Når maven (åbenbart) bliver allemandseje!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
10 svar
2 synes godt om
15. juni 2014

*Mor Til Albert*

Jeg var til familie tam-tam i går med min kærestes familie. Det var første gang at den side af familien skulle se mig med min mave. 
Min kære svigerinde spørger pænt og fuld af respekt, om hun må prøve at mærke min mave. Det måtte hun naturligvis godt. - Efter noget tid sidder jeg i haveteltet og snakker med nogle af de andre. Der starter en lille diskussion om, hvor langt man er henne før at faren kan mærke barnet sparke. Jeg vælger at være passiv og lade de andre diskutere. Min kærestes kusine spørger, om min baby sparker lige nu, hvilket jeg svarer nej til. Og helt uhæmmet skubber hun sin hånd tre gang ind i siden på min mave, som om hun vil have babyen til at sparke.
Det var meget grænseoverskridende og faktisk også lidt ubehageligt. Jeg blev meget chokeret over hendes pludselige "angreb" på min mave og jeg reagerer først bagefter ved at rejse mig op og lade som om, at jeg lige skal hente noget....

Hvordan får man sådan en situation under kontrol, når folk opfatter ens mave som allemandseje???? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Det der er langt over grænsen...

er ikke sikker på jeg havde kunnet lade være med at råbe op... mest fordi jeg ville være bange for babys helbred selvom jeg ved at den er pakket godt ind....

Har ingen gode råd desværre andet end at sige det ikke var i orden og man frabeder sig andre der maser maven på nogen måde...

Anmeld

15. juni 2014

Mor til Ella

*Heidi* skriver:

Jeg var til familie tam-tam i går med min kærestes familie. Det var første gang at den side af familien skulle se mig med min mave. 
Min kære svigerinde spørger pænt og fuld af respekt, om hun må prøve at mærke min mave. Det måtte hun naturligvis godt. - Efter noget tid sidder jeg i haveteltet og snakker med nogle af de andre. Der starter en lille diskussion om, hvor langt man er henne før at faren kan mærke barnet sparke. Jeg vælger at være passiv og lade de andre diskutere. Min kærestes kusine spørger, om min baby sparker lige nu, hvilket jeg svarer nej til. Og helt uhæmmet skubber hun sin hånd tre gang ind i siden på min mave, som om hun vil have babyen til at sparke.
Det var meget grænseoverskridende og faktisk også lidt ubehageligt. Jeg blev meget chokeret over hendes pludselige "angreb" på min mave og jeg reagerer først bagefter ved at rejse mig op og lade som om, at jeg lige skal hente noget....

Hvordan får man sådan en situation under kontrol, når folk opfatter ens mave som allemandseje???? 

Jah, jeg sigerpænt om folk vil lade være, for jeg vil bare ikke have det

Synes det er grænseoverskridende, og de gør det jo ligesom ikke når der ikke er en baby, så hvorfor. Og tænder helt af hvis det er fremmede.

Mine forældre får ikke engang lov.

Anmeld

15. juni 2014

san

*Heidi* skriver:

Det ved jeg ikke rigtig, men trist du har haft sådan en oplevelse... Her må familie og venner godt røre min mave, men hvis det er en fremmede så nej tak... Så skal jeg nok sige fra hvis det bliver for meget, kan ikke holde min k... med alle de hormoner i kroppen god dag til dig...

Anmeld

15. juni 2014

charlottekri

En ting er hvis folk bare lægger en hånd på maven for at mærke, men når hun skubber dig ind i maven, der står jeg simpelthen af!!! Hvad hulen bilder hun sig ind???
Jeg tror jeg havde skrevet en SMS til hendes hvor jeg fortalte hende at hun skylder en undskyldning for hendes opførsel. Og så måtte hun sådan set blive sur eller lade være. Det er vigtigt at du får sagt fra.
Knus Charlotte

Anmeld

15. juni 2014

Frk.S

Ej, hvor frækt. Jeg har heldigvis ikke oplevet noget lignende i nogle af mine graviditeter. 

Men jeg var blevet godt muggen hvis nogen troede det var ok at sidde og skubbe mig i maven. Tror måske jeg havde givet hendes mave samme tur, så kunne hun jo se om hun synes det var rart. 

Anmeld

15. juni 2014

Aabye

*Heidi* skriver:

Tjah.. Jeg ville overhovedet ikke have at folk rørte min mave da jeg var gravid.. Min mor fik lov at mærke en enkelt gang da baby holdte fest i maven (i første graviditet).. 
Og ellers har jeg simpelthen frabedt mig det.. Synes det var totalt grænseoverskridende..

Min bedstemor blev hammer sur da hun uden at spørge rørte min mave i anden graviditet og jeg sagde fra.. Men det er bare ærgerligt.. 

Anmeld

15. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Hun kan jo ikke vide at det går over din grænse, hvis du ikke siger det. Så næste gang nogen prøver, så siger du bare, at du ikke bryder dig om, at andre rører ved maven uden tilladelse 

Anmeld

15. juni 2014

Isabella_mor

jeg har lige været på festival og ALLE skulle mærke og kysse og sådan på min mave. i starten var det sådan lidt.. 

HVAD LAVER DU..

men med tiden så var det egentlig bare smadder hyggeligt at folk bare var kærlige og ville vise deres glæde... godtnok var det stive mennesker og folk der var smurt ind i øl og maling osv (Jeg har været på Copenhell) men folk er jo så søde og rare og dejlige... så det rørte mig ikke rigtigt... men det var nok også selve stemningen og det hele som gjorde at humøret også bare var højere end hvis det var på gaden med en eller anden random eller til familiefest hvor alle bare SKULLE pille..

Anmeld

15. juni 2014

*Mor Til Albert*

charlottekri skriver:

En ting er hvis folk bare lægger en hånd på maven for at mærke, men når hun skubber dig ind i maven, der står jeg simpelthen af!!! Hvad hulen bilder hun sig ind???
Jeg tror jeg havde skrevet en SMS til hendes hvor jeg fortalte hende at hun skylder en undskyldning for hendes opførsel. Og så måtte hun sådan set blive sur eller lade være. Det er vigtigt at du får sagt fra.
Knus Charlotte

Jeg føler bare, at det er lidt sent at skrive en SMS til hende nu. Det er jo sket, men det har ihvertfald lært mig noget vigtigt; at jeg ikke bryder mig om at alle rører min mave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.