Navn til lillesøster

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.003 visninger
40 svar
14 synes godt om
15. juni 2014

AnneBJ

Hvad skal Felix' lillesøster hedde?

Vi har faktisk mange kriterier, men navneforslag der ikke helt opfylder dem er stadig velkomne

- kun én stavemåde
- samme udtalelse på dansk/engelsk (tilnærmelsesvist)
- ikke for langt
- ikke sammensatte navne
- ingen æ, ø og å

Kom frisk! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

BabyMus

AnneBJ skriver:

Vi har faktisk mange kriterier, men navneforslag der ikke helt opfylder dem er stadig velkomne

- kun én stavemåde
- ikke for langt
- ikke sammensatte navne
- ingen æ, ø og å

Kom frisk! 

Jeg kender kun en Felix og han har en søster der hedder Sofia. Opfylder næsten alle krav, men det kan jo staves på to måder så det går måske ikke.

Hvis jeg havde en Felix der skulle have en søster med de krav, så ville jeg helt klart vælge Fiona.

Ellers synes jeg at Felix og Nora eller Felix og Nova kunne være rigtig sødt sammen.

Anmeld

15. juni 2014

AnneBJ

BabyMus skriver:

Jeg kender kun en Felix og han har en søster der hedder Sofia. Opfylder næsten alle krav, men det kan jo staves på to måder så det går måske ikke.

Hvis jeg havde en Felix der skulle have en søster med de krav, så ville jeg helt klart vælge Fiona.

Ellers synes jeg at Felix og Nora eller Felix og Nova kunne være rigtig sødt sammen.

Tak for dine forslag! Jeg kan rigtig godt lide navnet Sofia, men de to stavemåder generer mig, fordi de er ret brugte begge to. (man kan fx også stave Felix "Felex" men de færreste ved det)

Felix og Fiona er faktisk også - har altid nægtet for "ens" navne (Mads og Mette, Frida og Frederik osv.) men måske skal Fiona med i overvejelserne!

Nora er ikke lige mig, men Nova er sødt! 

Anmeld

15. juni 2014

BabyMus

AnneBJ skriver:

Tak for dine forslag! Jeg kan rigtig godt lide navnet Sofia, men de to stavemåder generer mig, fordi de er ret brugte begge to. (man kan fx også stave Felix "Felex" men de færreste ved det)

Felix og Fiona er faktisk også - har altid nægtet for "ens" navne (Mads og Mette, Frida og Frederik osv.) men måske skal Fiona med i overvejelserne!

Nora er ikke lige mig, men Nova er sødt! 

Jeg kan godt følge dig! Det kan godt blive lidt for Chip og Chap agtigt.

Men jeg elsker selv Fiona og har faktisk også Felix på min egen liste, så jeg synes de ville være rigtig gode. Og Felix og Fiona er heller ikke alt for ens.

Nova er sødt ja. Der er også Noomi som jeg synes er sødt, men det kan altså staves med et eller to o'er.

Har prøvet at kigge min liste igennem, men synes ikke der er mange der opfylder jeres krav. Olivia synes jeg også er sødt, det burde opfylde alle krav.  

Anmeld

15. juni 2014

Mor til F

AnneBJ skriver:

- kun én stavemåde
- ikke for langt
- ikke sammensatte navne
- ingen æ, ø og å

Kom frisk! 

Ella

Emma

Olivia

Fiona

Nova

Stella

Anmeld

15. juni 2014

AnneBJ

BabyMus skriver:

Jeg kan godt følge dig! Det kan godt blive lidt for Chip og Chap agtigt.

Men jeg elsker selv Fiona og har faktisk også Felix på min egen liste, så jeg synes de ville være rigtig gode. Og Felix og Fiona er heller ikke alt for ens.

Nova er sødt ja. Der er også Noomi som jeg synes er sødt, men det kan altså staves med et eller to o'er.

Har prøvet at kigge min liste igennem, men synes ikke der er mange der opfylder jeres krav. Olivia synes jeg også er sødt, det burde opfylde alle krav.  

Pudsigt! Vi overvejer faktisk selv Olivia, da Felix har nævnt det...

Men ja - lige præcis, chip og chap agtigt. Dog har du ret, Felix og Fiona er slet ikke "galt".

Anmeld

15. juni 2014

AnneBJ

BabyFreia skriver:

Ella

Emma

Olivia

Fiona

Nova

Stella

Tak for dine forslag! Især Olivia, Fiona og Nova er noget der skal med i overvejelserne! 

Anmeld

15. juni 2014

Wimmie

AnneBJ skriver:

- kun én stavemåde
- ikke for langt
- ikke sammensatte navne
- ingen æ, ø og å

Kom frisk! 

Ej tillykke - det er vist gået hen over hovedet på mig at du er gravid igen. Hvornår skal lillesøster komme? 

Altså jeg har jo Mila og Nora - så de navne er vi sjovt nok glade for 

Anmeld

15. juni 2014

Kløver

Det første der faldt mig ind var Andrea  

Anmeld

15. juni 2014

AnneBJ

Wimmie skriver:

Ej tillykke - det er vist gået hen over hovedet på mig at du er gravid igen. Hvornår skal lillesøster komme? 

Altså jeg har jo Mila og Nora - så de navne er vi sjovt nok glade for 

Mange tak!  Først til december, så der er laaang tid endnu!

Dine pigers navne er også så fine 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.