Anonym skriver:
jeg er så heldig at bære rundt på vores 2. barn efter 2 år med inseminereing og prøver osv.
jeg er i uge 30.
problemet er.. jeg føler ingen tilknytning til bebs
jeg passer på bebs, passer på mig selv, glæder mig til fødslen osv osv, men den der følelse jeg havde da jeg var gravid med vores 1. er der bare slet ikke... til tider føler jeg slet ikke jeg er gravid, altså det er meget uvirkeligt for mig trods jeg snart skal føde.... jeg har en del frygt omkring hvordan vores barn tager det at blive storesøskende, og kan til tider tænke om det mon var det rigtige for hvad nu hvis... i min net mødregruppe hører man jo om deres små guldklumper i maven og hvordan de vil tackle (dem der har flere børn) så der også bliver alene tid med den lille nye osv osv, det eneste jeg kan tænke er omkring mit nuværende barn.. at h*n ikke skal føle nogen som helst svigt, at føle sig tilsidesat osv.
jeg er lykkelig over at vente mig, vi har jo trods alt også smidt mange tårer, penge og tid afsted, for at kunne ende med 2 streger på testen.
men ja.. jeg ser egentlig bare en tyk mave. og det har jeg det SÅ dårligt med.. det skal lige siges at vi igennem denne graviditet har købt ikke mindre end 7 scanninger, udover nf og md og et par vækstscanninger . har fået afvide 3 gange af læger at jeg ville miste , da jeg havde nogen symptomer og nogle indre blødninger tidligt og omkring midten af graviditeten.. så om det er frygten for at miste? måske... min mand har mistet et barn til termin, kvalt i navlesnoren. det var ikke noget jeg tænkte over i min første graviditet, jeg var bare lykkelig og gravid, men denne gang har det været i tankerne flere gange i ugen... vi kan alligevel heller ikke være så heldige at få 2 smukke børn.. og nogle gange tager jeg mig selv i at bebrejde min mand de følelser og tanker (ikke noget jeg siger til ham), for selvom jeg godt ved at sådan en ulykke ikke sker pga gener, så vil mine følelser ikke helt forstå det nogen gange ..
det blev langt og rodet....
Kan sagtens forstå dine bekymringer omkring det... I har kæmpet for at få nr. 2, din mand har tidligere oplevet noget tragisk, og du tænker meget på storesøster/bror.... Det er klart, at følelserne ikke er helt de samme!
Selvom jeg er blevet gravid på naturlig vis, og ikke har oplevet noget tragisk mht. sidste fødsel, så synes jeg da stadig, at følelserne er anderledes denne gang! Det er gået meget stærkt, og nu er jeg over halvvejs... Der er én mere at tage sig af, og ja, som du skriver, de skal ikke føle sig tilsidesat!
Jeg bekymre mig dog ikke over komplikationer, og er også lykkelig gravid, men kan da fornemme, at det ikke er lige så stort for mig denne her gang, som første gang.. nok fordi man har prøvet det før, og det hele ikke er lige så nyt og spændende, som første gang!
Har bl.a. kun fået taget et enkelt billede af maven, hvor jeg sidst mindst havde 5 på det her tidspunkt
Det er bare ikke det samme anden gang, og det tror jeg er helt naturligt....