Hvorfor???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

473 visninger
7 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Lise

Er Simon stadig vågen??? Har forsøgt i en time at få ham til at falde i søvn, men det er en umulighed. Vi har tage den ene side af sengen, da han nu kan klatre over kanten, så han løber ud så snart man løsner grebet på ham. Grrrr, den dumme unge

Og jeg er alene hjemme i aften og nat, og jeg kunne sove på stedet

Nu sidder han på stuegulvet og leger og er fuld af energi!!!

Sker der noget ved at jeg gi'r ham 5 mg stedsolid?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Joan ( Smallie )

Lise skriver:

Er Simon stadig vågen??? Har forsøgt i en time at få ham til at falde i søvn, men det er en umulighed. Vi har tage den ene side af sengen, da han nu kan klatre over kanten, så han løber ud så snart man løsner grebet på ham. Grrrr, den dumme unge

Og jeg er alene hjemme i aften og nat, og jeg kunne sove på stedet

Nu sidder han på stuegulvet og leger og er fuld af energi!!!

Sker der noget ved at jeg gi'r ham 5 mg stedsolid?

puha det lyder hårdt.
Ja Niels har også en træls periode men det er mest til spisetid han er rigtig pyl. Når han bliver lagt i seng så ligger han sig heldigvis til at sove.
Vi har også taget fronten af hans seng så han selv kan komme ud. Men drengen bliver sku i hans seng. Vi har ikke været oppe og ligge ham i seng en eneste gang. Han er sku underlig min lille dreng.

Joan

Anmeld

13. august 2009

linemus

Øv, hvor surt. Længe leve tremmesengen 

Anmeld

13. august 2009

Rasmine

Ja, nu er jeg jo én af dem der i dagligdagen kommer ud for at give steso, ved kramper etc.
Så giv ham hellere 10-15-20 mg, just in case.

Hilsen en steso kender!

Anmeld

14. august 2009

Muffinmus

Aner ikke hvad der sker..William plejede at være så god til bare at lægge sig ned, hygge snakke med sig selv 5 min og så svo han..
Nu står han op i sengen hele tiden og råber op op op hele tiden, jeg viiiil oooop!!
Eller mor mor mor kom kom
Eller syngeer eller bare græder.
Det kan han så gøre fra kl 19-21 næsten..totalt irriterende at man skal rende op og ned af trapperne for at lægge ham ned med puden(som han i øvrigt smider ud over kanten).
Nøj vi er trætte af det nu...nuhar han været sådan i snart 2 uger og han er møg træt hver morgen fordi han slet ikke får den søvn han plejer at få.

Anmeld

14. august 2009

Sweet1978

Det kommer gi det tid, vi skiftede jo som bekendt til junior seng d. 18/7 og det har også været lidt af en rejse med mange metoder i brug, først stod vi udenfor døren klar til at sig i seng godnat.  Min kæreste var desværre lidt for skrap så hun fik en dårlig oplevelse med sengen og gik helt i panik over at skulle sove. Så jeg vendte bøtte og lå hos hende til hun sov det virkede men var bare træls for mig, også fordi det var svært at komme op væk uden hun vågnede. Så trappede vi ned til jeg bare sad på kanten, nemmere at komme op, men et par aftener var hun bare så fuld af energi - reaktioen var helt anderledes og kampen var nyttesløs så hun kom ned og legede en halv til en hel time efter behov og så virkede planen. Men det adførte så at "bare jeg kæmper længe nok, er stædig kommer jeg ned og lege" nej min ven det gør du ikke så det gik fra at tage 15-20 minutter at sidder der til en time plus at hun så den sidste dag vågnede inden jeg nåede døren. Nej tænkte jeg nu slutter legen så jeg sagde du bliver liggende godnat og gik den aften var vi oppe 1 gang. Og nu er det tre nætter siden og vi lægger hende 1 - 2 gange ellers ligger hun bare og hygger til hun falder i søvn, som i tremmesengen.

Det har altså taget under en måned men nu kører det som vi gerne vil og jeg har min aften nogenlunde for mig selv, som jeg har behov for efter hun har krævet hele dagen. Tro på det, det kan lykkes

Anmeld

15. august 2009

Grynt

Altså som pædagog vil jeg også anbefale den absolutte pædagogiske korrekte måde at lægge dit barn til at sove......men nu er jeg altså ikke på arbejde og kan varmt anbefale her i weekenderne en ½ stesso og en guldbajer

Det er et par dage siden du skrev dette indlæg, så hvordan er det så gået? Kan du få ungen til at sove eller er du også faldet hen?

Knus

Anmeld

15. august 2009

Lise

Tak for svar

Sweet - tak for historien. Dejligt at læse at lidt udholdenhed betaler sig... Og vi vil prøve at holde ud...

Tina - hvad er SÅ den korrekte pædagogiske måde at putte sit barn på? Mit sind er jo blottet for pædagogik, så jeg aner hverken fra eller til...

Jamen, det er gået ok. Når Christian putter går det bedre end når jeg gør. Den anden aften endte med at jeg efter en halv times leg (21:30-22) sagde SÅ, nu skal du i seng, hvilket fik knægten til at smide armene i vejret og råbe YEAAH, og så sagde han godnat til fjernsyn og legetøj. Han syntes så at i seng, var i min seng, og det blev det så. Han sov indenfor 5 min.

Igår puttede Christian ham. Han faldt selv i søvn på sengekanten, og sov en halv time med barnet, mens jeg så Bridget Jones - så det gik glimrende

Idag er han og hans fætter på 3 år blevet passet hos deres tante, og så har han ikke fået middagslur. Her til aften skulle jeg køre Chrstian og en kammerat ind tl Kbh, og på vejen tilbage faldt han i søvn i bilen, og så bar jeg ham ind i seng. Og det gik fint...

Men hver nat så kommer han dappende ind til os og vil putte i smørhullet. Vi har talt om vi skal lade ham gøre det, eller om vi skal følge ham tilbage. Men man orker det bare ikke kl 3:07, vel?! Andre der har sådanne unger der kommer rendende midt om natten? Hvad gør i?

Lise

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.