Ingen liv endnu :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.126 visninger
23 svar
4 synes godt om
16. juni 2014

Frk_Louise

Jeg er idag i uge 19+2 og har stadig ikke mærket liv. Jeg er ihvertfald ikke 100% sikker. Jeg synes det er rigtig svært at mærke om det bare er maven, der rumler lidt eller om det er de "bobler", som alle snakker om.

Er egentlig ved at blive lidt bekymret, men det er måske meget normalt? Synes bare jeg har hørt så mange sige: "Når du mærker det, er du slet ikke i tvivl".. Og det er jeg altså, så gad vide om jeg overhovedet har mærket det?

Skal gudskelov til MD scanning om en uge, så der kan jeg da få svar! 

Er jeg i min ret til at være bekymret eller er jeg bare pylret? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

SHERO

Det er heeelt normalt. Første gang mærkede jeg først liv i uge 24 og anden gang i uge 21 mærkede aldrig bobler, så første gang var det så min kæreste også kunne mærke det

Anmeld

16. juni 2014

MariaKyedDK

Frk_Louise skriver:

Jeg er idag i uge 19+2 og har stadig ikke mærket liv. Jeg er ihvertfald ikke 100% sikker. Jeg synes det er rigtig svært at mærke om det bare er maven, der rumler lidt eller om det er de "bobler", som alle snakker om.

Er egentlig ved at blive lidt bekymret, men det er måske meget normalt? Synes bare jeg har hørt så mange sige: "Når du mærker det, er du slet ikke i tvivl".. Og det er jeg altså, så gad vide om jeg overhovedet har mærket det?

Du skal ikke være så bekymret, det er bare så normalt ... jeg mærkede selv først liv i uge 20+0 efter MD skanning, her i anden graviditet, FORDI at jeg havde foranliggende moderkage så mærker man liv senere end hvis moderkagen ligger bagved  

og der er åbenbart rigtig mange som har foranliggende moderkage og det betyder ingen ting i forhold til fødsel eller noget.  

Anmeld

16. juni 2014

Frk_Louise

Jeg må bare vente i spænding.. Det er bare så svært! 

Efter kvalmen og trætheden forsvandt i uge 14, har der ikke været så mange "tegn" på, at jeg er gravid. Ikke fordi jeg er i tvivl om, at jeg stadig er det. Meeeeeen det kunne bare være rart at få det ordentlig bekræftet med et lille spark indimellem 

Anmeld

16. juni 2014

Sunsmile

Frk_Louise skriver:

Efter kvalmen og trætheden forsvandt i uge 14, har der ikke været så mange "tegn" på, at jeg er gravid. Ikke fordi jeg er i tvivl om, at jeg stadig er det. Meeeeeen det kunne bare være rart at få det ordentlig bekræftet med et lille spark indimellem 

Jeg er kun 14+2 og sys også jeg har meget få eller meget svage symptomer. Og puha der er jo lang tid til md i uge 20. Men håber du har fået lidt gravid mave så du ved at baby vokser :-) det glæder jeg mig i hvert tilfald til. Held og lykke med md scanningen :-)

Anmeld

16. juni 2014

Sunsmile

Frk_Louise skriver:

Jeg er kun 14+2 og sys også jeg har meget få eller meget svage symptomer. Og puha der er jo lang tid til md i uge 20. Men håber du har fået lidt gravid mave så du ved at baby vokser :-) det glæder jeg mig i hvert tilfald til. Held og lykke med md scanningen :-)

Anmeld

16. juni 2014

Sunsmile

Frk_Louise skriver:

Anmeld

16. juni 2014

Sarita Thomasardóttir

Frk_Louise skriver:

Jeg var, ligesom dig, meget i tvivl i starten. Var det baby der bevægede sig eller var det bare min mave? Dette var fra uge 20-22, og derefter var jeg ikke i tvivl om hvilken af delene der var årsagen til "boblerne". Er man førstegangsfødende tager det lidt længere tid før man mærker liv, og det tager endnu længere tid hvis din moderkage ligger foran. Dette kan du også spørge om når du skal scannes

Anmeld

16. juni 2014

Frk_Louise

Sunsmile skriver:

Altså jeg er da vokset en lille smule. Kan godt se forskellen på billederne  Har lidt svært ved at se det endnu, når jeg står foran spejlet. Men jeg kigger jo også hver dag, så det er svært at se forandring, når de ikke er så store fra dag til dag.

Kan sagtens mærke livmoderen er blevet større, kan mærke og se den bule ud, når jeg ligger ned.. Og om aftenen bliver min mave mere oppustet og hård. Men synes stadig det ligner, at jeg bare er lidt småtyk 

Men vi skal da heller ikke klage over, at vi har "smertefri" graviditeter! 

Vi må bare finde os i bekymringerne, de er der nok uanset om man har symptomer eller ej!

Anmeld

16. juni 2014

Frk_Louise

Sarita Thomasardóttir skriver:

Jeg var, ligesom dig, meget i tvivl i starten. Var det baby der bevægede sig eller var det bare min mave? Dette var fra uge 20-22, og derefter var jeg ikke i tvivl om hvilken af delene der var årsagen til "boblerne". Er man førstegangsfødende tager det lidt længere tid før man mærker liv, og det tager endnu længere tid hvis din moderkage ligger foran. Dette kan du også spørge om når du skal scannes

Det tror jeg, at jeg vil prøve at spørge om til MD  Det lyder til, at der er mange, der har det "problem"..

Det er rigtig dejligt at høre, at jeg ikke er den eneste, der har haft de tanker  Det gør mig lidt mere rolig!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.