Dampbørn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. juni 2014

lineog4

Jeg kan huske da min den store pige var lille, havde hun en lille veninde - forskellen var tydelig mellem de to opdagede jeg en dag jeg skulle have veninden med hjem alene. Alt veninden startede på blev givet op efter to sekunder og nyt blev hevet frem - det var begejstring, op i hånden og smidt, begejstring, op i hånden, smidt. Hun var oppe i reolen bogstaveligt før jeg nåede at sige øhhh....
Hun blev senere diagnosticeret med ADHD...

Min den mindste er også bevægelig, han hopper konstant, han taler konstant, han går ind i alt, har blå mærker over det hele - men han kan fastholde begejstringen ved en ting i en lille tid, han kan høre en bog, han nusses i ro og jeg er overhovedet ikke bekymret for han er som børn nu er i bevægelse. Min store dreng derimod har fra lille kunne sidde alene i sofaen med en bog (nu med jumbobog) i op til en time og ja sammenlignet med ham er lillebror da lidt voldsom....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

S*DD

At have adhd handler langt fra kun om at være hyperaktiv. Hyperaktivitet er kun en ud af mange symptomer der skal være tilstede ved adhd. 

Man kan sige det sådan at med mennesker med adhd, at der er støj på linjen, så de ikke kan opfange signaler på samme måde som normaltfungerende.. 

Som du skriver ud fra de få ord, så lyder din dreng til at være dejlig sund. Og i hans alder handler det om at bruge sine sanser og få udforsket dem på alle tænkelige måder. 

I den alder undersøger man årsag og sammenhæng i Verden omkring sig. 

Anmeld

14. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Stolt Mor skriver:

Tak for svaret, det var min søsters veninden som sagde han har damp, og det såre mig meget. men har snakket med min søster og har forklar at han bare er en vild dreng og nysgerrig .  alligevel det ramt mit hjerte . 

Tror du ikke, det har været ment i sjov? Det er mange år siden, man officielt brugte udtrykket DAMP - i dag hedder det jo ADHD - men nogle mennesker bruger "dampbarn" i sjov om en vildbasse med krudt bagi. 

Anmeld

14. juni 2014

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
lineog4 skriver:

Jeg kan huske da min den store pige var lille, havde hun en lille veninde - forskellen var tydelig mellem de to opdagede jeg en dag jeg skulle have veninden med hjem alene. Alt veninden startede på blev givet op efter to sekunder og nyt blev hevet frem - det var begejstring, op i hånden og smidt, begejstring, op i hånden, smidt. Hun var oppe i reolen bogstaveligt før jeg nåede at sige øhhh....
Hun blev senere diagnosticeret med ADHD...

Min den mindste er også bevægelig, han hopper konstant, han taler konstant, han går ind i alt, har blå mærker over det hele - men han kan fastholde begejstringen ved en ting i en lille tid, han kan høre en bog, han nusses i ro og jeg er overhovedet ikke bekymret for han er som børn nu er i bevægelse. Min store dreng derimod har fra lille kunne sidde alene i sofaen med en bog (nu med jumbobog) i op til en time og ja sammenlignet med ham er lillebror da lidt voldsom....

Men - nogle børn med ADHD kan sagtens fordybe sig - der kan være så mange andre, ikke så synlige, symptomer. Min datter på 20 fik diagnosen sent, som 16-årig, og vi havde slet ikke tænkt i de baner, snarere ADD. Ved hende gav det sig udslag i depressivitet, fordi hun mangler det berømte filter og hele tiden er påvirket af ALLE sanseindtryk omkring sig - i et klasseværelse ville hun være hyperopmærksom på, at Emma kløede sig på et myggestik, Signe var ked af noget,  Nina og Søren var uvenner, Louise muligvis sendte hende onde blikke, der var en fugl udenfor - og at læreren var i gang med at gennemgå brøker og hov! - vist havde fået en ny t-shirt. Hun var altid på "overarbejde", men kunne godt fordybe sig i en aktivitet - men det var på trods af alt det andet, der også skulle fordøjes og tænkes over. 

Hun klarer sig fint i dag og tager ikke medicin, men når hun kommer hjem fra arbejde, klasker hun helt sammen og er nok 100 gange mere træt mentalt end andre. 

Anmeld

14. juni 2014

Lullaby

Min datter Yazmin har adhd. Hun kan godt fordybe sig i feks male men der skal være ro. Hvis der er andre der vimser rundt så kan hun ikke. Hun har svært ved at styre sin krop. Sit temperament. Kan ikke overskue mange opgaver og oprydning hvis det er forskellige ting der skal ryddes op. Hun kommer tit I konflikter fordi hun ikke kan aflæse de andre og deres stopklodser.
Hun er lige blevet 6.

Anmeld

15. juni 2014

AnthonsMor

Stolt Mor skriver:

Ved ikke min søn er 1 år og 11mdr han er snart 2år.

sådan er han : Han er klog, han forstår hvad vi siger, han er god til at kopier os og husker efte par timer, han hopper hele tiden , danser, han slår tit men stopper når jeg siger må ikke, han er meget vild, glad/ smiler/ vinker til folk, ikke genrer , modig, nysgerrig , spørge tingen hvad det hedder, kan godt en gang imellem sidde rolig . 

Lyder det her en dampbarn???

Ej.. Det lyder som en dreng der trives, har det godt og bare er glad for livet!

Alle børn under 5 burde næsten diagnosticeres med ADHD, hvis din drengs "adfærd" er noget lignende ADHD

Han lyder til, at være en perfekt sund dreng!

Anmeld

15. juni 2014

M &.I

Ja det synes jeg også , han er totalt aktiv og energisk dreng, han er så god til at gøre ligesom os, og han husker det altid, han hjælper os og vil være med til det, han er også nysgerrig over hvad vi siger hvordan vi bevæger , også når der er folk , han snakker med dem og vinker, smiler og peger på tingen. 

Han elsker at hoppe meget og danser. Han er ikke bange eller genere for folk. 

Anmeld

15. juni 2014

AnthonsMor

Stolt Mor skriver:

Ja det synes jeg også , han er totalt aktiv og energisk dreng, han er så god til at gøre ligesom os, og han husker det altid, han hjælper os og vil være med til det, han er også nysgerrig over hvad vi siger hvordan vi bevæger , også når der er folk , han snakker med dem og vinker, smiler og peger på tingen. 

Han elsker at hoppe meget og danser. Han er ikke bange eller genere for folk. 

Hvordan kan det så være, at du mistænker ADHD?

Anmeld

15. juni 2014

M &.I

AnthonsMor skriver:

Hvordan kan det så være, at du mistænker ADHD?

Jeg har aldrig tænkt på det , og ved ikke hvordan det ser ud. min søsters veninden sagde det fordi hendes fætter har. Hun har jo kun set min søn en gang!!!!

det kom som er chok for mig og tænkt at spørger jer. 

Anmeld

15. juni 2014

*Mor Til Albert*

Stolt Mor skriver:

Ved ikke min søn er 1 år og 11mdr han er snart 2år.

sådan er han : Han er klog, han forstår hvad vi siger, han er god til at kopier os og husker efte par timer, han hopper hele tiden , danser, han slår tit men stopper når jeg siger må ikke, han er meget vild, glad/ smiler/ vinker til folk, ikke genrer , modig, nysgerrig , spørge tingen hvad det hedder, kan godt en gang imellem sidde rolig . 

Lyder det her en dampbarn???

ADHD er mere end bare hyperaktivitet. Der er andre faktorer der også skal spille ind og man udreder normalt først børn omkring 6-7 års alderen. Tag du den med ro og nyd at du har et barn der kan lide at bevæge sig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.