Tøjstart til baby...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.120 visninger
16 svar
7 synes godt om
13. juni 2014

mortilsilke

Nu har jeg snakket med nogle forskellige mennesker, der siger at jeg ikke skal købe så meget da jeg får en maaaasse i gaver, men jeg har næsten intet familie og ikke kontakt til mine gamle venner, så det gør jeg altså ikke. Derfor prøver jeg at finde frem til en god mængde tøj at købe.
Jeg har købt en smule i str 50, men ikke mange sæt. Har en 8 bukser i 56 og omkring 15 body'er, et par kjoler, 3-4 natdragter, 3 strømpebukser, 3 kjoler og sådan lidt andet småt hist og her (1 sparkedragt, 1 nederdel og lign. Småting)
Hvor meget mere i 56 skal jeg købe, før jeg begynder at samle på 62?? Og hvor langt frem havde i købt før fødsel? Jeg snakkede med en i dag der sagde at hun allerede havde købt frem til 2 år, og det synes jeg lige er langt nok...
Hvad købte i, og ca hvor meget??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. juni 2014

Pigent

VenterVanessa skriver:

Nu har jeg snakket med nogle forskellige mennesker, der siger at jeg ikke skal købe så meget da jeg får en maaaasse i gaver, men jeg har næsten intet familie og ikke kontakt til mine gamle venner, så det gør jeg altså ikke. Derfor prøver jeg at finde frem til en god mængde tøj at købe.
Jeg har købt en smule i str 50, men ikke mange sæt. Har en 8 bukser i 56 og omkring 15 body'er, et par kjoler, 3-4 natdragter, 3 strømpebukser, 3 kjoler og sådan lidt andet småt hist og her (1 sparkedragt, 1 nederdel og lign. Småting)
Hvor meget mere i 56 skal jeg købe, før jeg begynder at samle på 62?? Og hvor langt frem havde i købt før fødsel? Jeg snakkede med en i dag der sagde at hun allerede havde købt frem til 2 år, og det synes jeg lige er langt nok...

Jeg har ingen børn endnu og ved ikke helt hvor meget man skal købe.
Men vil råde dig til at købe nemt tøj, sådan en lille en hjælper overhovedet ikke til.
Det jeg tænker som nemt tøj er
Slå om bodystockinger både kort og lang ærmet
Sparkedragter med fødder
Bukser med fødder
Strik cardigan og stof cardigan

Nederdele,kjoler, stramme bukser og bluser der stram i halsen er ikke gode til de små.

Anmeld

13. juni 2014

LinLin

VenterVanessa skriver:

Jeg har nu:

Str 50:
5 bodyer
1 bluse
3 bukser
1 heldragt

Str 56:
2 Bluser
5 Bodyer l/æ
1 body k/æ
5 par Bukser
3 heldragter

Skal måske have et par kortærmede mere i 56, men så tror jeg det er fint... Ellers må vi jo købe noget til den tid vi vasker hveranden/tredje dag nu, så mon ikke vi kan følge med!

Jeg har altid købt fremad når jeg fandt noget fedt på udsalg, så har også noget (nyt)i str 62-74. Og en del af tøjet fra min yngste søn, som jeg synes kan bruge til en pige.... (Jeg solgte næsten alt, da det var meningen han skulle være den sidste )

Anmeld

13. juni 2014

Albertsen92

Ja, køb heldragter i starten.
Så skal du ikke bakse med body over hovedet, bukser og sokker der ryger af.
Og måske 10 stk i str 56, vi brugte slet ikke 50

Anmeld

13. juni 2014

LinLin

Pigent skriver:

Jeg har ingen børn endnu og ved ikke helt hvor meget man skal købe.
Men vil råde dig til at købe nemt tøj, sådan en lille en hjælper overhovedet ikke til.
Det jeg tænker som nemt tøj er
Slå om bodystockinger både kort og lang ærmet
Sparkedragter med fødder
Bukser med fødder
Strik cardigan og stof cardigan

Nederdele,kjoler, stramme bukser og bluser der stram i halsen er ikke gode til de små.

Jeg vil ikke anbefale bukser/dragter med fødder! Synes altid de får fødderne op i buksebenet... Det har mine i hvert fald gjort...

Anmeld

13. juni 2014

mortilsilke

Albertsen92 skriver:

Synes bare det er så svært at finde søde heldragter.
Vi to har dog et par fælles venner på facebook, så har faktisk set lidt af din datters tøj hehe. Hvor købte du hovedsageligt tøj?
Har så sent som i dag været i H&M og det er mest 2 delte sæt med body og så bukser nemlig.

Anmeld

13. juni 2014

mortilsilke

LinLin skriver:

Jeg vil ikke anbefale bukser/dragter med fødder! Synes altid de får fødderne op i buksebenet... Det har mine i hvert fald gjort...

Jeg har hørt det samme, så jeg har med vilje købt bukser både med og uden fødder for at se hvad der funker bedst. Tror dog jeg skal prøve at finde nogle søde heldragter og så nogle flere body'er og så fokusere på de støre størrelser. Tænker nemlig at købe 62 fremover, og måske kigge lidt på 68, men ellers købe efter hun er født, har nemlig heller ikke noget imod at købe brugt så længe det er i god stand da de vokser så meget så hurtigt

Anmeld

13. juni 2014

mortilsilke

Albertsen92 skriver:

Guuuud jeg så også lige at min datter skal hedde det samme som din datter hedder! Ej hvor sjovt

Anmeld

13. juni 2014

CharlotteA

Jeg har: 

str. 50

3 natdragter

5 bodys

3 heldragter

5 bukser

2 huer

strømper og strømpebukser - kan os bruges når han bliver str. 56

str. 56

3 heldragter

7 bodys

6 bukser

2 natdragter 

1 trøje

1 køredragt

så får jeg en masse strik  

Men vil købe mere, for meget i barselsgave. Men synes det vigtig der er lidt og tage af, de gylper og pisser tøjet igennem hurtig. Så det rart, der hele tiden er rent tøj 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.