anti -depressiv medicin og graviditet???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.873 visninger
17 svar
11 synes godt om
12. juni 2014

Anonym trådstarter

jeg vil rigtig gerne være gravid men er kommet på anti - depressiv medicin i februar - har det meget bedre nu og kunne godt tænke mig at få det sidste barn. er der nogen der har erfaring med anti - depressiv medicin under hele graviditeten.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

*Mor Til Albert*

Anonym skriver:

jeg vil rigtig gerne være gravid men er kommet på anti - depressiv medicin i februar - har det meget bedre nu og kunne godt tænke mig at få det sidste barn. er der nogen der har erfaring med anti - depressiv medicin under hele graviditeten.

Jeg tog anti.dep. i starten af min graviditet. Jeg er dog stoppet nu.
Min psykiater siger, at 10-20 mg. pr. dag ikke har nogen effekt på fostret. Babyen kan dog blive født med abstinenser, hvis man vælger at tage anti.dep. igennem hele graviditeten, men det går over igen.

Anmeld

12. juni 2014

Ka+Ma=Be

Jeg ville personligt vente til behandlingen var ovre. Både pga de risici der kan være ift fosteret men lige så meget for dit eget psykiske velbefindende. Det ville være surt at ende ud med en fødselsdepression der kunne være undgået (med det ikke sagt at det nødvendigvis vil ske) 

Læs evt her: http://pro.medicin.dk/Sygdomme/Sygdom/318339

Held og lykke med både behandling og babydrømme

Anmeld

12. juni 2014

tossen93

jeg synes du skal snakke med din kontaktperson om det. jeg er selv gravid - 25+2 og på anti depressive, dem kom jeg på for godt 2 måneder siden.
jeg tager 100 mg. om dagen. 
der er nogen former for antidepressiv medicin du gerne må tage under gradiviteten. jeg bliver tilbudt ekstra jordmoder, læge og scanninger, for at være helt sikker på at alt går som det skal. du har også nemt ved trygheds scanninger, hvis du er nervøs for om medicinen påvirker barnet.

efter jeg har født skal jeg være indlagt nogen dage, for at de kan observere barnet indtil det ikke længere har medicin i kroppen (:

min storesøster har været på antidepressiv i mange år, og har gennemført 2 gradiviteter i den tid, og hun har de skønneste børn  

så længe man er ærlig omkring det, og følger lægens anvisninger, så tror jeg altså ikke det er noget problem (:

(har du nogen spørgsmål, svare jeg gerne)

Anmeld

12. juni 2014

Sandratoft

Anonym skriver:

Jeg har været på sertralin hele min graviditet, der har ingen problemer været

Anmeld

12. juni 2014

Sandratoft

Sandratoft skriver:

Jeg har været på sertralin hele min graviditet, der har ingen problemer været

Og er ikke blevet tilbudt hverken ekstra scanninger eller jordemodersamtaler

Anmeld

12. juni 2014

Laulund87

Jeg tog Sertralin gennem hele graviditeten og det var meningen vi skulle være indlagt for at holde øje med om hun havde bivirkninger, men vi har alligevel indlagt fordi hun var syg. Det var så ikke pga medicinen.

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Jeg er også på sertralin. Så er glad for at høre at det godt kan lad sig gøre med graviditet og sertralin ... Vil selfølgelig undersøge det nærmer for det skræmmer mig lidt med bivirkningerne.. Må have fat i min kontaktperson..

Anmeld

12. juni 2014

Anonym trådstarter

Var det nemt at blive gravid på sertralin.?

Anmeld

12. juni 2014

Wik

Hvis jeg tog medicin ville jeg simpelhen ikke turde blive gravid, bekymringer og spekulationer vil fylde for meget. 

Vi er ikke ens, men ville ikke råde nogen til at løbe den risiko, og ville også råde dig til at komme HELT ud på den anden side først. 

Og det er ikke ment på nogen dårlig måde, måske lidt gammelklog 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.