Jeg tilmelder mig flokken, gravid på antidepressiv... Og har ingen problemer.
Jeg blev fulgt lidt tættere i min første graviditet, pga medicinen. Fik tilknyttet et hold som skulle stå klar når min datter blev født, pga abstinenser, fik tilbudt ekstra dage på sygehuset, ekstra scanninger, og ekstra besøg i starten af sp....
Jeg takkede ja til alt den hjælp jeg kunne få, simpelthen for at JEG var på den sikre side... Der har aldrig været en finger at sætte... Jeg fik stor ros både af jm, og senere vores sp, simpelthen fordi jeg spillede med så åbne kort som jeg gjordet.... Jeg er ingen supermor, og skulle heller ikke være det.... Min sp kom på besøg selvom opvasken ikke lige var taget, selvom jeg ikke havde fået støvsuget, og hun syntes det var fantastisk at møde en som ikke skulle lege overskudsmor... Og så var hun fantastisk glad hver gang hun kom på besøg, for min datter er født for tidligt, men havde IGENE men, andet end lidt sensitiv. Hendes udvikling fulgte hendes fødselsdato, og ikke hendes termin, og det nærmest gav hende endnu mere glæde end jeg....
Jeg er gravid igen, og lillebror vil også blive født på antidepressiv, denne gang har de fulgt lidt andrerledes, jeg er stadig fulgt tæt, men nu pga jeg har en for tidlig født...
Vi er igen tilbudt ekstra overnatninger på hotellet, og har takket ja. Jeg har en jm med speciale i gravide på antidepressiv, og har fået ekstra scanninger hvor de både har holdt øje med for tidlig fødsel, og lillebrors vækst....
Jeg kommer ALDRIG af antidepressiv, da den ved mig har flere funktioner, den virker som antidepressiv i mit sind, men også på min dropfod hvor jeg har slemme nerveskader... Medicinen er for mig en win-win, da den har flere funktioner. Jeg er prøvet trappet ud for år siden, og det gik ikke...
Jeg vil selvfølgelig altid foreslå at man bliver stabil, og helst uden medicin, men medicinen for mig har altså ikke gjort mig unormal, den har ikke gjort mig lykkelig, den har hjulpet mig med at jeg som oftest har en skyfri dag, eller allerhøjst en grå sky.... De sorte skyer det hærgede mit liv en gang er væk, og jeg føler mig normal, det er vel i sidste ende hvad livet handler om.... At føle ens liv er det rigtige, med eller uden børn, med eller uden antidepressiv