Min søn bliver ældst i DP

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.473 visninger
21 svar
5 synes godt om
13. juni 2014

LilleLene

Nogle af jer der, har prøvet at jeres barn var den ældste?

Min søn blev 2 i mandags, i hans Dp er der en dreng der starter i børnehave i næste måned, den næste blev 1 i februar, og kan hverken gå eller snakke, så er der en pige der blev 1 i tirsdag og 1 der lige er startet, på 10-11 mdr

Jeg er simpelthen bange for at han ikke kommer til at kunne "lege" ordenligt, lærer noget og bliver stimuleret ordenligt

Er der nogle af jer der har stået i samme situation, og hvordan gik det ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg har ikke selv barn der er ældst - men kender en med erfaring. Hun sagde at hendes dreng kedede sig en del og begyndte desværre at skubbe og tage de andres børns legetøj

Anmeld

13. juni 2014

SandraXOXO

Vores dreng var den ældste i 6 mdr i sin Dp og han nød det :-D Blomstrede faktisk helt op og trives rigtig godt som den store i Dp. Hun var meget opmærksom på hverken at gøre ham for stor og alligevel også opmærksom på at han skulle udfordres lidt mere end de små. Tilgengæld trives han slet ikke som den lille i børnehaven han er startet i. Men det jo en anden snak :-)

Anmeld

13. juni 2014

-Sigrid-

LilleLene skriver:

Min søn blev 2 i mandags, i hans Dp er der en dreng der starter i børnehave i næste måned, den næste blev 1 i februar, og kan hverken gå eller snakke, så er der en pige der blev 1 i tirsdag og 1 der lige er startet, på 10-11 mdr

Jeg er simpelthen bange for at han ikke kommer til at kunne "lege" ordenligt, lærer noget og bliver stimuleret ordenligt

Der er tre i min datters dp, min datter er 2½ og de to andre er omkring 14 mdr. Min datter er glad for de andre børn og dagplejeren er super god til altid at få stimuleret hende, som regel med at komme ud på legepladser hvor hun ved der er andre dagplejere og hvis det regner for meget laver de perler, maler, bager eller noget i den stil.

Vores dagplejer er fantastisk 

Anmeld

13. juni 2014

sandramor

Min datter er også den ældste i dagplejen... Der er en dreng der er et halvt år yngre end hende og de to andre er lige lidt over 1 år.... Hun trives rigtig godt og er rigtig glad for de små og er slet ikke i tvivl om at hendes dp stimulere hende det hun har brug for og hun mødes også ofte ihvertfald en gang hvis ikke 2 i ugen med en eller flere af de dp i hendes gruppe hvor der er mange på hendes alder hun kan lege med

Anmeld

13. juni 2014

LilleLene

SandraXOXO skriver:

Vores dreng var den ældste i 6 mdr i sin Dp og han nød det :-D Blomstrede faktisk helt op og trives rigtig godt som den store i Dp. Hun var meget opmærksom på hverken at gøre ham for stor og alligevel også opmærksom på at han skulle udfordres lidt mere end de små. Tilgengæld trives han slet ikke som den lille i børnehaven han er startet i. Men det jo en anden snak :-)

tak for svar

Anmeld

13. juni 2014

LilleLene

-Sigrid- skriver:

Der er tre i min datters dp, min datter er 2½ og de to andre er omkring 14 mdr. Min datter er glad for de andre børn og dagplejeren er super god til altid at få stimuleret hende, som regel med at komme ud på legepladser hvor hun ved der er andre dagplejere og hvis det regner for meget laver de perler, maler, bager eller noget i den stil.

Vores dagplejer er fantastisk 

åårh tak for svar, så kan jeg være mere rolig

Anmeld

13. juni 2014

LilleLene

sandramor skriver:

Min datter er også den ældste i dagplejen... Der er en dreng der er et halvt år yngre end hende og de to andre er lige lidt over 1 år.... Hun trives rigtig godt og er rigtig glad for de små og er slet ikke i tvivl om at hendes dp stimulere hende det hun har brug for og hun mødes også ofte ihvertfald en gang hvis ikke 2 i ugen med en eller flere af de dp i hendes gruppe hvor der er mange på hendes alder hun kan lege med

tak   så er jeg lidt mere glad

Anmeld

13. juni 2014

lycly

LilleLene skriver:

Julia har stort set altid været den ældste i sin dagpleje og hun har nu altid hygget sig fint. Hun blev sådan lidt mor/storesøster overfor de yngre børn og ville lære dem det hele :-D

Anmeld

13. juni 2014

Kløver

Ja sådan vil det jo være på skift til de begynder i bh, min datter er lige blevet ældst og er 2 år og 2 mdr 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.