Tid til en lille opdateringsrunde? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.883 visninger
12 svar
25 synes godt om
13. juni 2014

Ka+Ma=Be

Hej piger

Tænkte, om ikke dem af jer der er tilbage har lyst til at give en lille update?

Hvordan går det? Er jeres børn startet i børnehave? Blevet blefri, sutfri? Hvordan former deres personlighed sig? Hvordan er familielivet? Nogle der er blevet gift/skilt/single/nykæreste, flyttet, fået flere børn? Uddannet, arbejde? Ja bare kom med det hele

Kram

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

14. juni 2014

L&V

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger

Hvordan går det? Er jeres børn startet i børnehave? Blevet blefri, sutfri? Hvordan former deres personlighed sig? Hvordan er familielivet? Nogle der er blevet gift/skilt/single/nykæreste, flyttet, fået flere børn? Uddannet, arbejde? Ja bare kom med det hele

Kram

Jeg er med. Godt at ha dig tilbage.

Laura starter i bhv til august det bliver rigtig godt til hende. Hun er sjper klar og trænger til nye udfordringer.
Hun har ik brugt ble i et godt stykke tid nu og sutterne ryger til jul. Hun bruger dem kun til at sove med men er meget knyttet til dem så er lidt spændt.
Jeg selv starter op på job igen til august efter knap 3år på barsel/ sygemeldt. Nåede næsten ik at starte mellem de to. Det bliver ben hårdt og sku igan igen og forene 37timer med familielivet med 2 små men sådan er det jo bare.
Mine rollinger nyder livet som søskende og har så meget glæde af hinanden så selv om jeg føler mig gammel om aftenen er beslutningen om tætte søskende det hele værd.

Laura er en pige med et meget stort ordforråd og mestre generalt sproget til ug. Hun er generalt godt med fremme og er meget hjælpsom. Der er masser af kærlighed i hende men bestemt også det vildeste temperament. Vi har fundet ud af at hun er særlig sensitiv og det giver os lidt udgordringer i tiden da lyde, konsistenser og tekstere kan ødelægge hende på et split sek. Det er lidt hårdt ved os alle i tiden men vi ska os lige finde vores plads i det hele.

Hun har den fedeste humor og ironi er hun helt med på og vi får så mange gode grin lige i tiden.

Ja det var hvis det jeg kunne diske op med
Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

14. juni 2014

Troldemommi

Fin ide

Johanne skal starte i børnehave til oktober sammen med hele tre veninder så det skal nok gå

Hun blev storesøster i september 2013 og hun klarer omvæltningerne så flot, lillebror er bare det bedste i verden og de kys og kram han får hver dag er ikke få

Hun taler flydende men når hun bliver for ivrig kan hun komme til at stamme lidt, det er ikke noget vi er urolige for da hendes far gjorde det samme i hendes alder.

Hun bruger stadig ble men i sommerferien skal den væk, vi tager den ofte af hende for at smugøve med hende og dermed give hende nogle succesoplevelser hun brugte sut som spæd i 8 dage så var den ikke spændende mere og det er det samme med lillebror (mærkeligt )

Hun er hårdt ramt af den der selvstændighedsalder for tiden, nogen gange skal jeg tælle til 10 andre gange 20 men jo hun er ellers en meget kærlig pige

Hun giver mig grå hår før tid, men for fanden hvor ville jeg være fortabt uden mit lille vrøvlehoved

Hun skaber sig når hun skal fotograferes, men vil jo gerne i sidste ende, men her har i hende

Monica

Anmeld

14. juni 2014

morpåthurø

Ka+Ma=Be skriver:

Hej piger

Kram

Hej.

Jeg er her også stadig... >Ind i mellem i hvert fald.

Marius starter i børnehave til oktober og det bliver godt for han er bare så klar.

Han udvikler sig med lynende hast og bliver bare så stor. Han er hverken ble fri eller suttefri endnu, men nu begynder vi at arbejde på bleen. Det er DP også med på.

Her er sket rigtig meget, da vi er flyttet i december og Marius er skiftet dagpleje hvor han har haft svært ved at falde til. Vi har købt en campingplads og Marius's hverdag er meget forandret. Også derfor vi ikke har gjort så meget i forhold til ble og sut endnu. 

Marius er en meget selvstændig ung mand gør absolut kun hvad der passer ham og ellers vælter verden,. Men samtidig har vi selvfølgelig rigtig mange sjove glade stunder...

Pt. siger han hele tiden "Ulovligheder... Jeg må trække mig tilbage på naturens vegne"  (til de som ikke ved det er det fra de nye Far til Fire film som er totalt in hos os) 

Og til sidst et par el 3 billede af mindstebanditten. Det ene billede er lige med brødrene... Og måtte jo sande at jeg ikke rigtig har fået taget særlig mange billede af min dreng de sidste måneder

Anmeld

14. juni 2014

L&V

morpåthurø skriver:

Hej.

Jeg er her også stadig... >Ind i mellem i hvert fald.

Marius starter i børnehave til oktober og det bliver godt for han er bare så klar.

Han udvikler sig med lynende hast og bliver bare så stor. Han er hverken ble fri eller suttefri endnu, men nu begynder vi at arbejde på bleen. Det er DP også med på.

Her er sket rigtig meget, da vi er flyttet i december og Marius er skiftet dagpleje hvor han har haft svært ved at falde til. Vi har købt en campingplads og Marius's hverdag er meget forandret. Også derfor vi ikke har gjort så meget i forhold til ble og sut endnu. 

Marius er en meget selvstændig ung mand gør absolut kun hvad der passer ham og ellers vælter verden,. Men samtidig har vi selvfølgelig rigtig mange sjove glade stunder...

Pt. siger han hele tiden "Ulovligheder... Jeg må trække mig tilbage på naturens vegne"  (til de som ikke ved det er det fra de nye Far til Fire film som er totalt in hos os) 

Og til sidst et par el 3 billede af mindstebanditten. Det ene billede er lige med brødrene... Og måtte jo sande at jeg ikke rigtig har fået taget særlig mange billede af min dreng de sidste måneder

Han bliver da bare smukkere og smukkere.. Arh men de øjne der dem kan man da svømme væk i wow

Anmeld

15. juni 2014

morpåthurø

Lækkermåsen og vildbassens mor skriver:

Han bliver da bare smukkere og smukkere.. Arh men de øjne der dem kan man da svømme væk i wow

Tak 

Han er en rigtig lille charmer!!

Anmeld

15. juni 2014

TrineMine86

Jeg vil også være med 

Magnus vokser med lynets hast (ved ikke hvorfor han har så travlt med at blive stor ) hans store str er nogle gange en udfordring fordi folk forbinder ham med børn helt op til skolealder start  han bruger også str 104/110 i tøj og str 28 i sko ��  men han er jo kun 2.7 år.. 

Magnus er en dreng med enorm meget humor, han husker som en elefant og så er han bare en utrolig forsigtigper.. 

Han har stadig svært ved at være for meget væk fra hjemmet og er kun i dp ml 24/28 timer om ugentlig, han vågner stadig hver nat, han er jo særlig sensitiv også, og bearbejder indtryk om natten.. Af den grund kan det også være vi venter med børnehave til januar.. 

Han har taget vores hjerter med storm og jeg er helt vildt forelsket i min dejlige dreng 

Thomas og jeg skal giftes om under 3 uger (D 5/7), vi glæder os helt vildt  Derudover prøver vi desperat på at gøre Magnus til storebror, men det vil ikke rigtig lykkedes, vi har forsøgt i over 1 år nu.. 

Det var vidst lidt om os 

Anmeld

15. juni 2014

morpåthurø

Hvor er det nogle dejlige billeder af skønne børn. De blir da bare store 

Anmeld

15. juni 2014

Aagaard

Jeg kikker da lidt med herinde stadig engang i mellem :-)

Hjemme hos os er livet hårdt, desværre.

Jeg er efter 10 års samliv, med Miljas far blevet, single.
N og jeg er gået fra hinanden og N flytter i løbet af de næste måneder. N er meget syg af psoriasisgigt og har frygtelig ondt og deraf kort lunte og han kan ikke være ret meget for hverken Milja eller jeg - faktisk heller ikke for ham selv. Jeg har rigtig svært ved at håndterer tabet af vores drøm, af min mand, min bedste ven og kan slet ikke se et så hæmmet liv, hvor det altid vil være mig der skal tage det tunge læs, i øjnene.
Heldigvis er vi enige - N kan godt se at jeg går og får depressioner af det her og at vi skal fra hinanden inden Milja har to forældre som ikke fungerer. Det vil desuden betyde at N måske kan komme til at gå all in på at få trænet og få det bedre og så være far, ordenligt og 100% når han så er det et par eftermiddage om uge (han kan ikke klare en hel dag alene uden at få så ondt at han ikke kan koncentrerer sig om andet end at være i sit eget skind)

Vi har været nødt til at flytte fra vores lille dejlige hus (pga at N's demitant-sygedagpengesats kunne ikke få det til at køre rundt og turde ikke satse på at han aldrig røg på kontanthjælp efter sygedagpengende løb ud) og i lejlighed på 3. sal - vi flyttede i marts og nu fytter N i løbet af kort tid.

NU kommer der snart noget godt :-)
Milja starter i børnehave imorgen - en dejlig naturbørnehave og hun vil elske det - hun starter lidt tidligt - 2 år og 8 måneder, men der var en plads og vi ville bare SÅ gerne have den til hende. Dagplejepædagogen og Miljas dagpleje mor, samt vores fornemmelse var enige om at det kan hun godt klare og hun starter derfor imorgen. Jeg tager med hende hele dagen og N kommer omkring middag og bliver så længe han kan og køre så hjem.
Vi arbejder intenst på at blive blefri, men det vare lidt endnu før hun er der - Børnehave, spicielt naturbørnehave og ble er bare ingen go kombi, så den skal af så hurtigt som muligt.

Sutten - den har vi ingen aktuelle planer om at prøve at lægge, både fordi der sker nok lige nu og fordi, hun kan være svær at få til at slappe af uden, hun har af en eller anden årsag stadig et stort suttebehov og putter stadig alt i munden - hun kan heller ikke se hvad der er i vejen med at spise sand....

Derudover er hun en dejlig, robust (heldigvis) pige, som elsker livet og er en kæmpe glæde i hverdagen. Hun elsker dyr og naturen, klatre i træer og løbe - hun elsker også kjoler, bamser og at lege skovtur med mad og service fra hendes legekøkken.

Hun snakker godt og i hele sammenhængende sætninger - dog uden r andre steder end i endelser....  så her (r)egner det, mors ynglings fave er ød og hun har sit tøj i eolen.
Hun har først lige lært farverne og vi har haft det sjovt på hendes bekostning ved engang imellem at spørge hende hvilken fare rødpeberfrugt har og moret os når hun svare blå (det var i langtid hendes default svar når vi spurgte hvilken farve noget havde)

Vi har lige skrottet middagsluren og hold da op det er rart - nu tager det max max ½ time at putte hende hvor det før nemt kunne tage 2 timer - hun er ikke fan af søvn og har aldrig været det. Hun sover lige så mange timer i døgnet som før 11-12 timer som nu så ligger fra kl 19-kl 6-7 stykker før var det mellem 21-6 og omrking 1½ time til middag - faktisk sover hun jo så mere nu, uden luren.....

Hmmm det var vidst alt jeg kunne virde ud af det nu - det blev også langt - sorry :-D

Anmeld

15. juni 2014

Ka+Ma=Be

Hvor er det dejligt at høre fra jer og læse om alle de skønne septemberbørn!

Her går alting også alt for stærkt Benjamin snakker som et vandfald og har generelt altid fuld fart på. Han er modig og så alligevel en kylling han elsker vandland, legeland og rutsjebaner, men en karrusel skal man fandme ikke sætte ham op på  Han er kærlig og omsorgsfuld og så absolut ikke nærig med kys og kram  Dem får alle. Og som i andre skriver er han i selvstændighedsalderen, vil gerne bestemme og prøve grænser.

Han skal i vuggestue 1. Juli - så det er lige om lidt  På den ene side meget underligt og så alligevel ikke. Vi har en meget lille institution med én vuggestuestue og én børnehavestue, så Benjamin er i forvejen meget i børnehaven - både til frokost og på tur.

I vuggestuen er de ved at sløjfe hans lur, men her hjemme gør vi ikke noget ved den endnu.  Han har stadig behov for den, men vi ved også godt, at så snart han kommer i børnehave, så har han ikke tid til at sove 

Sutten gav vi til suttetræet i starten af maj måned - det er bare gået så godt man glemmer ufattelig hurtigt, at han har brugt den i over 2,5år.

Bleen har vi dog heller ikke gjort noget ved endnu, det bliver for vores vedkommende også i sommerferien  er MEGET spændt på hvordan det kommer til at gå 

Her er der hverken bryllup eller flere børn, men det er også helt ok 

Så er jeg blevet fastansat i min stilling som ergoterapeut, som jeg har været i, i 1,5 år - det er bare skønt

Og så tror jeg heller ikke, at jeg har så meget mere at tilføje  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.