Victoria2013 skriver:
Øv er ved at være træt af det her. Det gik ellers så godt- jeg tog 20 kg på mens jeg var gravid, og 5 mdr efter fødslen havde jeg tabt det hele 
Men så kom december/julemåneden med alle de lækkerier og hyggerier det involverer. Så blev det januar, som var kold og mørk og kedelig og jeg fik ingen ture gået med barnevognen og var bare hjemme. Så kom februar og min barsel sluttede - hvorefter jeg blev ledig og kæresten var hjemme på barsel. Kæresten kan godt lide "guf" (søde sager/chips osv) og er typen der IKKE rigtig tager på af det. Så vi har bare haft det hjemme hele tiden siden.
Plus der er sket en hel masse ting her i foråret, såsom at jeg har været syg og prinsessen har været virkelig syg og på hospitalet... udover alle de helligdage og familiehygge med kage og anden lækker mad dét involverer. Nu har jeg taget i hvert fald 5-6 kg på igen, hvis ikke mere og syntes bare den fortsætter opad 
Var lige så glad for at jeg kunne passe mit tøj fra før jeg blev gravid, var ude og shoppe lækkert nyt tøj og nye bukser og nu er mine lår for store igen og min talje forsvinder og jeg kan ikke passe mit tøj 
Hvordan pokker får man efter-barsels-kiloene af igen? Jeg har før tabt mig med madlog, men ved bare ikke om jeg kan holde det nu... og syntes hver gang jeg vil tage en kold tyrker fra søde sager, så kommer der noget i vejen. Jeg ved godt jeg bare er fuld af dårlige undskyldninger, men har brug for lidt rigtig motivering...
I de perioder, hvor min motivation har manglet, har været de perioder, hvor jeg har været hård ved mig selv. Hvor jeg har tænkt at jeg burde tage mig sammen og det er for dårligt at jeg ikke gør det, at nu har jeg igen ædt noget forkert, og at jeg ser tyk ud, uanset hvad for noget tøj, jeg har på, og bla bla bla. Så gør jeg mig selv ked af det, og det styrker overhovedet ikke lysten til at være god ved mig selv.
Jeg har haft succes med at se mit vægttab som en opgave, der skal løses. Søgt information og inspiration, sorteret i det og brugt det bedste. Jeg har tænkt positivt om min insats og juplet, når der røg et kilo mere - i stedet for at have dunket mig selv i hovedet over at der kun røg var et enkelt kilo.
Og så handler det ikke kun om kost og motion, men også om søvn, lys, frisk luft, at omgive sig med mennsker der giver en noget positivt, egenomsorg, og at undgå den negative stress. Stress og for lidt søvn, er vægttabets værste fjender, og man må sige at du har været igen en stresset tid med et barn på hospitalet.
Og så en anden vigtig del; jeg begyndte at kunne mærke en væsentlig forskel i kroppen, når jeg spiste noget, som ikke er godt for mig. Til en påskefrokost spiste jeg et stykke kage, fik hjertebanken, blev dvask og uoplagt. Jeg har vænnet min krop så meget til ordenlig mad, at jeg får det fysisk dårligt at sukker og hvidt hvede - og nu har jeg bare endnu mindre lyst til det, savner det faktisk slet ikke.
Jeg har tidligere spist og drukket noget usundt lækkert, når jeg skulle være god ved mig selv. Men det havde jeg helt misforstået, for jeg var ikke god ved mig selv. Jeg er god ved mig selv, når jeg giver min krop, hvad den har brug for, så får jeg energi, overskud og hverdags-lykke.
Jeg tænker også på, at du har tabt dig mange kilo, hvilket jo er sindssygt flot, men endnu flottere synes jeg det er, at du er i gang med (i hvert fald i tankerne, som jo er første skridt) at få gjort has på de kilo, der har sneget sig på igen, inden du har taget det hele på igen. Men du har gjort det en gang, så kan du igen. Prøv at søge information om vægttab og vælg en retning, der tiltrækker dig.
Rigtig meget held og lykke.