kan man??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.639 visninger
29 svar
14 synes godt om
15. juni 2014

Kay

ja... var jo overbevist om at vi skulle havde en dreng denne gang... så jeg havde forelsket mig i drengenavnet espen... 

og vi kan ikke finde et pige navn... 

og så tænkte jeg at i gamle dage "opfandt" man pigenavne ud af drenge navne... som bodil, hansine osv... men så tænker jeg er der et pige navn der ligger sådan på espen?? eller kan man lave et??  eller er der et andet pigenavn i samme stil??

nogle med nogle fede ideer?? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

BabyMus

Kay skriver:

ja... var jo overbevist om at vi skulle havde en dreng denne gang... så jeg havde forelsket mig i drengenavnet espen... 

og så tænkte jeg at i gamle dage "opfandt" man pigenavne ud af drenge navne... som bodil, hansine osv... men så tænker jeg er der et pige navn der ligger sådan på espen?? eller kan man lave et??  eller er der et andet pigenavn i samme stil??

Esbine. Men det er måske lidt for oplagt..

Du kan jo altid finde på et selv og så søge om det hvis det ikke er et godkendt navn.

Der er også Espérance eller Esperanza men det er måske lidt voldsomme her i lille DK..

Anmeld

15. juni 2014

BabyMus

BabyMus skriver:

Du kan jo altid finde på et selv og så søge om det hvis det ikke er et godkendt navn.

Der er også Espérance eller Esperanza men det er måske lidt voldsomme her i lille DK..

Det er de to pigenavne der starter med Esp som er godkendt. Der er 57 godkendte pigenavne der starter med Es så der er lidt at tage af. Men det er jo så ikke alle der lyder helt lige sådan.

Anmeld

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

En googling på pigenavne viser Esme/esmee, Esma og Esta der kunne ligne espen  

Anmeld

15. juni 2014

Kay

BabyMus skriver:

ja helst ikke for langt  

Anmeld

15. juni 2014

FrkRaarup

Kay skriver:

Esma

Anmeld

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
BabyMus skriver:

Det er de to pigenavne der starter med Esp som er godkendt. Der er 57 godkendte pigenavne der starter med Es så der er lidt at tage af. Men det er jo så ikke alle der lyder helt lige sådan.

Hvor pokker finder man de rigtige lister? Troede jeg havde fundet en "valid" side, men der er dine navneforslag slet ikke på   Hvor har du fundet dem? 

Anmeld

15. juni 2014

BabyMus

Mor11 skriver:

Hvor pokker finder man de rigtige lister? Troede jeg havde fundet en "valid" side, men der er dine navneforslag slet ikke på   Hvor har du fundet dem? 

Familiestyrelsen! Det er den officielle.

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/soeginavnelister/godkendtefornavne/

Så kan du selv sætte kriterier op som du lyster!

Anmeld

15. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
BabyMus skriver:

Familiestyrelsen! Det er den officielle.

http://www.familiestyrelsen.dk/samliv/navne/soeginavnelister/godkendtefornavne/

Så kan du selv sætte kriterier op som du lyster!

Super! Tak 

Anmeld

15. juni 2014

BabyMus

Esa
Esaura
Ese
Esengül
Esgerd
Eshal
Eshita
Eshaal
Esi
Esie
Esila
Esilanur
Esilya
Esin
Esine
Esja
Eskeline
Eslem
Esma
Esmanur
Esmaralda
Esmay
Esme
Esmee
Esmeralda
Esmi
Esmine
Espérance
Esperanza
Esra
Esrina
Esry
Esraa
Esse
Essther
Esta
Estefani
Estefania
Estel
Estela
Estell
Estella
Estelle
Ester
Estera
Estere
Esteri
Estermarie
Estha
Esthar
Esthela
Esther
Esthrella
Estilita
Estrella
Estrid
Eszter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.