Motivationen mangler...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.458 visninger
11 svar
8 synes godt om
13. juni 2014

Victoria2013

Øv er ved at være træt af det her. Det gik ellers så godt- jeg tog 20 kg på mens jeg var gravid, og 5 mdr efter fødslen havde jeg tabt det hele 

Men så kom december/julemåneden med alle de lækkerier og hyggerier det involverer. Så blev det januar, som var kold og mørk og kedelig og jeg fik ingen ture gået med barnevognen og var bare hjemme. Så kom februar og min barsel sluttede - hvorefter jeg blev ledig og kæresten var hjemme på barsel. Kæresten kan godt lide "guf" (søde sager/chips osv) og er typen der IKKE rigtig tager på af det. Så vi har bare haft det hjemme hele tiden siden. 

Plus der er sket en hel masse ting her i foråret, såsom at jeg har været syg og prinsessen har været virkelig syg og på hospitalet... udover alle de helligdage og familiehygge med kage og anden lækker mad dét involverer. Nu har jeg taget i hvert fald 5-6 kg på igen, hvis ikke mere og syntes bare den fortsætter opad 

Var lige så glad for at jeg kunne passe mit tøj fra før jeg blev gravid, var ude og shoppe lækkert nyt tøj og nye bukser og nu er mine lår for store igen og min talje forsvinder og jeg kan ikke passe mit tøj 

Hvordan pokker får man efter-barsels-kiloene af igen? Jeg har før tabt mig med madlog, men ved bare ikke om jeg kan holde det nu... og syntes hver gang jeg vil tage en kold tyrker fra søde sager, så kommer der noget i vejen. Jeg ved godt jeg bare er fuld af dårlige undskyldninger, men har brug for lidt rigtig motivering... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Røverdatter

Jeg sørger for at cykle så meget som muligt (jeg bor 4 km. fra min skole).

Og jeg løber hver anden dag - bare tre km. Det er virkelig rart at sparke sig selv i gang!

Jeg bruger min hoolahoop ring meget!! Den er virkelig god - altså en fitness-én af slagsen når jeg bruger den to gange om dagen hver dag, kan jeg se forskel efter to uger! Det er ret vildt. Mine mavemuskler trækker sig sammen og min mave bliver flottere De kan fås i netto af og til (ca. 150-200 kr.) og så kan man faktisk se film imens

Anmeld

13. juni 2014

Røverdatter

Glemmer selvfølgelig noget af det allervigtigste - sund kost. Går jeg meget op i - og når der grundlæggende er sund kost, skader det ikke med chokolade engang imellem.

Øv jer i at have mørk chokolade i huset i stedet for det lyse - spis mere frugt, for at stille sukkertrangen - hvis du kan lide dadler og rosiner, så miks dem med nødder og snack dem!

Hav altid gulerødder, og snack dem i løbet af dagen hvis sukkertrangen eller "jeg-tror-jeg-er-sulten-på-den-snackede-måde" melder sig.

Rigtig mange snacks-råd - men det er fordi jeg har tendens til det selv

Anmeld

13. juni 2014

Victoria2013

Jeg har lige købt en 80% chokolade idag og flere bananer at spise af... håber jeg kan holde det!

Problemet er den pokkers kæreste, som ikke ligefrem hjælper med hans hang til lækkerier og at han ikke fatter at når VI har det i skabet, så spiser jeg det også, for jeg kan jo ikke holde mig fra det og han vil ikke gå ned på det, for "han tager jo ikke på"... det hjælper bare ikke mig...

Har før overvejet sådan en hula-hop ring. Er det bare 5 minutter af gangen man står med den?

Og starter snart i noget løntilskudsarbejde, må tage mig sammen og cykle til og fra stationen til arbejdet, det burde give 10 km cykling om dagen i sig selv.

Løbeture virker ikke for mig, jeg keder mig med det i længden og alle de gange jeg har forsøgt har jeg fået skinnebensbetændelse eller hvad det hedder...

Anmeld

14. juni 2014

Studerendemor

Victoria2013 skriver:

Øv er ved at være træt af det her. Det gik ellers så godt- jeg tog 20 kg på mens jeg var gravid, og 5 mdr efter fødslen havde jeg tabt det hele 

Men så kom december/julemåneden med alle de lækkerier og hyggerier det involverer. Så blev det januar, som var kold og mørk og kedelig og jeg fik ingen ture gået med barnevognen og var bare hjemme. Så kom februar og min barsel sluttede - hvorefter jeg blev ledig og kæresten var hjemme på barsel. Kæresten kan godt lide "guf" (søde sager/chips osv) og er typen der IKKE rigtig tager på af det. Så vi har bare haft det hjemme hele tiden siden. 

Plus der er sket en hel masse ting her i foråret, såsom at jeg har været syg og prinsessen har været virkelig syg og på hospitalet... udover alle de helligdage og familiehygge med kage og anden lækker mad dét involverer. Nu har jeg taget i hvert fald 5-6 kg på igen, hvis ikke mere og syntes bare den fortsætter opad 

Var lige så glad for at jeg kunne passe mit tøj fra før jeg blev gravid, var ude og shoppe lækkert nyt tøj og nye bukser og nu er mine lår for store igen og min talje forsvinder og jeg kan ikke passe mit tøj 

Hvordan pokker får man efter-barsels-kiloene af igen? Jeg har før tabt mig med madlog, men ved bare ikke om jeg kan holde det nu... og syntes hver gang jeg vil tage en kold tyrker fra søde sager, så kommer der noget i vejen. Jeg ved godt jeg bare er fuld af dårlige undskyldninger, men har brug for lidt rigtig motivering... 

I de perioder, hvor min motivation har manglet, har været de perioder, hvor jeg har været hård ved mig selv. Hvor jeg har tænkt at jeg burde tage mig sammen og det er for dårligt at jeg ikke gør det, at nu har jeg igen ædt noget forkert, og at jeg ser tyk ud, uanset hvad for noget tøj, jeg har på, og bla bla bla. Så gør jeg mig selv ked af det, og det styrker overhovedet ikke lysten til at være god ved mig selv. 

Jeg har haft succes med at se mit vægttab som en opgave, der skal løses. Søgt information og inspiration, sorteret i det og brugt det bedste. Jeg har tænkt positivt om min insats og juplet, når der røg et kilo mere - i stedet for at have dunket mig selv i hovedet over at der kun røg var et enkelt kilo.

Og så handler det ikke kun om kost og motion, men også om søvn, lys, frisk luft, at omgive sig med mennsker der giver en noget positivt, egenomsorg, og at undgå den negative stress. Stress og for lidt søvn, er vægttabets værste fjender, og man må sige at du har været igen en stresset tid med et barn på hospitalet.

Og så en anden vigtig del; jeg begyndte at kunne mærke en væsentlig forskel i kroppen, når jeg spiste noget, som ikke er godt for mig. Til en påskefrokost spiste jeg et stykke kage, fik hjertebanken, blev dvask og uoplagt. Jeg har vænnet min krop så meget til ordenlig mad, at jeg får det fysisk dårligt at sukker og hvidt hvede - og nu har jeg bare endnu mindre lyst til det, savner det faktisk slet ikke.

Jeg har tidligere spist og drukket noget usundt lækkert, når jeg skulle være god ved mig selv. Men det havde jeg helt misforstået, for jeg var ikke god ved mig selv. Jeg er god ved mig selv, når jeg giver min krop, hvad den har brug for, så får jeg energi, overskud og hverdags-lykke.

Jeg tænker også på, at du har tabt dig mange kilo, hvilket jo er sindssygt flot, men endnu flottere synes jeg det er, at du er i gang med (i hvert fald i tankerne, som jo er første skridt) at få gjort has på de kilo, der har sneget sig på igen, inden du har taget det hele på igen. Men du har gjort det en gang, så kan du igen. Prøv at søge information om vægttab og vælg en retning, der tiltrækker dig. 

Rigtig meget held og lykke.

Anmeld

14. juni 2014

lineog4

Mor i Aarhus skriver:

I de perioder, hvor min motivation har manglet, har været de perioder, hvor jeg har været hård ved mig selv. Hvor jeg har tænkt at jeg burde tage mig sammen og det er for dårligt at jeg ikke gør det, at nu har jeg igen ædt noget forkert, og at jeg ser tyk ud, uanset hvad for noget tøj, jeg har på, og bla bla bla. Så gør jeg mig selv ked af det, og det styrker overhovedet ikke lysten til at være god ved mig selv. 

Jeg har haft succes med at se mit vægttab som en opgave, der skal løses. Søgt information og inspiration, sorteret i det og brugt det bedste. Jeg har tænkt positivt om min insats og juplet, når der røg et kilo mere - i stedet for at have dunket mig selv i hovedet over at der kun røg var et enkelt kilo.

Og så handler det ikke kun om kost og motion, men også om søvn, lys, frisk luft, at omgive sig med mennsker der giver en noget positivt, egenomsorg, og at undgå den negative stress. Stress og for lidt søvn, er vægttabets værste fjender, og man må sige at du har været igen en stresset tid med et barn på hospitalet.

Og så en anden vigtig del; jeg begyndte at kunne mærke en væsentlig forskel i kroppen, når jeg spiste noget, som ikke er godt for mig. Til en påskefrokost spiste jeg et stykke kage, fik hjertebanken, blev dvask og uoplagt. Jeg har vænnet min krop så meget til ordenlig mad, at jeg får det fysisk dårligt at sukker og hvidt hvede - og nu har jeg bare endnu mindre lyst til det, savner det faktisk slet ikke.

Jeg har tidligere spist og drukket noget usundt lækkert, når jeg skulle være god ved mig selv. Men det havde jeg helt misforstået, for jeg var ikke god ved mig selv. Jeg er god ved mig selv, når jeg giver min krop, hvad den har brug for, så får jeg energi, overskud og hverdags-lykke.

Jeg tænker også på, at du har tabt dig mange kilo, hvilket jo er sindssygt flot, men endnu flottere synes jeg det er, at du er i gang med (i hvert fald i tankerne, som jo er første skridt) at få gjort has på de kilo, der har sneget sig på igen, inden du har taget det hele på igen. Men du har gjort det en gang, så kan du igen. Prøv at søge information om vægttab og vælg en retning, der tiltrækker dig. 

Rigtig meget held og lykke.

Hvor har du ret - jeg kan mærke når jeg spiser forkert, men har bare ikke fået mine følelser til at forstå det. Jeg tror stadig når det er synd for Line så skal der fyldes alt det forkerte på selvom Line rent faktisk får det dårligere når hun gør det.
Jeg har måtte konkludere jeg skal arbejde med det mere end på maden egentlig, men ved bare ikke hvordan jeg skal gøre det.... Kan sagtens lave det skønneste sunde mad hver vig eneste dag, og så kommer der lige perioden hvor det er synd for Line og vupti så er hvidt brød og sukker pludselig hovedbestanddelen af min kost

Anmeld

14. juni 2014

Victoria2013

Problemet er jo lidt når man godt VED hvad det er man skal gøre, men man kan bare ikke tage sig sammen. Det har været nogle rigtigt hårde måneder, især de sidste par stykker og det er nok rigtig nok både med søvnmangel og stress. Jeg er ikke god til at gå tidligt nok i seng og prinsessen står jo gerne op ved 5:30-6 tiden. I nat har jeg fx så kun fået 6½ times søvn og det fungerer jeg ikke godt på... men føler ikke jeg har tid til at sove mere, heller ikke om dagen 

Jeg tabte mig også før jeg blev gravid - omkring 15 kg tabte jeg mig faktisk for nogle år siden, ved hjælp af madlog. Det tog over 1 år, men jeg tabte mig og jeg blev endelig glad for min krop. Og der tænkte jeg jo "Hvis jeg tager på igen, så ved jeg jo hvad jeg skal gøre, for det hér virkede for mig." Var så glad for, efter fødslen, at komme ned på den vægt igen... og nu er den så på vej opad.

Jeg VIL ikke ramme 70 kg igen, det skal tages i opløbet tænker jeg hele tiden, men kan bare ikke "overholde" at spise sundt kun. Jeg drikker ikke sodavand, men er nok lidt god til både at trøstespise og spise fordi jeg keder mig. Og hyggespise selvfølgelig... det er bare ikke så nemt som det lyder at spise sundere og jeg bliver altfor nemt fristet

Anmeld

14. juni 2014

BabyMus

Victoria2013 skriver:

Jeg har desværre ikke erfaring med efterbarselsskilo, men jeg kan godt fortælle hvad der virker på mig.

Jeg tror ikke på en kold tyrker. Hos mig fungerer det bedre at skære ned på andre ting og så stadig spise lidt søde sager engang i mellem. Jeg spiser ikke selv ris, pasta, kartofler, hvidt brød osv. Jeg spiser kun kød, grøntsager, skyr, hytteost og frugt. Det skal lige siges at jeg kun skal lave mad til mig selv. Når jeg så er ude at spise hos andre, så spiser jeg den mad de serverer, for bare at jeg ikke spiser de kulhydrater og stivelse hver dag, så synes jeg det er okay at spise en gang i mellem.

Og så (nu skal det ikke lyde hårdt) Men lær at sige nej tak, jeg har ikke godt af det! Det siger jeg rigtig meget til mig selv. Men det kræver at man har viljen med. Og igen, man må jo godt spise søde sager en gang i mellem, bare ikke hver dag. Og ellers er der jo sundere alternativer til slik/chokolade/kage. Man kan lave mange ting f.eks. daddelkugler, tørret æbler, roser, mandler, mandler med lakrids, snack grønt osv. Ja der er stadig frugtsukker osv. men tænker at det stadig er bedre end det andet.

Men kan godt forstå det er ekstra svært hvis kæresten ikke vil være med på det og han bare siger at han ikke tager på af det. Hjemme os mine forældre, der er altså lås på skabet med slik i, og kun min mor ved hvor nøglen ligger! Det lyder måske lidt strengt, men min far har også et problem med at gå at småspise hvis han er alene hjemme om dagen. Og han har altså fået lavet en gastric bypass, og så går det altså ikke at man spiser sådan noget og ikke kan stoppe igen. Kunne det være en idé hos jer? Altså vitterligt gemme det væk et sted så din kæreste kan spise det hvis han absolut skal spise det og du ikke ved hvor det er?

Og så er der selvfølgelig motionen! Jeg går eller cykler altid hvis jeg kan komme til det. Gik den anden dag frem og tilbage til et center og der var 40 min hver vej. Bussen går ude foran hvor jeg bor og stopper foran centret. Men jeg ville hellere gå så det gjorde jeg. (:

Og så danser jeg 4 timer om ugen + cykler 25 min hver vej frem og tilbage til danseskolen. Der går bussen også, men jeg gider simpelthen ikke tage bussen når jeg kan cykle! Og jeg danser fordi jeg elsker det, og jeg vælger selv ikke at gå i et fitnesscenter eller løbe for det siger mig absolut ingenting. Jeg vælger den motion jeg kan lide, for ellers går man altså død i det.

Det blev vist lidt langt det svar, men håber du kan bruge det til noget. Det er bare for at sige at det er så små ting man skal gøre før det giver noget godt med sig.

Anmeld

14. juni 2014

Victoria2013

Jeg har desværre ikke tid/mulighed for at gå til noget i fritiden... det er kun mig og farmand som kan passe lillepigen mens den anden er ude - og jeg starter snart i løntilskudsjob, så får endnu mindre fritid. Det eneste motion jeg har tid til er "transportmotion" og evt. et eller andet nemt herhjemme. Jeg bliver nemt træt og udkørt og så syntes jeg bare det er svært at tage sig sammen. Tror jeg skal have fat i sådan en hula hop ring

Tror ikke det vil hjælpe at gemme lækkerierne væk, så vil jeg jo bare gå igang med at lede efter det hvis jeg pludselig en eftermiddag får sat mig dét i hovedet. Eller jeg vil tigge min kæreste. Det er alt eller intet, det tror jeg virker bedre. Skal lære og sige nej og spise noget andet jeg har bedre af... 

Anmeld

14. juni 2014

Snoopy77

Victoria2013 skriver:

Jeg var lidt i samme båd som dig, havde tabt det meste fra fødslen for et år siden, og tog så ca. 8 kg på igen. Jeg er startet på low carb high fat for 12 dage siden og har tabt to kilo. Kunne næsten ikke få armene ned, da jeg havde vejet mig. Bare en idé til dig  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.