Tid til en lille opdateringsrunde? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. juni 2014

Ka+Ma=Be

Aagaard skriver:

Jeg kikker da lidt med herinde stadig engang i mellem :-)

Hjemme hos os er livet hårdt, desværre.

Jeg er efter 10 års samliv, med Miljas far blevet, single.
N og jeg er gået fra hinanden og N flytter i løbet af de næste måneder. N er meget syg af psoriasisgigt og har frygtelig ondt og deraf kort lunte og han kan ikke være ret meget for hverken Milja eller jeg - faktisk heller ikke for ham selv. Jeg har rigtig svært ved at håndterer tabet af vores drøm, af min mand, min bedste ven og kan slet ikke se et så hæmmet liv, hvor det altid vil være mig der skal tage det tunge læs, i øjnene.
Heldigvis er vi enige - N kan godt se at jeg går og får depressioner af det her og at vi skal fra hinanden inden Milja har to forældre som ikke fungerer. Det vil desuden betyde at N måske kan komme til at gå all in på at få trænet og få det bedre og så være far, ordenligt og 100% når han så er det et par eftermiddage om uge (han kan ikke klare en hel dag alene uden at få så ondt at han ikke kan koncentrerer sig om andet end at være i sit eget skind)

Vi har været nødt til at flytte fra vores lille dejlige hus (pga at N's demitant-sygedagpengesats kunne ikke få det til at køre rundt og turde ikke satse på at han aldrig røg på kontanthjælp efter sygedagpengende løb ud) og i lejlighed på 3. sal - vi flyttede i marts og nu fytter N i løbet af kort tid.

NU kommer der snart noget godt :-)
Milja starter i børnehave imorgen - en dejlig naturbørnehave og hun vil elske det - hun starter lidt tidligt - 2 år og 8 måneder, men der var en plads og vi ville bare SÅ gerne have den til hende. Dagplejepædagogen og Miljas dagpleje mor, samt vores fornemmelse var enige om at det kan hun godt klare og hun starter derfor imorgen. Jeg tager med hende hele dagen og N kommer omkring middag og bliver så længe han kan og køre så hjem.
Vi arbejder intenst på at blive blefri, men det vare lidt endnu før hun er der - Børnehave, spicielt naturbørnehave og ble er bare ingen go kombi, så den skal af så hurtigt som muligt.

Sutten - den har vi ingen aktuelle planer om at prøve at lægge, både fordi der sker nok lige nu og fordi, hun kan være svær at få til at slappe af uden, hun har af en eller anden årsag stadig et stort suttebehov og putter stadig alt i munden - hun kan heller ikke se hvad der er i vejen med at spise sand....

Derudover er hun en dejlig, robust (heldigvis) pige, som elsker livet og er en kæmpe glæde i hverdagen. Hun elsker dyr og naturen, klatre i træer og løbe - hun elsker også kjoler, bamser og at lege skovtur med mad og service fra hendes legekøkken.

Hun snakker godt og i hele sammenhængende sætninger - dog uden r andre steder end i endelser....  så her (r)egner det, mors ynglings fave er ød og hun har sit tøj i eolen.
Hun har først lige lært farverne og vi har haft det sjovt på hendes bekostning ved engang imellem at spørge hende hvilken fare rødpeberfrugt har og moret os når hun svare blå (det var i langtid hendes default svar når vi spurgte hvilken farve noget havde)

Vi har lige skrottet middagsluren og hold da op det er rart - nu tager det max max ½ time at putte hende hvor det før nemt kunne tage 2 timer - hun er ikke fan af søvn og har aldrig været det. Hun sover lige så mange timer i døgnet som før 11-12 timer som nu så ligger fra kl 19-kl 6-7 stykker før var det mellem 21-6 og omrking 1½ time til middag - faktisk sover hun jo så mere nu, uden luren.....

Hmmm det var vidst alt jeg kunne virde ud af det nu - det blev også langt - sorry :-D

Hold da op en masse - jeg kan godt forstå,  at du synes, det er hårdt.

Men det er da dejligt at høre at din datter stortrives og udvikler sig. Det lyder til, at hun vil elske naturbørnehaven

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. juni 2014

Aagaard

Ka+Ma=Be skriver:

Hvor er det dejligt at høre fra jer og læse om alle de skønne septemberbørn!

Her går alting også alt for stærkt Benjamin snakker som et vandfald og har generelt altid fuld fart på. Han er modig og så alligevel en kylling han elsker vandland, legeland og rutsjebaner, men en karrusel skal man fandme ikke sætte ham op på  Han er kærlig og omsorgsfuld og så absolut ikke nærig med kys og kram  Dem får alle. Og som i andre skriver er han i selvstændighedsalderen, vil gerne bestemme og prøve grænser.

Han skal i vuggestue 1. Juli - så det er lige om lidt  På den ene side meget underligt og så alligevel ikke. Vi har en meget lille institution med én vuggestuestue og én børnehavestue, så Benjamin er i forvejen meget i børnehaven - både til frokost og på tur.

I vuggestuen er de ved at sløjfe hans lur, men her hjemme gør vi ikke noget ved den endnu.  Han har stadig behov for den, men vi ved også godt, at så snart han kommer i børnehave, så har han ikke tid til at sove 

Sutten gav vi til suttetræet i starten af maj måned - det er bare gået så godt man glemmer ufattelig hurtigt, at han har brugt den i over 2,5år.

Bleen har vi dog heller ikke gjort noget ved endnu, det bliver for vores vedkommende også i sommerferien  er MEGET spændt på hvordan det kommer til at gå 

Her er der hverken bryllup eller flere børn, men det er også helt ok 

Så er jeg blevet fastansat i min stilling som ergoterapeut, som jeg har været i, i 1,5 år - det er bare skønt

Og så tror jeg heller ikke, at jeg har så meget mere at tilføje  

det er så skægt at se at alle nævner temperament på en eller anden måde - det skinder meget igenmen at det er noget med denne alder ungerne har nu.

Anmeld

15. juni 2014

Aagaard

Ka+Ma=Be skriver:

Hold da op en masse - jeg kan godt forstå,  at du synes, det er hårdt.

Men det er da dejligt at høre at din datter stortrives og udvikler sig. Det lyder til, at hun vil elske naturbørnehaven

Fra nu af skal det vende og livet bliver bedre og lettere - måske der ovenikøbet er mulighed for at jeg kan få samlet hovedet igen og genoptaget mit studie, måske ovenikøbet på fuldtid. Jeg læser biologi.

Ja, den børnehave er lige hende - men NØJ der er langt fra vores børn til dem er skal til og i skole! HOLD op det der store!
Det ser knap så vildt ud for dem der starter efter sommerferien - der er de største børn jo kommet i skole.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.