske efter en nærdødsoplevelse 

Men må lige høre dem hvordan de har tænkt sig det skal foregå.

Anmeld

16. juni 2014

Pikku Myy

Christine skriver:

Ok det er nemlig det jeg mener.

Også selv hvis min mand skal hente mad lige efter (plejer at få mad lige efter, hvilket særligt er relevant hvis jeg skal faste inden ks) og jeg bliver helt deprimeret og nervøs over tanken om at ligge alene smækfyldt med morfin og en nyfødt, særligt hvis jeg får det lige så dårligt under ks som sidst. Så taber jeg måske babyen? Eller dør imens jeg er alene 

Men jeg håber de har en eller anden form for nødprocedure og ellers må jm jo fise i kantinen, eftersom hendes opgave ikke bliver så omfattende til min fødsel 

Ved dog ikke helt med åbningstider osv. i kantinen og man ved jo aldrig helt hvornår på dagen det bliver. Men er jo nødt til at være forberedt, for jeg kommer ikke til at kunne bevæge mig en meter i lang tid bagefter.

Jeg er ikke helt med. Hvorfor skal din mand hente maden? Kan I ikke bare have noget med? Så behøver han jo ikke gå. Det lyder ikke på dig som om du forventer at have behov for det helt store (det er heller ikke min erfaring), så mon ikke I kan finde på et eller andet der svarer til ristet toastbrød som I kan have med i tasken ...

Anmeld

16. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Christine skriver:

Ja det kan jeg godt se. 
Problemet er at jeg uanset hvad nok skal møde derude kl. 8 og derfor er der ikke vildt mange steder at tage noget med (slet ikke her hvor jeg bor og jeg har slet slet ikke mod på at tage bus rundt i Århus før kl. 8 samme dag som jeg skal have ks).

Jeg forstår ikke helt, at det kan være det store problem, hvis du skal have kejsersnit og dermed kender dato og mødetid på forhånd - set i forhold til en almindeligt fødende med vandafgang og hyppige veer kl. 3 om natten. Du eller manden kan lave en madpakke aftenen før - det må da være en kæmpefordel? 

Anmeld

16. juni 2014

Christine

Sandratoft skriver:

Er din mand ikke med derude? Så kan han jo hente noget mens dit kejsersnit bliver forberedt eller han kan suse ned efter noget lige efter det er overstået Ellers får i vel besøg af jeres forældre/svigerforældre, de kan da have noget med til jer? Det regner vi da med at høre om de gider

Tjekkede også lige patienthotellet ud, det ser da ud til at moderen får fuld forplejning på patienthotellet? eller ser jeg fejl?

Patienthotellets restaurant er for patienter og pårørende.
Frokostbuffet  kr. 84.00
Aftenbuffet     kr. 92.00
Børn fra 3 - 12 år  ½ pris
Fra 0 - 3 år gratis

Priser per døgn for overnatning incl. moms:

Én forældre indlagt på hotellet sammen med et indlagt barn, 
inkl.morgenbuffet                                                                
  Gratis          
Én medindlagt forældre til barn på Intensiv, inkl. morgenbuffet                                                     Gratis
2. forældre til barn på Intensiv, inkl. morgenbuffet                           265.00
Pårørende i samme værelse som patienten, inkl. morgenbuffet       265.00
Pårørende i eget værelse,inkl. morgenbuffet                                   590.00
Ekstra opredning til pårørende, inkl. morgenbuffet                         265.00
Ordinært barselsophold for mor og nyfødt barn, 
inkl. fuld forplejning                                    
Gratis
Pårørende i samme værelse som mor og nyfødt barn, 
inkl. morgenbuffet                                                                      
265.00
Barn/søskende 0 - 1 år.    50.00
Barn/søskende 1 - 12 år, inkl. morgenbuffet                               185.00

Tror du har ret i at det er gratis på hotellet. Men jeg bliver desværre ikke tilbudt patienthotel, medmindre jeg rent faktisk når at dø denne gang, eller der opstår andre komplikationer.

Der er desværre ikke tid til at hente noget. 

Som jeg forstår pks så er man "i kø" så længe der er  akutte ks og de forbereder ks så hurtigt at han ikke ville kunne nå det og han skal jo selv skifte tøj hvis han skal være med på operationsstuen.

Glæder mig til at høre hvad jm siger.

Men kigger lige nærmere på listen. Sidst jeg fødte var jeg selv indlagt i over et døgn inden, og der sørgede vi selvfølgelig selv for mad, men der var jo heller ikke noget akut eller nogen farlig situation som sådan. Tænker det er lidt anderledes med et mere eller mindre "ambulant" ks.

Jeg vil nødigt vente til vi får besøg, da det ikke lige ligger i kortene. Man bliver jo smidt hjem senest 24 timer efter ks når det ikke er første gang og det er kun mine forældre der bor nogenlunde i nærheden og de skal jo passe mine børn. Så tænker mest at vi enten skal spise meget gammel mad, eller også skal jeg faste inden ks og derefter indtil jeg som minimum har forladt opvågningen. Og det lyder altså ret hårdt 

Anmeld

16. juni 2014

Christine

Mor og meget mere skriver:

Jeg forstår ikke helt, at det kan være det store problem, hvis du skal have kejsersnit og dermed kender dato og mødetid på forhånd - set i forhold til en almindeligt fødende med vandafgang og hyppige veer kl. 3 om natten. Du eller manden kan lave en madpakke aftenen før - det må da være en kæmpefordel? 

Den har jeg altså lidt svært ved at se!

Man kender aldrig tidspunkt for ks, man møder ind og så håber man det bliver indenfor de første par timer. Har desværre lige hørt om en der fik sit ks udskudt i flere dage. Altså hun kom selvfølgelig hjem i de dage - ellers havde en madpakke nok ikke hjulpet meget 

Anmeld

16. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Christine skriver:

Man kender aldrig tidspunkt for ks, man møder ind og så håber man det bliver indenfor de første par timer. Har desværre lige hørt om en der fik sit ks udskudt i flere dage. Altså hun kom selvfølgelig hjem i de dage - ellers havde en madpakke nok ikke hjulpet meget 

Vaginalt fødende ved end ikke, hvilken UGE, de føder i... Jeg synes, det er en meget lille ting at bekymre sig om og er sikker på, ingen får lov at dø af eller få det fysisk dårligt på grund af sult. Samtidig ville jeg nu nok blive lidt hmmmmm! som sygeplejerske, hvis en kvinde med planlagt KS, som kom til omtrent til tiden, ikke havde forberedt mad hjemmefra pga. modvilje over for "gamle" madpakker. 

Anmeld

16. juni 2014

Pikku Myy

Christine skriver:

Er det ikke muligt for jer at tage en madpakke med? Og hvis I så bliver sendt hjem med besked om at komme igen næste dag, så tage en ny madpakke med?

Mens I venter, kan I gå i kantinen og købe mad, så det skal bare være de ting du skal spise umiddelbart efter (og under) kejsersnittet(/fødslen). Du skriver selv at du ikke forventer andet end lidt ristet toastbrød og lidt saftevand. Kan I ikke finde på et eller andet tilsvarende som du kan have med i tasken?

På barselsgangen er jeg ret overbevist om at man stadig får mad. Partner skal betale.

Anmeld

16. juni 2014

et-ønske

Først - ro på
Jeg fik pks i Skejby den 26/5 og kom på y1 - der var på stuerne tøj til mor og barn/børn, samt bleer også til mor og barn og dyne fik de små med fra operationsgangen. Jeg havde fuld forplejning på afdelingen - men ja der er begrænsninger på hvor meget man må tage, men der er mad morgen/middag/aften og eftermiddagsmad - derudover er der frugt og gulerødder
Jeg havde taget alt med, det lignede nærmest at vi flyttede ind havde også juice, mad og slik med - og kom til at tage det meste med hjem igen, dog ikke juicen

Jeg synes det værste var at skulle vente lang tid på personalets hjælp!!

Held og lykke

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.