2. gangs - hvor sent vendte baby med hovedet nedad

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2014

Frk.S

Christine skriver:

Ok kan godt forstå hvis du er ked af det. Men muligvis ændrer Randers også på det inden du får nr. 3, for tror Skejby er ret meget med på det nye.

Den læge jeg talte med sagde at de har ændret procedure til frit valg efter 2 ks fordi risikoen for bristning i livmoderen kun er minimalt større efter 2 ks i forhold til kun 1 ks. Men man skal så selvfølgelig være overvåget under veer mv.

Håber du giver update på om din lille bølle får vendt sig rigtigt 

Det skal jeg nok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

Clisolka

Frk.S skriver:

Tak for svar.

Ja, jeg fik nemlig også AKS sidste gang.

Sagde de, at vendingsforsøget kunne ende i AKS? Fordi arret springer op, eller?

Jeg har nemlig læst, at det ikke er altid de vil lave vendingsforsøg ved tidligere KS. Min JM nævnte det også kort, men var i tvivl, så hun slog det op og nåede frem til at det ikke var kontraindiceret efter tidligere KS. 
Min læge mente dog ikke umiddelbart at de ville forsøge.

Så jeg er lidt forvirret. 

Men jeg må jo bare krydse hvad jeg kan for at hun snart synes hun skal vende sig. 
Nogle gange synes jeg det føles som om hun forsøger, da hun mosler helt vildt meget - men hun bliver ved med at have numsen ned. 

Jep, der var en mulighed for at det ville gå galt mht. arret - hvis nu det skulle springe op, eller jeg skulle gå i fødsel 

Som den øverste overlæge sagde til mig på Rigshospitalet, så anbefaler de ikke mange steder et vendingsforsøg, ved et tidligere kejsersnit, men det var i "gamle dage". De må gerne prøve - i hvert fald på Rigshospitalet. Det er helt op til dig selv, om du vil forsøge, og selvfølgelig om lægen går med på det  Jeg havde en lang snak med ham om det ved et af mine sidste besøg (snakkede med ham ca. 1 gang månedligt) 

Jeg kan tydeligt huske den aften han vendte sig - peeeuuuwww han moslede rundt. Det var vildt ubehageligt. Et par dage efter var jeg til JM, så havde han vendt sig helt rundt

Anmeld

12. juni 2014

Frk.S

Babymor1013 skriver:

Jep, der var en mulighed for at det ville gå galt mht. arret - hvis nu det skulle springe op, eller jeg skulle gå i fødsel 

Som den øverste overlæge sagde til mig på Rigshospitalet, så anbefaler de ikke mange steder et vendingsforsøg, ved et tidligere kejsersnit, men det var i "gamle dage". De må gerne prøve - i hvert fald på Rigshospitalet. Det er helt op til dig selv, om du vil forsøge, og selvfølgelig om lægen går med på det  Jeg havde en lang snak med ham om det ved et af mine sidste besøg (snakkede med ham ca. 1 gang månedligt) 

Jeg kan tydeligt huske den aften han vendte sig - peeeuuuwww han moslede rundt. Det var vildt ubehageligt. Et par dage efter var jeg til JM, så havde han vendt sig helt rundt

Kunne du simpelthen mærke at han vendte sig?

Jeg synes nemlig også hun mosler rigtig meget, så det er ret ubehageligt, men hun kommer åbenbart ikke rundt. 

Anmeld

13. juni 2014

Clisolka

Frk.S skriver:

Kunne du simpelthen mærke at han vendte sig?

Jeg synes nemlig også hun mosler rigtig meget, så det er ret ubehageligt, men hun kommer åbenbart ikke rundt. 

Ja, der var en aften jeg mærkede noget specielt, så jeg tænkte kort om han vendte sig.. Og sørme om ikke han havde gjort det  Han lå på en meget mærkelig måde på det tidspunkt og moslede rundt..

Anmeld

19. juni 2014

Frk.S

Update:

Var til scanning i dag, og hun HAR vendt sig med hovedet nedad.... YEAH!! 

Jeg tror hun gjorde det i tirsdags. Det var ikke sådan, at jeg ligefrem kunne mærke at hun slog en kolbøtte, men hun moslede helt vildt - mere end nogensinde før. Og så fik jeg nogle vilde jag nedad og synes derefter det har virket som om hun lå lidt anderledes. 

Så det er bare super. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.