Kontanthjælp og fabriksny bil

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

7.689 visninger
14 svar
1 synes godt om
15. juni 2014

Anonym trådstarter

manden jeg jeg har næsten lige købt bil, men er kommet i den uheldige situation at jeg skal på kontanthjælp her fra juli af (grundener ligegyldig i den her sammenhæng!)

manden er under uddannelse og på det punkt er der ikke noget med gensidig forsørgelse, til gengæld har vi lige købt fabriksny bil!

Men vi skylder jo hele bilen, så vi kan ikke sælge den og få et overskud, kun stå tilbage med gæld efter salget af bilen, selvom vi får en pæn pris for dem?

Så kan kommunen kræve at vi sælger den?

- Det ville være en meget dårlig situation for os, når man tænker på vi kun lige har haft den en lille måned...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

SandraXOXO

Min veninde købte en bil på afbetaling til 110 tusind på kh. Så må man vel også ha en man betaler af på når man søger kh tænker jeg? Det er jo ikke noget man ejer. Men når man ejer den skal man vist sælge den hvis den er over 10 tusind værd.

Anmeld

15. juni 2014

Kærlighediminmave

Så længe du betaler af på bilen kan de vist ik tage den for de ville ikke få noget ud af det da du skylder penge i den det mener Jeg vi fik a vide en gang for nogle af siden da jeg måtte gå en måned uden job pga job skifte

Anmeld

15. juni 2014

Anonym trådstarter

Skrukkeluk skriver:

Så længe du betaler af på bilen kan de vist ik tage den for de ville ikke få noget ud af det da du skylder penge i den det mener Jeg vi fik a vide en gang for nogle af siden da jeg måtte gå en måned uden job pga job skifte

er gravid og over halvvejs, så ingen ansætter mig

Men det er da betryggende at de umiddelbart ikke kan sætte os i sådan en dum situation!

Anmeld

15. juni 2014

B&J

så længe det er en bil i betaler af på, så kan kommunen ikke sige nogt

Anmeld

15. juni 2014

Mom2

Anonym skriver:

manden jeg jeg har næsten lige købt bil, men er kommet i den uheldige situation at jeg skal på kontanthjælp her fra juli af (grundener ligegyldig i den her sammenhæng!)

manden er under uddannelse og på det punkt er der ikke noget med gensidig forsørgelse, til gengæld har vi lige købt fabriksny bil!

Men vi skylder jo hele bilen, så vi kan ikke sælge den og få et overskud, kun stå tilbage med gæld efter salget af bilen, selvom vi får en pæn pris for dem?

- Det ville være en meget dårlig situation for os, når man tænker på vi kun lige har haft den en lille måned...

Så længe I ikke ejer bilen, bliver den ikke talt med som formue og de kan derfor ikke, bruge den mod dig og nægte dig kh

Anmeld

15. juni 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Hvis bilen er købt med ejendomsforbehold, kan I levere bilen tilbage og få slettet hele gælden.

Anmeld

15. juni 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Hvis bilen er købt med ejendomsforbehold, kan I levere bilen tilbage og få slettet hele gælden.

Ville det have en betydning for om de kan kræve vi går af med den?

Anmeld

15. juni 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Ville det have en betydning for om de kan kræve vi går af med den?

Nej, det tror jeg bestemt ikke - men man kan måske spørge, om man ikke får for meget i offentlig forsørgelse, hvis man har råd til ny bil i den situation?

Anmeld

15. juni 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Nej, det tror jeg bestemt ikke - men man kan måske spørge, om man ikke får for meget i offentlig forsørgelse, hvis man har råd til ny bil i den situation?

den er ikke købt på baggrund af offentlig ydelse - og dette skal ikke udarte sig i sådan en debat om kontanthjælp er for høj eller ej, vi kommer til at sidde stramt i det et års tid. Det er kun for en periode og er ude af kontanthjælp lige så snart min barsel er ovre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.