underlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

fo82

Spøjs, og lidt sød situation :-)

men hold nu op for en omgang stramtante suppe!!! "Jeg var flejnet" "hvad bilder hun sig ind at blande sig" osv kan man læse. 

WOW !!!! Det er bare så meget mangel på rummelighed over for sine medmennesker - jeg læste endda ordet "respektløs" og der tabte jeg min kiks i kaffen.

helt ærligt - hun kommenterede ikke en gang på TS's opdragelse - men har nok i en gad mening forsøgt at mildne barnet - hvorfor ikke bare tage det som det er? En venlig gestus - trække på smilebåndet og tage situationen oppefra og ned? Og så skidt da pyt med at lige den situation faldt lidt fra hinanden rent opdragelsesmæssigt, chancen byder sig nok igen ;-) det er ikke sikkert at den ældre dame gør det ;-) 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

Nadia&Daniel

serinasmor skriver:

Måske er det netop derfor denne oplevelse har sat sig ... Jeg blev helt mundlam ...

Oplever også oftest vrissen og sure miner - slet ikke indblanding på den måde ...

Lige præcis - ville have det på samme måde

Anmeld

16. juni 2014

2721

Jeg kan godt forstå dig. Jeg er sikker på at det var vel ment og det er det jo oftes når folk blande sig, men det ændre jo ikke på den følelse det efterlade dig med.
Eller det faktum at du igen bliver gjort til bussemand ved at takke nej til isen.

Jeg oplevede også for noget tid siden en ældre herre der fortalte mig uden omsvøb at han synes jeg var dybt urimelig fordi jeg nægtede at give min søn en ny bil. For hvad skade gjorde det andet end at han blev glad

Jeg tror ofte særligt ældre mennesker bliver berørte at små grædende børn og lidt har glemt at man som forældre er nød til at stå fast i visse situationer selvom det ikke er spor sjovt at stå med et grædende barn og ar det er bare tand værre når det er i offentligt forum hvor man også skal stå forskud for uden frakommende mennesker holdninger.

Anmeld

16. juni 2014

netdaddy

SanJose skriver:

Hvorfor ikke bare sige pænt nej tak i stedet? Man skal da ikke skælde ud, fordi en ældre dame prøver at gøre en god gerning. Selvfølgelig skal børnene ikke belønnes for at flippe ud, men så gem da den tyver til en anden gang og giv da barnet en is der, eller put den i sparebøssen, når du kommer hjem.

Så er det jo heller ikke værre. 

Det handler om hvad du vil lære dit barn, at det får belønning for. Børn er på ingen måde dumme og ved godt at "hov - der kom da lige noget der, selv om jeg skaber mig".

Og barnet har jo også ører og hører hvad den ældre dame siger - og ord som "hun skal da have en ispind" er da i den grad ekstra brænde på bålet.

Så jo - jeg var blevet tosset hvis nogen havde blandet sig i min opdragelse af mine børn og i den grad havde forsøgt at overtrumfe og nedgøre min autoritet foran mine børn.

Anmeld

16. juni 2014

EAF

Den ældre dame kunne jo bare savne sine børnebørn eller ønske hun havde nogen og derfor lige så sit snit til bedstemor-rollen 

Anmeld

23. juni 2014

Anonym

serinasmor skriver:

Vi havde en underlig oplevelse i går ..

Vi var nede alle 3 for at handle i vores lokale fakta. En helt almindelig lørdagsbeskæftigelse

Frøkenen ville ikke gå pænt med hendes børnevogn og efter flere " nu er det nok nu går du pænt så vi ikke kører ind i folk eller varer" satte jeg vognen på plads... Hun var stadig stædig og sur -så jeg bar hende ud af butikken og lod Far handle færdig...

En ældre dame gloede underligt på mig - det tager jeg mig normalt ikke af men denne gang var det anderledes ... Hun kom ud af butikken og spurgte frøkenen hvorfor hun var ked af det .... Frøkenen var stadig sur og stædig og ville selvfølgelig ikke svare damen ...

Far kom ud med varer og vi gik over til vores vogn - damen fulgte efter ...

Damen sagde at hun troede vi gjorde hvad vi kunne for at opdrage som vi synes men om vi ikke nok ville købe frøkenen en is- rakte hånden frem med en 20'er ... Jeg fik svaret at det ville jeg ikke, for med den opførsel fortjener man ikke en is - damen sagde en anden dag så gav mig 20'eren og gik ... Jeg må virkelig have set fjoget ud... Jeg følte mig pillet helt ned ... Og helt uden autoritet

Er det mig der er galt på den ? Eller var det en underlig opførsel?

du er slet ikke galt på den...

jeg lærte som barn meget hurtigt at hvis mine forældre sagde at hvis vi ikke hørte efter så ville vi ende i bilen, ja så endte vi i bilen...

Anmeld

24. juni 2014

MorDk

Jeg kan sagtens sætte mig ind i at det er en lidt akavet situation nu hvor du var "i gang" med at opdrage lidt på din datter. Men hold da op... jeg er godt nok målløs over de mange udbrud og udtalelser...

Hvor bliver rumligheden af? Det kunne ha' været meget værre... Damen kunne have vrisset af jer eller bedt jer få jeres "unge" til at tie stille eller pointerer hvor "lidt styr I har på jere datter"

Måske tænkte hun slet ikke de tanker. Måske så hun en træt lille pige som var lidt ked af det. Måske kendte hun ikke til optrinnet med den lille vogn og at hun ikke hørte efter. Damen ville være venlig. Hvem går rundt og deler 20'ereud til højre og venstre måske bare for at "blande sig" eller generer folk? Ikke ret mange.

Jeg havde taget det med et smil. Og selvfølgelig holdt fast i at pigebarnet ikke skulle "belønnes" med en is. Men mange tak... en anden dag så...

Jeg synes bestemt ikke at det er en DYBT underlig opførelse. Men til gengæld kan jeg undre mig over den respons folk kommer med.

Men sådan er vi jo så forskellige.

Anmeld

24. juni 2014

Aluka

Som jeg forstår episoden tror jeg ikke damen ville "belønne dårlig opførsel", tror snarere hun så et barn som var ked af det/sur, som hun gerne ville gøre glad igen. At det kan blive akavet som forældre, fordi man ikke mener barnet skal ha en is, kan jeg godt forstå er irriterende. Men helt ærligt, så er det nok heller ikke være.

Anmeld

24. juni 2014

A. Nonymsen

fo82 skriver:

Spøjs, og lidt sød situation :-)

men hold nu op for en omgang stramtante suppe!!! "Jeg var flejnet" "hvad bilder hun sig ind at blande sig" osv kan man læse. 

WOW !!!! Det er bare så meget mangel på rummelighed over for sine medmennesker - jeg læste endda ordet "respektløs" og der tabte jeg min kiks i kaffen.

helt ærligt - hun kommenterede ikke en gang på TS's opdragelse - men har nok i en gad mening forsøgt at mildne barnet - hvorfor ikke bare tage det som det er? En venlig gestus - trække på smilebåndet og tage situationen oppefra og ned? Og så skidt da pyt med at lige den situation faldt lidt fra hinanden rent opdragelsesmæssigt, chancen byder sig nok igen ;-) det er ikke sikkert at den ældre dame gør det ;-) 

Så enig...

ro på folkens, det er så sjældent nu om stunder at folk prøver at være rare overfor hinanden... Så bliv dog glad fordi damen i det mindste forsøger...

havde heller ikke givet en is til datteren i denne situation, men damen sagde selv "en anden dag så" okay, jamen tak søde dame det vil min datter helt sikkert blive glad for når hun igen gider høre efter hvad mor siger..

smil til verden så smiler den igen 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.