Bedstefar uden at vide det

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.376 visninger
12 svar
11 synes godt om
12. juni 2014

Diana2013

Hej jeg fødte en dreng den 28/11 13. Jeg har ingen kontakt til min far - har mødt ham 1 gang i mit liv. Men efter jeg er blevet mor tænker jeg på om jeg skulle skrive at han var bedstefar. Men så tænker jeg også hvad skal han bruge det til, tror næppe der kommer kontakt ud af det, han er alkoholiker, eller var han i hvert fald ? Hvad havde i gjort ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Englehår

Profilbillede for Englehår
Det er godt nok et svært spørgsmål

Jeg kan godt forstå at du har tænkt over det.

Men jeg tænker også at svaret afhænger meget af om du evt ønsker din far i jeres liv fremover? Har du taget stilling til det?

Anmeld

12. juni 2014

Tip!

Du kunne godt skrive et brev til ham, eller kontakte ham på anden vis.. Hvad du nu ønsker... 

Jeg ville ønske at min søns biologiske farfar vidste at min søn var til.... 

Det kan måske åbne nogle døre for eventuel kontakt mellem jer.... Tror da, selvom han er alkoholiker, så vil han blive glad for nyheden.. 

Anmeld

12. juni 2014

Diana2013

AnjaM skriver:

Det er godt nok et svært spørgsmål

Jeg kan godt forstå at du har tænkt over det.

Men jeg tænker også at svaret afhænger meget af om du evt ønsker din far i jeres liv fremover? Har du taget stilling til det?

Ja det har jeg. Og jeg synes det er svært for der er gået så mange år. Han bor dog på Sjælland og jeg Jylland. Så det ville i hvert fald ikke være ofte vi sås. Men tænker også sådan på når han engang er død hvordan reagere jeg så, fortryder jeg? Min familie er bare såååå Lille. Jeg har min mor, 2 små søskende. Resten snakker vi ikke med ;/ de er uvenner på kryds og tværs efter min bedstemor døde, og der var jeg ikke ret gammel. Så har vel lært at leve uden ? Det gør bare ondt for jeg ved en dag min søn vil stille spørgsmål. Som jeg selv gjorde da jeg var lille

Anmeld

12. juni 2014

Mor1986

Jeg har ikke haft kontakt med min far i mange år, da han drak. HAn døde for tre år siden og jeg er så ked af at han aldrig nåede at få at vide at han var blevet morfar. Også selv om han ikke ville være en del af vores og vores barns liv.

Den dag han ikke er her mere kan du ikke fortryde" så var jeg dig så ville jeg sende ham et brev. Fortælle du har fået et barn men at du ikke forventer noget af ha,. Du ville bare gerne at han fik det at vide.

Anmeld

12. juni 2014

Inger

Profilbillede for Inger
Mine guldklumper, Marie 101013 og Kristian 240715 :-)

Jeg har en far, som har været i mit liv siden jeg var 2 år gammel. Han er ikke min biologiske far, men jeg har altid kaldt ham far og jeg er hans datter. Fik kontakt til min biologiske far da jeg var ca 25 år, og vi har haft kontakt siden. 

Men min datters morfar er ham som har været der hele mit liv, ham der førte mig til alters da jeg blev gift og ham der har fulgt mig i mine barneår, og min biologiske far kalder jeg ved navn, det kommer min datter også til. 

Det er hvad jeg har gjort, og det på trods af, at jeg ser min bio far.. 

Men du skal mærke efter indeni i dig om det føles rigtig at han skal vide det... :-)

Anmeld

12. juni 2014

Astoria

Profilbillede for Astoria

Min mor har ikke haft meget kontakt med hendes forældre i hendes voksne liv. Hendes mor var alkoholiker og ret så modbydelig. Hun havde kontakt med hende ind i mellem, men måtte til sidst sige stop. Efter adskillelige år uden kontakt ringede hospitalet så op med besked om at hendes mor lå for døden. Min mor drog straks mod hospitalet, men nåede desværre ikke frem i tide. Selvom min mormor virkelig svigtede hende, så er min mor så ked af at hun ikke fik sagt farvel. Hun havde heller ikke kontakt til sin far i mere end 25 år, men genoptog kontakten efter ønske fra mine søskende og jeg. Det var simpelthen så godt for hende. Vi nåede ikke at have kontakt med ham mere end 2 år før han døde af kræft, men min mor er lykkelig over at hun fik muligheden for se ham igen, selvom han jo også havde svigtet hende i hendes opvækst. 

Hvis du allerede nu har tanker om du gerne vil have han skal have beskeden, så ville jeg helt sikkert gøre det. Når først han ikke er her mere, så kan man ikke fortryde. 

Anmeld

12. juni 2014

-Sigrid-

Min mands mormor forlod sine børn da de var 5, 7 og 9. 40 år senere tager vi kontakt til hende og besøger hende en gang for at fortælle at hun skulle være oldemor. Vores datter har aldrig mødt hende, men jeg/vi er glade for at vi tog kontakten. Vi har også ringet et par gange, og så ventet på at hun tager kontakt. Det er 2½ år siden nu, så vi venter et opkald hvert minut 

Ej, vi er glade for at vi med ro kan fortælle vores børn at vi har gjort vores for at de kender til deres oldemor og omvendt, og ønsker de kontakt hjælper vi selvfølgelig gerne

Ved ikke om du kunne bruge det til noget, men det var da en erfaring du forhåbentlig kunne bruge 

Anmeld

12. juni 2014

Aabye

Diana2013 skriver:

Hej jeg fødte en dreng den 28/11 13. Jeg har ingen kontakt til min far - har mødt ham 1 gang i mit liv. Men efter jeg er blevet mor tænker jeg på om jeg skulle skrive at han var bedstefar. Men så tænker jeg også hvad skal han bruge det til, tror næppe der kommer kontakt ud af det, han er alkoholiker, eller var han i hvert fald ? Hvad havde i gjort ?

Jeg står i samme dilemma. Dog med 2 børn.. En fra 2011 og en fra 2012.. 
Jeg har aldrig kendt min far dog, han brød kontakten med mig da jeg var 4 år gammel, fordi jeg fik en lillebror (= min mor startede en ny familie).. 

Jeg kan ikke huske at jeg nogen sinde har snakket med ham. Og nogen gange ville jeg gerne i kontakt med ham.. Er dog bare rigtig meget i tvivl. Han valgte mig fra, min mor fra, og det er nu snart 21 år siden at han gjorde det.. Så kan ikke lige helt overbevise mig selv om, om det ville være godt eller skidt at tage kontakt til ham, og fortælle ham at han er morfar til 2 fantastiske drenge.. 

Det skal så lige siges at min far er ved at være gammel.. Han er vist på den anden side af 65...

Anmeld

12. juni 2014

Monski

Diana2013 skriver:

Jeg fik en søn i januar og min kæreste har også kun mødt sin far enkelte gange, sidste gang for 9 år siden. Min kæreste ønsker ikke at fortælle det til sin biologiske far.

Jeg synes du skal gøre som du føler for, hver situation er forskellig og kun du ved præcis hvordan du og din fars forhold er og har været.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.