underlig oplevelse

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

16. juni 2014

serinasmor

Nadia&Daniel skriver:

Første gang jeg har hørt "denne" Folk (ældre personer) plejer ofte at vrisse mere end at de giver penge ud.

Måske er det netop derfor denne oplevelse har sat sig ... Jeg blev helt mundlam ...

Oplever også oftest vrissen og sure miner - slet ikke indblanding på den måde ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

16. juni 2014

serinasmor

Mettefpigen skriver:

Neej det var da en dybt underlig opførsel!!!!...
Jeg bli'r tosset når folk vil blande sig i min opdragelse... har oplevet flere gange at folk har kommenteret eller gloet mærkeligt på mig i brugsen... har haft flere episoder hvor jeg har haft en skrigende unge i min vogn fordi han ikke får sin vilje, men altså når der skal handles så skal der handles ;-)

Ved det ikke - vi må have virket som meget strenge forældre ...hvilket jeg ikke synes vi er ....

Anmeld

16. juni 2014

serinasmor

SanJose skriver:

Hvorfor ikke bare sige pænt nej tak i stedet? Man skal da ikke skælde ud, fordi en ældre dame prøver at gøre en god gerning. Selvfølgelig skal børnene ikke belønnes for at flippe ud, men så gem da den tyver til en anden gang og giv da barnet en is der, eller put den i sparebøssen, når du kommer hjem.

Så er det jo heller ikke værre. 

Tjae ... Så lader vi som om det var en god gerning - damen må helt sikkert have ment at det var ...

Faktum er dog at det er det jo overhovedet ikke ... Hun blander sig i opdragelsen af min datter - hun belønner dårlig opførsel - det var ikke en mulighed at sige nejtak (hvilket jeg jo gjorde) - i stedet viste hun med hele handlingen at det vi gjorde var forkert ... Endda med ordet is så frøkenen var ekstra opmærksom

Anmeld

16. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Åh herre gud, det kan da godt være at den ældre dame var lidt kejtet, og ikke skulle have blandet sig, men så er det vel heller ikke værre?

Hvad med at udvise en lille smule rummelighed istedet for at himle op over en ælre dame, hun ville nok bare være sød overfor din pige?

Det er altså ærgeligt at mange næsten pr. automatik tilægger andre folk negative intentioner.

Anmeld

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Åh herre gud, det kan da godt være at den ældre dame var lidt kejtet, og ikke skulle have blandet sig, men så er det vel heller ikke værre?

Hvad med at udvise en lille smule rummelighed istedet for at himle op over en ælre dame, hun ville nok bare være sød overfor din pige?

Det er altså ærgeligt at mange næsten pr. automatik tilægger andre folk negative intentioner.

Jeg læser det ikke som om ts har himlet op i situationen. Hun spørger bare herinde om det ikke var rn underlig episode. Og det var det da. Det er da mega malplaceret at begynde at belønne et fremmed barn midt i en opdragelses-situation.  

Ts har ikke nævnt negative intentioner overhovedet, så vidt jeg har læst men enig i at dem der skriver de vil "flejne", nok lige overrreagerer lidt

Anmeld

16. juni 2014

Mom

Profilbillede for Mom
Mor11 skriver:

Jeg læser det ikke som om ts har himlet op i situationen. Hun spørger bare herinde om det ikke var rn underlig episode. Og det var det da. Det er da mega malplaceret at begynde at belønne et fremmed barn midt i en opdragelses-situation.  

Ts har ikke nævnt negative intentioner overhovedet, så vidt jeg har læst men enig i at dem der skriver de vil "flejne", nok lige overrreagerer lidt

Nu var min sidste kommentar ment helt overordnet, ikke kun møntet på TS..

Ja det var malplaceret, men ikke mega malplaceret, og ikke noget jeg ville himle, flejne eller blive tosset over, jeg mener herre gud, damen gjorde ingen fortræd og prøvede sikkert bare at være sød overfor pigen, situationen havde da været en helt anden hvis hun var begyndt at skælde barnet ud for sin "dårlige" opførsel, så kunne jeg bedre forstå hvis nogle var blevet sure. Men okay, vi skal jo tænke over at vi som forældre skal vise vores børn hvordan man skal behandle andre, så måske er der nogle af de mødre som ville blive tosset på den ældre dame, som måske lige skal trække vejret, og tælle til ti, for hvad er det for et forbillede man ønsker at være for sine børn?

Nå det var et lille sidespring, sorry

Men ja, lidt underligt var det da, men ikke noget jeg ville tænke mere over

Anmeld

16. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Mom skriver:

Nu var min sidste kommentar ment helt overordnet, ikke kun møntet på TS..

Ja det var malplaceret, men ikke mega malplaceret, og ikke noget jeg ville himle, flejne eller blive tosset over, jeg mener herre gud, damen gjorde ingen fortræd og prøvede sikkert bare at være sød overfor pigen, situationen havde da været en helt anden hvis hun var begyndt at skælde barnet ud for sin "dårlige" opførsel, så kunne jeg bedre forstå hvis nogle var blevet sure. Men okay, vi skal jo tænke over at vi som forældre skal vise vores børn hvordan man skal behandle andre, så måske er der nogle af de mødre som ville blive tosset på den ældre dame, som måske lige skal trække vejret, og tælle til ti, for hvad er det for et forbillede man ønsker at være for sine børn?

Nå det var et lille sidespring, sorry

Men ja, lidt underligt var det da, men ikke noget jeg ville tænke mere over

Nej, det ville jeg nu heller ikke jeg læste bare din kommentar som et direkte svar til ts, men hvis den var ment overordnet så forstår jeg bedre

Anmeld

16. juni 2014

Umut

Nej det du gjorde var helt rigtigt men denne dame hvad hun mon tænkte i sin hoved ved vi ikke så meget... Men give en 20kr nok ikke ondt ment eller ? Hvis det var mig selv der havde  oplevet det ved ikke jeg gjorde..

Anmeld

16. juni 2014

Laulund87

Jeg var blevet voldsomt irriteret. Ja hun gjorde det da i god mening, uden tvivl, men det er da respektløst og over grænsen at blande sig i sådan noget!

Jeg bliver altid stresset når sådan noget sker og det sidste jeg gider er folk der blander sig, af den ene eller den anden årsag.

Anmeld

16. juni 2014

Kløver

Selvfølgelig skal den opførsel ikke belønnes med is og i havde jo taget hånd om det, og kan slet ikke se hvad damen skal blande sig for, jeg var nok blevet sur og havde jeg været i det rigtige humør kommet til at være knap så høflig. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.