Astmatiker bronkitis nedtrapning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.974 visninger
14 svar
4 synes godt om
14. juni 2014

Mor1986

Vores datter har astmatisk bronkitis og får fast flexotide to gange om dagen. Vi vil egentlig gerne trappe hende ud af den nu, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det gøres. Går vi fra to gange om dagen ned til en, og når vi har gjort det i en periode helt væk fra den?? Eller stopper man bare pludselig? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

ano14316

Mor1986 skriver:

Vores datter har astmatisk bronkitis og får fast flexotide to gange om dagen. Vi vil egentlig gerne trappe hende ud af den nu, men jeg kan simpelthen ikke huske hvordan det gøres. Går vi fra to gange om dagen ned til en, og når vi har gjort det i en periode helt væk fra den?? Eller stopper man bare pludselig? 

Det må da helt klart være noget i skal spørger jeres læge om..

Anmeld

14. juni 2014

Mor1986

ano14316 skriver:

Det må da helt klart være noget i skal spørger jeres læge om..

Egen læge er ikke inde over da de ikke giver hende den rigtige medicin så vi hører til hos børne ambulatoriet. Men min mand har glemt at give hende masken i morges, så tænkte vi lige så godt kunne starte med nedtrapning.

Anmeld

14. juni 2014

NessaXenia

Har hun også AB her om sommeren?

Anmeld

14. juni 2014

Mutti2B

Min datter får flexotide 2 gange om dagen + 1 singulair pille om aftenen. Hun skal stoppe med flexotide 1. Juli. De snakkede ikke om nedtrapning, men stop fra den ene dag til den anden. Jeg har dog givet hende 1 maske om dagen de sidste par uger, for jeg synes det lød voldsomt med et rent stop.

Anmeld

14. juni 2014

Mother-love

Du skal f.eks fjerne den om aftenen. Og så køre med den om dagen i en uge 14 dage. Og derefter fjerner i så den sidste

Anmeld

14. juni 2014

Mor til Frederic og Freya

Mor1986 skriver:

2x2 pust morgen og aften til 1 pust morgen og aften.

går det ok, så skærer i ned til enten morgen - eller aften pust...

Vi prøvede det for nogle år siden, men frederic kan ikke undvære medicin'en og får max dosis af både den forebyggende og anfaldsmedicin.

Anmeld

14. juni 2014

tweety2060

Snak med det børneambulatorie i er tilknytte Og hør dem ad... Det er Jo forebyggende og længe om at virke optimalt....

Anmeld

14. juni 2014

Laulund87

Her stopper vi bare når det bliver sommer og ser hvordan det går. Har aldrig brugt nedtrapning.

Lige nu bruger vi hverken flixotide, airomir eller singulair

Synes klart du skal snakke med børneamb. Vi gør ikke noget uden at snakke med dem eller børneklinikken.

Anmeld

15. juni 2014

Mor1986

NessaXenia skriver:

Har hun også AB her om sommeren?

Altså ikke sidste år, men hun hoster stadig lidt. Og det er værre ved græs pollen" det er hun så blevet allergisk overfor nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.